Open Kampioenschap van Utrecht 2009 op 5, 6, en 7 juni.

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

sebas4life

Bericht door sebas4life »

Ik heb de tweede ronde niet mee gespeeld. De derde ronde heb ik net gewonnen. Ik sta nu dus op 2,5 punten. Leuk zo'n toernooi:)
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Ik kwam in de lunchpauze in gesprek met een meneer die lang geleden bij Paul Keres gespeeld heeft. Toen ik hem vertelde dat ik bij De Rode Loper speel had hij het over "UCS". Grappig dat er nog mensen rondlopen die onze club als UCS kennen.

Oh heerlijk om 's avonds vrij te zijn. Zo kan ik er morgenochtend weer fris en fruitig tegenaan.

@ Mart, de zonnebloem staat er mooi bij.
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Ik kom lekker mee in groep 2. Gisterenavond een eindspel weggeblunderd en verloren. Maar vanmorgen remise tegen Gavin Wallace (waar ik eigenlijk wel had kunnen winnen in - daar komt ie weer - het eindspel). En vanmiddag speelde ik tegen oude bekende Wim Rakers. Na een verschrikkelijke opening van mijn kant besloot Wim ineens een stuk in de aanbieding te doen. Daarna kwam ik weer tot mezelf en heb ik hem keurig van het bord gezet. Nu heb ik dus 1,5 uit 3. Ben ik heel tevreden mee. Vanavond heb ik een bye.
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Hee! Ik zie dat Majnu in ronde 4 op 'Loss by default' staat. Raarrrrrrr.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Foutje van de webmaster, denk ik. Bij de inschrijving vroeg Simon nog aan me "Je hebt een bye in ronde 1 en ook een in ronde 4, klopt dat?".

Edit: Oh nee, wacht. Je krijgt voor een tweede bye een nul inderdaad. Dus dat klopt zo.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Lekker maar niet heus. De gozer waar ik vanmiddag van won (vriendje van een van de hijwegens, zo te zien), heeft geen rating. Vanavond verprutste ik een gewonnen eindspel, en werd het remise.
sebas4life

Bericht door sebas4life »

4de ronde verpest door te veel risico te nemen terwijl het helemaal niet nodig was. Na 45 minuten spelen moest ik wel opgeven.
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3485
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Bericht door Jacco »

volgende ronde tegen mij
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3485
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Bericht door Jacco »

ik won relatief vlot van Sebas, later meer in de Balans.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

In ronde 5 speelde ik een heel spannende partij. Helaas heb ik die verloren. In laatste ronde een boring draw. (geen salonremise).

De balans van dit toernooi:
De baten:
2 boeiende partijen, 1 saaie partij, en 1 prutspartij.
Gezellige gesprekken met nieuwe- en oude bekenden.
De kosten:
35 euri en 24 ratingpunten. Het eerste wist ik van tevoren en het tweede vind ik best.

Wat heb je aan ratingpunten? Je mag ze nergens inwisselen!
sebas4life

Bericht door sebas4life »

verloren van jacco
Na 11 zetten besloot ik om hem een flesje wijn mee te geven door op te geven.
De laatste ronde verloren, mooie partij, maar het mocht niet baten.

Eindscore is 2,5 uit 6. Niet slecht voor een eerste toernooi, maar ronde 4 had wat beter gekund...
Volgend jaar doe ik zeker weer mee!
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Goed gespeeld! Met het Sreklov-resultaat 3 uit 6 ben ik heel tevreden.
Uiteindelijk 38ste geeindigd en een ratingprijs opgehaald (tot 1700). Helaas wel gedeeld met vijf anderen, dus rijk ben ik er niet van geworden.

Vandaag een mooie partji gespeeld tegen Amanda Hijweegen (en het eindspel weer verprutst en een remisekans laten lopen), en een lekkere pot tegen Ad Goes (Woerden). En voor de verandering heb ik die partij keurig afgewikkeld naar een beter eindspel, en dat vervolgens gewonnen.
Ik denk dat ik die partij nog wel in de Balans zet.

Met een TPR van 1714 ben ik erg blij. Leuk toernooi. Volgend jaar weer.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Volgend jaar maar groep D. Hoewel ik dit jaar toch echt wel beter ben geworden, waren de prestaties slechter dan vorig jaar. Bovendien leken de 1300+ nu spelers sterker dan die 1400+ spelers van vorig jaar ?! Op de laatste pot na, wel spannende partijen gespeeld.
Plaats reactie