Het Open Kampioenschap van Utrecht: 6-8 juni 2008

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Henk

Bericht door Henk »

Tja, ik was iets te nonchalant met het doorrekennen in de laatste ronde :-(
Toch tevreden met twee zeges.
Jacco

Bericht door Jacco »

Ja Rene en ik mochten nog een envelop in ontvangst nemen.

Weer eens een schaakweekend dat me niks heeft gekost.

Met +4 =0 en - 1 en een bye heb ik wel een goed teornooi gedraaid, wel niet zo heel veel tegenstand gehad. Ik zat constant net bij de bovenste helft.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
René

Bericht door René »

Goed toernooi gespeeld: winst tegen nr 1, 2 en 4 geplaatst, 1x bye en remise tegen Chris en Frank Heinen, waarbij ik de laatste partij eigenlijk had moeten pushen (de rest van t toernooi leverde dat steeds punten op) maar de koek was op!

Goede atmosfeer, lekker weer, prettig gezelschap: het was dit jaar uiteindelijk minder zwaar dan vooraf gedacht.
Rody

Bericht door Rody »

Het was een iets te druk weekend om even te komen kijken! Over het algemeen wel goed gescoord uiteindelijk door alle Lopers?
Op naar Vlissingen dan maar? :8:
Roman

Bericht door Roman »

TPR van 1600+ is heel erg netjes hoor Henk. Zeker voor een newbie :p GRTZ!!
Henk

Bericht door Henk »

Lijkt me gebakken lucht, hoor Roman :-) 2x winst tegen +/- 1440 spelers, verlies tegen 1595 en 2x verlies tegen ratinglozen.
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Ach, de ratings. Het is leuk om het in de gaten te houden en te proberen te stijgen. Maar waar het natuurlijk echt om gaat is dat we beter gaan spelen. Wat maakt het uit als je een lage rating op papier hebt als je maar achter het bord sterke zetten doet.
Henk

Bericht door Henk »

Is die 5 seconden per zet extra trouwens ook niet iets voor onze Interne? Of zijn er nog teveel leden die met die houten klokken wensen te tobben ??
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Het voordeel van die 5 seconden is dat je tijdnoodduels ermee voorkomt.
Het nadeel van de 5 seconden is dat je tijdnoodduels ermee voorkomt.

::wink:
Henk

Bericht door Henk »

Wat noem je een tijdnoodduel? Ik stond dit weekend in ronde 5 met nog 30 mensen rond het bord van Friso Nijboer. beiden spelers hadden een seconde of 5 a 10. Daar werden nog even tientallen zetten afgeraffeld. Een boeiend tijdnoodduel, zou ik zeggen. (Nijboer wist het netjes uit te spelen)
Rody

Bericht door Rody »

Het gaat er volgens mij voornamelijk om dat je in totaal gewonnen stellingen niet door je vlag gejakkerd kan worden (K+D tegen K) Op zich is het wel leuk als je iemand ziet knoeien om in 13 sec even mat te zetten... Anders zou hij/zij tijd zat hebben :8:
Arnold

Bericht door Arnold »

Rob van Aurich schreef:Rating is er niet altijd geweest, al lijkt het wel een eeuwigheid geleden dat het is ingevoerd. Toch bestaat de Nederlandse rating pas ongeveer 35 jaar. In de beginjaren werd iedereen die voor het eerst aan een toernooi meedeed, dat voor de rating zou gaan meetellen, op 1800 ingeschaald.
Hoewel de rating, mede door allerlei kunstgrepen, zoals dat een toernooiwinnaar geen punten kan verliezen en dat het maximale verschil tussen twee spelers op 350 punten wordt gefixeerd (2200 tegen 1800 betekent dat de 2200 tegen 1850 speelt en de 1800 tegen 2150), de laatste tijd aan inflatie lijdt, is dat begingetal van 1800 een magisch leven gaan leiden.
Dat betekent dat iedereen met een rating onder 1800 totaal niet kan schaken, doch slechts uitsluitend zetjes kan doen.
:dunno:
Jacco

Bericht door Jacco »

Komende lijst kom ik boven de 1800 :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
René

Bericht door René »

Ik ook.
Jij wist hoe dat zat he, Jacco?
ik heb extern TPR van 1956 gescoord (+2,4) en op OKU TPR 2085 (+2,28)
Hoe tel ik die resultaten bij elkaar op?
René
Rody

Bericht door Rody »

Er gaat niet meer tussentijds berekend worden, toch?
Mag je nu gewoon je score * 30 (K-factor) doen?
2,4*30 + 2,28*30 = 140 punten winst...
Plaats reactie