Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Henk »

Na de Tour de France komt opnieuw een internationaal topsportevenement naar de Domstad. Op woensdag 27 januari 2016 spelen de beste schakers ter wereld een ronde van het Tata Steel Chess Tournament in Utrecht. De Tata Steel Masters nemen tegen elkaar op in het Spoorwegmuseum. Wereldkampioen Carlsen en onze nationale wereldtopper Anish Giri zijn er van de partij.

De komst van Tata Steel Chess naar Utrecht heeft inmiddels veel aandacht in de media gekregen. In de aanloop naar en tijdens de speeldag in de Domstad organiseren de Utrechtse schaakverenigingen in nauwe samenwerking met de gemeente Utrecht en Stichting Bevordering Utrechtse Schaaksport tal van schaakactiviteiten. In het Spoorwegmuseum wordt ook een schoolschaaktoernooi gehouden, op dezelfde dag als de grootmeesters daar spelen – woensdag 27 januari 2016. Maar ook in de voorafgaande dagen zullen er evenementen in de stad plaatsvinden, op de verenigingen maar ook op andere locaties. Het feestje zal zich dus niet beperken tot die ene woensdag, maar het wordt een hele schaakweek. Het programma wordt dezer dagen verder ingevuld. De Rode Loper zal de open clubavond op woensdag 20 januari vormgeven door dan ons Eindspeltoernooi te organiseren.

Houd alle ontwikkelingen in de gaten op deze website: http://schaakweekutrecht.nl/

Afbeelding
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Henk »

Vanochtend een paar kiekjes gemaakt op de schaakboot:

https://www.flickr.com/photos/138269708 ... 3323072041

Zelf werd ik mat gezet door Anne Haast. Wellicht nog beelden bij RTV Utrecht vandaag?
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Fred Lucas »

Mooi impressie, Henk.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Henk »

Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door HenkDizz »

Bedankt, Henk. Wie zit/zat er naast Sergio ?
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Henk »

Ben zijn naam kwijt. Hij zei mij wel eens gezien te hebben, en een 1800 speler te zijn. Was een vriend van Sergio dacht ik.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Henk »

Even voor iedereen wat over het vervolg:

Volgende week begint dus de Schaakweek Utrecht. Een week lang activiteiten. Te beginnen met het Open Eindspeltoernooi op onze club (Stellingen zijn binnen, de 'directie webuitingen' van DRL zal zich er hopelijk spoedig over buigen). Dan is er vrijdag een simul door chessqueens bij Moira, zaterdag een snelschaaktoernooi in de Man Cave in Hoogcaterijne (opzet zoals Hypercube), maandag iets met duo's bij PK en dinsdag zomerschaak bij OZ. (ik moet nog een combi klassement verzinnen)

Woensdag 27 januari vervolgens d-day in het spoorwegmuseum met Tata master plus Bassisschoolkampioenschappen.

Tussen door dagelijks 's middags op werkdagen in het stadskantoor schaken op het grote bord in de hal. Daar kan men geloof ik nog vrijwilligers gebruiken.

Alle info via: http://schaakweekutrecht.nl/
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door HenkDizz »

Geen bekend iemand,dus. Zag dat de Gemeente Utrecht ook het e.e,a. had uitgeschreven. Misschien een winnaar.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door John »

Mmmmh, Tata, slecht weer voorspeld, ben benieuwd naar de opkomst morgen. Uiteraard ben ik er wel... :-D
Wish I didn't know now what I didn't know then
Seth
Berichten: 539
Lid geworden op: do nov 24, 2011 17:37
Locatie: Houten

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Seth »

Ik kan er helaas vanavond niet bij zijn, wegens zware verkoudheid.

Schaker naast Sergio is overigens Olivier Huizer van SCU. Dat is inderdaad een 1800-speler.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Henk »

Voor de schaakweek wordt geprobeerd zondag een chessmob te organiseren op centraal station. Gezocht worden dus vrijwilligers die daar 'out-of'the-blue' opeens met elkaar gaan zitten schaken. Geinteresseerden voor deze ludieke actie graag spoedig contact opnemen met Jan Jaap. (achternaam@ziggo..nl). Mogelijk dat de gemeente er nog iets van poogt te filmen.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Henk »

Aan deze eerder gegeven link heb ik de foto's van gisteravond toegevoegd:

https://www.flickr.com/photos/138269708 ... 3323072041
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Schaakweek 20-27 januari 2016, met o.a. DRL Eindspeltoernooi

Bericht door Henk »

Henk schreef:Voor de schaakweek wordt geprobeerd zondag een chessmob te organiseren op centraal station. Gezocht worden dus vrijwilligers
Gaat niet door ivm gebrek aan vrijwilligers.
Plaats reactie