Guernsey International Chess Festival

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Guernsey International Chess Festival

Bericht door Henk »

Momenteel is Guernsey gaande. Wij hebben onze liveborden daaraan verhuurd. Of liever gezegd aan het reisgezelschap uit Utrecht ;-)

Momenteel spelen Jos en Peter live, zo te zien.
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door HenkDizz »

Jos miste helaas de winst. In een toreneindspel met 2 minuspionnen was de e-pion van Jos het sterkst. In de diagramstelling was 68...e2 beslissend.
Deze pion kost wit een toren. Als wit toch promoveert geeft zwart als eerste schaak en zet mat. 69.c7 e1D 70.c8D De6+ en zwart wint. Gemist in tijdnood? Nu werd het remise na 68...Tc2. Succes de volgende rondes!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door Henk »

Verrassend. Toen ik voor het eten de loper zag gaan voor het paard, dacht ik "de muziek is er uit en een pion minder". Toen de eerste toren door Jos geruild werd dacht ik nu is het uit en moest ik de deur uit. Kom ik terug is het nog remise geworden...
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door Timo »

De remise kwam natuurlijk doordat je de deur uitging, Henk. Je kon Jos geen aanwijzingen meer geven via de liveborden. Trouwens jammer dat de partijen op de website er maar één dag staan.
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door JosH »

Ik dacht wat Henk dacht en was blij met de remise en keek niet meer verder (stom natuurlijk, maar vermoeidheid in het vijfde speeluur begon ook mee te spelen).

UPDATE: ik heb er nog even naar gekeken maar onze partij eindigde op de 65e zet met remise; we zijn daarna wat aan het analyseren/doorspelen geweest en daar kwam de stelling van HenkDizz in voor :-D. Maar mijn gevoel was en blijft: blij met remise weg gekomen te zijn, maar ik had het nog even kunnen proberen en de stelling die HenkDizz bedoelde trachten te bereiken.
Laatst gewijzigd door JosH op di okt 17, 2017 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
"One life, live one!"
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door HenkDizz »

@ Timo. Ik heb ze via PlayChess. Als de spelers het goedvinden kunnen ze naar het afgeschermde forumdeel.

De zetten bij het bord van Jos komen (nog) niet door. Verder alleen Jan live.
Jan verslaat, in een goede technische partij, een WGM uit Mongolië (2327)!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door Timo »

Prachtig van Jan!! Won hij een paar jaar terug niet ook van een IM op Guernsey?

De partijen hier op het forum zou heel handig zijn voor mensen zoals ik die niet iedere dag kijken, Henk. Doe dat maar gewoon, zou ik zeggen. :) Mocht er iemand bezwaar maken, dan kun je altijd nog achteraf excuses maken en zeggen dat je er door mij toe bent aangezet.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door Henk »

Guernsey heeft ook PGN voorgaande jaren online. Dus ik neem aan dat ze tzt toch ook daar komen dus dan kunnen ze ook hier ;-)

Jammer dat net het bord van Jos vandaag niet wilde...
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door JosH »

Dat is inderdaad jammer, want ik kon mijn tegenstander in een vlotte partij overrompelen met zijn eigen systeem (1.Pc3!). Morgen aan het eerste bord...
Peter won ook en Wim pakte zijn derde nul.
"One life, live one!"
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door JosH »

Vanochtend zijn we met het vaste groepje Nederlanders even "de stad" in geweest. Op Guernsey heb je het dan over St. Peter Port. Een leuk en pittoresque havenstadje met een aardig verloop qua hoogte tussen de haven en de buitenwijken. Natuurlijk heb ik daar een "local" T-shirt gekocht om daarmee achter het bord de tegenstander van vanmiddag te kunnen imponeren. Dat wordt, aan het topbord, de Brit Raymond James Kearsley, die tot nu toe driemaal gewonnen heeft. Een zware dobber dus, maar wie weet wat het T-shirt voor een effect heeft :).

update:

Het T-shirt deed wonderen. In de MacCutcheon variant van het Frans kwam wit er eigenlijk niet aan te pas. Ik kon zelfs een kwaliteitsoffer voor twee pionnen plaatsen (had al een pion, dus uiteindelijk had ik er drie in totaal) en aan de opmars van die pionnen was niets meer te doen... Koploper met 3.5 uit 4! :)

Peter speelde remise en Wim won. Jan ging ten onder tegen de Fransman Le Roux. In de Pubquiz wisten wij de 3e prijs te bemachtigen! :)
"One life, live one!"
peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door peterdas »

Gefeliciteerd, Jos! Goed bezig. Nu volhouden dit tempo.
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door Arnold »

JosH schreef:Vanochtend een "local" T-shirt gekocht. Het T-shirt deed wonderen..... Koploper met 3.5 uit 4! :)
Altijd aanhouden en nooit meer wassen!
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door JosH »

In de PubQuiz gisteravond hebben we met het team "Double Dutch" (waarin ook één Noor) de derde prijs gewonnen. We lieten de meeste punten liggen in de wijnproeverij ronde... Bij de indeling trof ik voor het eerst een Nederlander, Peter Remie. In een rustige partij werden alle lichte stukken geruild en besloten we tot remise. Dat had wel als gevolg dat we beiden runner-up zijn met een half punt minder dan de nieuwe koploper: Gerda Nevska. Dat is een jongedame van het eiland met een speelsterkte die veel beter is dan haar ELO doet vermoeden.

Peter Remie mag morgen tegen haar en ik heb weer een veteraan, Nigel W. Dennis, op het menu staan.

Verder won Wim, speelde Peter remise en verloor Jan.
"One life, live one!"
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door Timo »

Wij volgen ademloos...
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Guernsey International Chess Festival

Bericht door Henk »

Hm, vier weigerborden waaronder die van de rode lopers.

Batterij-issues wellicht?

(begreep dat Jan voor draadloos heeft gekozen, ondanks mijn advies het bedraad te doen ;-))
Plaats reactie