Wat van mijn voorrondes is blijven hangen is dat ik kansloos werd geplet door Tim Grutter en een totaal gewonnen stelling tegen Tijl Fokkinga weggaf door in een schaakje te blijven staan (terecht geclaimd door Tijl). De klap op de vuurpijl was echter dat ik met zwart zo'n 50 zetten succesvol heb gestreden tegen de huis-GM die hierdoor de finalegroep misliep. Meest hilarische moment van die partij was nog dat Hugo op een gegeven moment een pion promoveerde, een dame van de verkeerde kleur op het bord zette en luttele seconden later door zijn vlag ging. Die pakken ze me nooit meer af

Running gag van het toernooi was dat na de voorrondes door iedereen gegrapt werd dat groep 2 net zo goed groep 1 had kunnen zijn, aangezien groep 2 (met daarin de huis-GM, IM Niels Ondersteijn en 2300+ FM's) qua gemiddelde speelsterkte niets onderdeed voor groep 1. Iets wat telkens stellig werd aangevochten door 'De Oude Meester' (IM Xander Wemmers) die het daar duidelijk niet mee eens was, tot groot vermaak van anderen. Met Coen en Wouter ging het in het begin niet zo soepel maar gelukkig hebben zij zich in de finalegroepen herpakt. Uiteindelijk won IM Tim Grutter het toernooi, de titel 'kampioen van PK' ging naar IM Lars Ootes.
Het was een heel gezellige avond, hulde aan Michel Kerkhof voor de organisatie!