31e Rapidtoernooi De Rode Loper

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Fred Lucas »

"Uit de gevangenis", antwoordt ChrisL op mijn vraag waar hij vandaan komt. We hebben bier op. Het is zaterdagavond tegen elven op de Oude Gracht. Ik kom uit Il Pozzo, hij uit de gevangenis.
Maar goed, Chris kan dit het best zelf duiden.

Dat je met +1 nog gedeeld groepswinnaar wordt! Winst op de drie DRL-spelers in mijn groep had al voldoende genoegen voor dit weekend gebracht...

Goed toernooi, daarna smakelijk gegeten bij IL Pozzo en met Almer tegen twee Edenaren een potje blind geschaakt. Eigenlijk is 24.Tg3? (ipv 24.Th3) uit de blindpartij het enige ongerief van vandaag.

Na 24.Th3 staat wit bijna op winst. Dat besef kwam nadat 24.Tg3 was gespeeld. Net als in een bordpartij.
De Edenaar zette ons enige zetten later fraai mat na het eerzuchtige 29.Th8.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Henk »

Zeg! We schrijven editie 31!
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Fred Lucas »

Lees mijn kop. Het is meerwerk, maar zo houden we de recente geschiedenis toegankelijk ;)
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Henk »

(wellicht kan Majnu splitten)

Anyways, Chris, zag ik jou niet een paar foto's maken? Zit er nog een aardig kiekje tussen voor het verslag?
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Henk »

blind.jpg
Zo ging dat in Il Pozzo. De genoemde blindpartij tussen Fred/Almer en Martijn Bakker werd met jubileumpen genoteerd op de achterkant van een prijsenveloppe, tussen de borden Tri di Pasta.

"Ah, nee!" riep Almer terstond toen Martijn 30... Txf1+ speelde, zich kennelijk meteen bewust van het volgende 31. Kxf1 Dd1# terwijl de leken uit groep 7 (ik en Edenaar Thuijls) geen idee hadden wat er op het imaginaire bord gaande was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Majnu »

Henk schreef:(wellicht kan Majnu splitten)
Done.

Knap, dat blindschaken.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Timo »

Vind ik ook.
Chris
Berichten: 350
Lid geworden op: do jan 20, 2005 15:45

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Chris »

Henk, ik heb inderdaad een paar foto's gemaakt met het toestel van Dirkjan. Je zult hem moeten vragen
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Timo »

Het copyright berust bij jou, Chris, dus jij beslist. Of misschien moet Fred L zijn licht eens laten schijnen over deze netelige fotojuridische kwestie.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Henk »

Timo, ik denk dat Chris meer op de banale werkelijkheid doelt welke inhoudt dat het toestel en dus ook de foto's niet onder zijn bereik vallen maar ergens in huize Dirkjan zwerven.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Timo »

Dat weet ik wel, Henk, maar ik probeerde de banale werkelijkheid naar een hoger plan te tillen...
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Majnu »

Naast blindschaken bestaat ook zoiets als blindfotograferen. In Rusland was het jaren geleden een rage. Je maakt een foto met je iPhone zonder naar het schermpje te kijken. De kwaliteit van foto is vergelijkbaar met die van een blindschaakpartij.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Henk »

Dat lijkt me niet. Ik vermoed dat het verschil in kwaliteit bij schaken structureel kleiner is dan bij fotograferen. De goede schaker 'ziet' het bord immers weldegelijk.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Majnu »

Dan heb je mijn blindschaakpartijen nog niet gezien. Echt hoor, die zijn heel slecht. Maar ik ben dan ook geen goede schaker.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: 31e Rapidtoernooi De Rode Loper

Bericht door Henk »

Nou vooruit, er zal zeker verschil zijn. Maar blindfotograveren lijkt me helemaal niks. Hoedanook, hier de partij. Dan kun je beoordelen of Fred en Almer veel slechter speelden dan ze normaal doen. Inderdaad hebben ze vast 19 Ld5 niet gezien. En met een echt bord hadden ze vast het mat zien aankomen.

Plaats reactie