OKU 5 t/m 7 juni 2015

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Arnold

Re: OKU 5 t/m 7 juni 2015

Bericht door Arnold »

Majnu schreef:Wat is je geheim?
verliezen in de laatste ronde ;-)
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Arnold

Bericht door Arnold »

OKU 2015 met Fred Lucas bij Schaakborden Hans.jpg
Zware onderhandelingen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nieuwsberichten
Henk

Bericht door Henk »

Zit er weer op. Vanmiddag was het weer zwoegen voor een nul, maar vanmorgen in 20 zetjes gewonnen:

Kees

Bericht door Kees »

Tegen Timo blunderde ik reeds op zet 8. Blij dat die partij niet live was (het scheelde een haar, we zaten naast het elektronische bord). Voor de rest kijk ik terug op een goed toernooi. Mijn TPR werd verpest doordat ik zaterdagavond tegen een lief klein meisje moest met een enorme beugel en een rating van 1200 (dat zij hiermee in de B-groep werd toegelaten zegt genoeg). Ze scoorde overigens 2,5 punt tegen 1700-spelers. Ik won nog net, maar over twee jaar wint zij de groep. Er deden ongekend veel kleine kinderen mee met het OKU. Zelfs in de A-groep wemelde het er van. Het was grappig om iemand als Lucas Boutens te zien zweten in een pionneneindspel tegen een wurm dat de luiers nog maar net was ontgroeid.
Arnold

Bericht door Arnold »

Kees schreef:was grappig om iemand als Lucas Boutens te zien zweten in een pionneneindspel tegen een wurm dat de luiers nog maar net was ontgroeid.
Tegen dat arrogante kutjochie (met z'n nog veel verschrikkelijker moeder) speelde ik vorig jaar tegen bij TATA, toen was hij nog net 9 (geb. 20-2-2004).
Afbeelding
Nieuwsberichten
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

In groot formaat aan ons gepresenteerd, Arnold (Siem van Dael)
Vlot partijtje, Henk. Kostten de andere bezigheden niet teveel van je aandacht zo'n toernooi?
Zijn glorieuze zondag heeft Timo dus vooral aan jou te danken, Kees. Snel van je gewonnen, geen avondpartij en vroeg naar bed.Zijn tegenstanders kwamen reeds uitgeput zondag aan de start :-)
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Arnold

Bericht door Arnold »

HenkDizz schreef:In groot formaat aan ons gepresenteerd, Arnold (Siem van Dael)
Helemaal mee eens, maar hoe krijg je hem klein ;-)
Nieuwsberichten
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

HenkDizz schreef:Dat dacht ik al: nog een prijs (ook die deel je :) ) (was de Promotiegroep A die net onder de Kampioensgroep zat)
Zo, €100 maar liefst. Dat was een jaar of 20 geleden wel anders: een beker waar niet je naam in werd gegraveerd. Gelukkig heb ik de partijen nog.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Timo

Bericht door Timo »

Ja, dat was niet kinderachtig. Ik deelde de SGS-prijs trouwens niet, ik was alleen eerste. Was nog wel een grappig moment: ik had een La Chouffe gekregen van Chris en zat met een wazige glimlach naar de speeches te luisteren. Zegt Harm-Theo Wagenaar: 'De gedeelde tweede en derde prijs is voor Jasper Reichardt en Sergio Harnandan.' Ik denk: leuk voor die jongens, wie zou er eigenlijk eerste zijn? Op het moment dat mijn eigen naam me te binnen schiet wordt hij omgeroepen.

Overigens, als dit de Promotiegroep A was, betekent dat dan dat ik nu gepromoveerd ben en volgend jaar dus niet meer mee kan dingen naar deze prijs, ook al zou ik weer aan de B-groep meedoen (voor wie het nog kan volgen)?
Timo

Bericht door Timo »

Arnold schreef:Verveelde kinderen (Fred vraagt voor de zekerheid of hij op de hoogte is van de lange rochade) en een tegenstander die zijn ellende non-verbaal uitschreeuwt.
Dat laatste is vooral zo leuk vanwege het moment: nadat ik mijn tweede zet gedaan heb. Olifantengambiet!
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Die deel je dus met mij :-)
Prom.A was het oude systeem. De eerste 5 , uit een groep van 20-30 spelers, promoveerden naar de K-groep. Dit systeem is dus sinds een paar jaar afgeschaft en ondergebracht bij het OKU.
Als je rating komend jaar voldoende is om weer in de B-groep uit te komen, mag je opnieuw proberen de €100 te winnen.
Timo

Bericht door Timo »

Nu snap ik het, Henk. Vormen wij in dat opzicht nu een tweemanschap waar Chris en Majnu buiten vallen? :razz:
Arnold schreef:dat arrogante kutjochie (met z'n nog veel verschrikkelijker moeder)
Wat was dat dan voor een moeder, Arnold? (nieuwsgierig)
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Ja het OKU -viermanschap kent een hiërarchie, Timo :-)
Majnu is wel als enige clubkampioen. Dat dan weer wel. (En Chris als enige van ons winnaar van het Knock Out toernooi?)
Timo

Bericht door Timo »

Ik heb het KO-toernooi in elk geval nooit gewonnen.
Arnold

Bericht door Arnold »

Timo schreef:
Arnold schreef:dat arrogante kutjochie (met z'n nog veel verschrikkelijker moeder)
Wat was dat dan voor een moeder, Arnold? (nieuwsgierig)
Dat is meer wat voor aan de bar...
Nieuwsberichten
Plaats reactie