29 juni: 14e KO-Toernooi

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

29 juni: 14e KO-Toernooi

Bericht door Kees »

Over twee weken alweer het KO-toernooi. Laatste keer in traditionele opzet.
Vorig jaar tijdens Nederland-Tsjechië toch nog 30 deelnemers. Nu verwacht ik er toch zeker weer 50! Loten, zwart-witte dobbelsteen, muziek, veel prijzen, 10 min. p.p.p.p., gezelligheid, fel begeerde trofee, alleen voor leden, afsluiting seizoen, uitreiking laatste (dikke) Balans, kortom: komt allen!
Gast

Bericht door Gast »

Wat gaat er volgend jaar dan veranderen aan de opzet Kees? Ik vind het zo namelijk al een erg leuk toernooi.
Ik zal zorgen dat de beker opgepoetst aanwezig is.
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

De bedoeling is dat er met de computer ingedeeld gaat worden. Daar moet echter nog iets op bedacht worden. Frits (van der Meer bedoel ik) is er al mee bezig. Als dat lukt dan kunnen ook anderen het toernooi organiseren en kan ik zelf ook meedoen.
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Ook Gouden Lopers zijn van harte uitgenodigd om mee te doen!
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Het KO-toernooi is gewonnen door Rody Straat! Hij won in de finale van Chris Lutz. Beide kwamen in de finale met hulp van de dobbelsteen, na een remise tegen resp. Ernst en Jan in de halve finale.
Er waren 32 deelnemers, waarvan 1/3 in de prijzen viel, zoals Arend van Helden (32e) en John Temming (17e). Het was erg gezellig, maar de opkomst viel eigenlijk een beetje tegen. Waar ligt dat toch aan de laatste tijd?
Gast

Bericht door Gast »

Gefeliciteerd Rody !!!

Het was idd erg gezellig. Nog bedankt voor het organiseren Kees!
Gast

Bericht door Gast »

Correctie Kees, de halve finales waren Marvin-Rody en Jan-Chris

Was absoluut een leuk toernooi om te spelen. Je moet alleen een beetje mazzel hebben met het dobbelen. ::evil:
Rody

Bericht door Rody »

Hoho Marvin, of gewoon Kh2 spelen in plaats van slaan op g3 ::D
Dit is geheimtaal voor insiders... Marvin stond gewonnen maar liet een redelijk eenvoudige eeuwig schaak combi toe... Dit was trouwens niet de enige gemazzelde uitvlucht gedurende het toernooi...
In de tweede ronde mazzelde ik tegen Mike, hij meldde mij dat ik dan het toernooi maar moest winnen.
Ernst gaf zijn partij ietwat makkelijk weg (een toren), vandaar een beetje een gemazzelde halve finale plek, het geluk was aan mijn kant, de dobbelsteen kon hier gewoon niet anders beslissen ::wink:
Over de gewonnen stelling van Chris (volgens Kees, volgens de rest van de clubleden pot-remise) nog maar niet te spreken die om zeep werd geholpen ::lol:
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Ja, Marvin natuurlijk, stom! Ja, Marvin was erg goed op weg!
De KO-overwinning is niet meer zo'n uitgemaakte zaak als vroeger (Jan of Marcel). Da's wel leuk natuurlijk.
De muziek van Ronald was ook erg fijn en verder vond ik jullie ook allemaal heel fijne deelnemers, en wens ik jullie een heel fijne vakantie.
Morgen nog een gezelligheidstoernooitje en dan fijn twee maanden niet schaken (hoewel, ik neem mij voor de zoveelste keer voor deze vakantie echt eens aan Nimzowitsj te beginnen; het 'hogere inzicht'moet toch ergens vandaan komen...)
Plaats reactie