Zomer Avond Kompetitie

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Henk »

Vanaf 6 juli spelen we 8 woensdagen achter elkaar de vertrouwde Zomer Avond Kompetitie. De formule is als vanouds: een echte partij in een zomers tempo. En door de unieke indelingsvorm speel je altijd een partij op je eigen niveau.

De ZAK wordt gespeeld in onze eigen zaal. Aanmelden kan online, tot woensdag 19.30 uur. De ZAK is verder zo vrijblijvend als je maar wil. Je kan per avond besluiten om wel of niet mee te doen. Je krijgt twee keer een bye voor een gemiste ronde, dus alle kans om aan het eind mee te dingen naar het fraaie Wisselpaard.

Meer informatie en aanmelding via www.nozel.net/zak
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3480
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Jacco »

ik ging er de tweede romnde kansloos af tegen Jan Bettman. Tijdens de partij zag ik maar één duidelijke fout van mezelf.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Henk »

Laatste ronde voor mij voorlopig, vanavond. Vorige week was het ondanks 46 deelnemers (en een uitloting) voor 12 uur vreemd genoeg leeg. Vanavond hopelijk niet.
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Fred Lucas »

Tegen Max Valkenburg.



Zwart staat prima, meer ruimte en betere ontwikkeling. Hier is 9..e5 de logische zet. Niet gedaan om een onterechte zorg. Niet goed gekeken. Wit krijgt immers niet eenvoudig veld d5 in handen. Er volgde 9..Dc7.
Daarna klooi ik wat op de damevleugel en verlies ik de partij - verdiend - in het onbegrepen centrum.
Wit deed het goed.
Arnold
Berichten: 3512
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Arnold »

Gisteren voor het eerst meegedaan en door een heerlijke vakantie met veel Miro (Fondation Maegt), Picasso (Antibes) en Tinguely / Nikki de Saint Phalle (Le Cyclop!), had ik gelijk de goede scherpte.
Het begon al vooraf aan de bar, waar ik met Fred om een biertje wedde dat hij 100% zeker een punt zou gaan pakken ("Oh, moet ik dan tegen jou?").
Ik bedoelde natuurlijk de 2 byes, die hij door zijn opkomst al had verzilverd.

In de partij mocht ik mij meten met Chris van Meer, die in verloren stelling toch nog een heel leuk valletje presenteerde (diagram volgt later) en zo sportief was om door te spelen zodat ik een fles wijn kon winnen voor het op één kleur hebben van al mijn stukken.
Ik deed dat op de 31e zet en vervolgens bleken er nog 2, ook op de 31e zet. Als 1e claimert mocht ik hem naar huis slepen.

Het was erg gezellig, wat met een paar bekende barkluivers zoals Ed, Geurt en Fred, maar ook Niels en Gerben van PK, niet zo vreemd was.

Op naar volgende week!
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Arnold
Berichten: 3512
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Arnold »

Arnold schreef: do jul 28, 2022 14:28 (diagram volgt later)
Bij deze dus:

Wit speelt 24....Lg6 met de schwindel 25.Dxg7 Lxc2 26.Kxc2 Dxg7 in het achterhoofd.

Ik heb nog naar andere (Toren)zetten gekeken om het romantisch te beantwoorden,
maar koos uiteindelijk voor het gezonde edoch voedzame 25.Dh3.
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Arnold
Berichten: 3512
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Arnold »

Vandaag door een huisschakert, Jaap Boon uit Zeist, gevierendeeld en afgekloven. Hij buitte een slinks veroverde kwaliteit netjes uit.

En toen hij mijn schwindels negeerde, restte mij niets anders dan mijn laatste 2 stukken in de aanbieding te doen en zodoende de fles wijn te winnen voor de 1e die alleen nog pionnen over heeft.

Ik heb hem verhaalt over de geneugten van DRL, dus misschien zien we hem wel terug in september.

Er was ook hoog bezoek: Mart Renders en John F. Temming
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door John »

Ik speelde een hele goede aanvalspartij tegen Mitchel die zich best wel taai verdedigde. Eerst zelf geanalyseerd en daarna door het siliconenmonster geëvalueerd bleef de partij best wel overeind. Eigenlijk wou ik deze in de Herfstbalans zetten met eigen gedachten, eigen analyse en siliconenanalyse, maar dan kan ie niet meedingen naar de Spiegel. Dus komt zeer binnenkort op het forum...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Henk »

Dat klinkt goed, John (van die spiegel). En Mitchel heeft z'n QR-knopen geteld en de zaal betreden?! Ook goed ;-)
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4360
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door HenkDizz »

Ben benieuwd. In dat geval maar eens
inzenden?
De witte K kwam van g1 en werd op b4 matgezet. Mienuk - Henk interne DRL
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie

Bericht door Henk »

Tuurlijk, allebei inzenden in het juiste draadje met commentaar. Wel opschieten ;-)
Plaats reactie