Goed toernooi gespeeld: winst tegen nr 1, 2 en 4 geplaatst, 1x bye en remise tegen Chris en Frank Heinen, waarbij ik de laatste partij eigenlijk had moeten pushen (de rest van t toernooi leverde dat steeds punten op) maar de koek was op!
Goede atmosfeer, lekker weer, prettig gezelschap: het was dit jaar uiteindelijk minder zwaar dan vooraf gedacht.
Het was een iets te druk weekend om even te komen kijken! Over het algemeen wel goed gescoord uiteindelijk door alle Lopers?
Op naar Vlissingen dan maar? :8:
Ach, de ratings. Het is leuk om het in de gaten te houden en te proberen te stijgen. Maar waar het natuurlijk echt om gaat is dat we beter gaan spelen. Wat maakt het uit als je een lage rating op papier hebt als je maar achter het bord sterke zetten doet.
Wat noem je een tijdnoodduel? Ik stond dit weekend in ronde 5 met nog 30 mensen rond het bord van Friso Nijboer. beiden spelers hadden een seconde of 5 a 10. Daar werden nog even tientallen zetten afgeraffeld. Een boeiend tijdnoodduel, zou ik zeggen. (Nijboer wist het netjes uit te spelen)
Het gaat er volgens mij voornamelijk om dat je in totaal gewonnen stellingen niet door je vlag gejakkerd kan worden (K+D tegen K) Op zich is het wel leuk als je iemand ziet knoeien om in 13 sec even mat te zetten... Anders zou hij/zij tijd zat hebben :8:
Rob van Aurich schreef:Rating is er niet altijd geweest, al lijkt het wel een eeuwigheid geleden dat het is ingevoerd. Toch bestaat de Nederlandse rating pas ongeveer 35 jaar. In de beginjaren werd iedereen die voor het eerst aan een toernooi meedeed, dat voor de rating zou gaan meetellen, op 1800 ingeschaald.
Hoewel de rating, mede door allerlei kunstgrepen, zoals dat een toernooiwinnaar geen punten kan verliezen en dat het maximale verschil tussen twee spelers op 350 punten wordt gefixeerd (2200 tegen 1800 betekent dat de 2200 tegen 1850 speelt en de 1800 tegen 2150), de laatste tijd aan inflatie lijdt, is dat begingetal van 1800 een magisch leven gaan leiden.
Dat betekent dat iedereen met een rating onder 1800 totaal niet kan schaken, doch slechts uitsluitend zetjes kan doen.
Ik ook.
Jij wist hoe dat zat he, Jacco?
ik heb extern TPR van 1956 gescoord (+2,4) en op OKU TPR 2085 (+2,28)
Hoe tel ik die resultaten bij elkaar op?
René