Gent 2015

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Gent 2015

Bericht door HenkDizz »

Is dit een "Gents"-shirt, Timo?
Morgen voor de fotograaf springen of je haar laten groeien zoals Ed v/d Gevel :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Gent 2015

Bericht door HenkDizz »

Timo sluit het toernooi helaas af met een nederlaag.Jammer genoeg geeft de site geen info over TPR. Zal wel in de plus zijn.
Zie nu een eindklassement met een tabel ARO (zegt me niets) 1902 bij Timo. Komt nagenoeg overeen met de 1907 (oude) rating.
http://kgsrl.be/open_toernooi/2015/open ... enten.html
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Gent 2015

Bericht door Timo »

Bedankt voor de co-verslaggeving, Henk. Het was weer een geslaagd toernooi, leuke sfeer, goede partijen gespeeld. Karel den Boer bracht Maarten Mellegers, Elmer van Veenendaal en mij naar huis. Na een nacht en een dagje slapen (dat komt je vast bekend voor...) ben ik weer in staat hier iets in te brengen.

Elmer en ik hadden regelmatig hetzelfde aantal punten en vroegen ons dan af of we tegen elkaar zouden worden ingedeeld. In de laatste ronde was het zo ver. Met wit stond ik lange tijd beter, maar ik kon de beslissing niet vinden en werd uiteindelijk uitgeteld. Dit was misschien de cruciale stelling:



Een mooie verleiding is 22.Lc4+. Zwart moet nemen, anders verliest hij de dame. Dus 22...bxc4 23.Dxc4+ Kh8 (na 23...Pd5 23.exd5 staat wit uitstekend) 24.Pf7+ Kg8 25.Ph6++ Kh8 en nu werkt helaas het 'stikmat' 26.Dg8+ Dxg8 27.Pf7+ niet wegens 27...Dxf7. Wit moet dus eeuwig schaak geven. Ook op eerder momenten konden we bij de analyse geen verbetering vinden. Toch zou je zeggen dat wit in de diagramstelling goed staat. Misschien had ik 22.Pf7 moeten doen.
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Gent 2015

Bericht door HenkDizz »

Dat lange slapen ken ik van het werk, al is een schaaktoernooi ook inspannend.
Als wit zo graag Lc4+ wil spelen waarom begin je dan niet met 22.Pxb5? Na ...cxb5 23.Lxb5 kom je met tempowinst tot Lc4+ Na 23....Ld7 is 24.Lc4+ vernietigend. Zwart zal denk ik 22.Pxb5 cxb5 23.Lxb5 Pxa2+ moeten spelen. Ook dan lijkt wit me beter te staan na 24.Kb1 Pc3+ 25.bxc3 en nu ...Tb8 (de bedoeling achter ...Pa2+) Verder heb ik niet gekeken. Was eerste gedachte toen ik zag dat Lc4+ wits bedoeling was.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Gent 2015

Bericht door Timo »

Verdraaid Henk, daar heb ik wel in een eerder stadium naar gekeken, maar toen kon het niet of durfde ik het niet. Blijkbaar was ik het inmiddels een beetje vergeten. Ik geloof dat de tempowinst door de aanval op de dame ook niet goed tot me was doorgedrongen. Mooi! Wat dat slapen betreft, zo bedoelde ik het ook. Vooral gezien wat je net geschreven had over je vele diensten...
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Gent 2015

Bericht door Timo »

ARO betekent trouwens Average Rating Opposition, vermoed ik. Die is wel flink omlaag getrokken door mijn tegenstandster met 1155 in de eerste ronde. Als je die weglaat heb ik 3,5 uit 8 gescoord tegen ongeveer 2000 gemiddeld, dus niet kwaad.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Gent 2015

Bericht door Majnu »

Mooie score, Timo!
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Gent 2015

Bericht door Timo »

Dank je. Een extra waardevol compliment omdat het zo snel kwam! ;)
Plaats reactie