Riga 2015

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

HenkDizz

Riga 2015

Bericht door HenkDizz »

Seth en Mitchel zijn gisteren in Riga gestart (B-groep). Vandaag een dubbele ronde. Allebei 1 punt. De K-factor is 40 zodat er flink wat ratingwinst (maar ook - verlies) mogelijk is. Succes! http://www.chess-results.com/tnr165751. ... =30&wi=821
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
HenkDizz

Re: Riga 2015

Bericht door HenkDizz »

De toernooisite http://rtuopen.lv/en/content/live-games

Niet alle links zijn aan het lopende toernooi aangepast.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk

Bericht door Henk »

Die K-factor is natuurlijk niet toernooi-specifiek ;-)

Kennelijk hebben ze nog geen 30 FIDE partijen gespeeld.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Klopt. Seth heeft nog maar weinig gespeeld.
Zelf heb ik 20.
Seth

Bericht door Seth »

Even een bericht uit Riga. We zitten hier met een gemengd Drl - Pk groepje. Ik en Mitchel van Drl, Youri G. en Elmer v V. van Pk. Vlak voor ronde 1 op de foto gegaan met een levensgroot borstbeeld van Mikhail Tal die in centrum van Riga staat. In mijn eerste partij werd er incorrect geofferd, wist mijn tegenstander geen goede verdediging te vinden en kon ik het punt bijschrijven. Geheel in de geest van de ex-wereldkampioen. Inmiddels 3 ronden gespeeld. Ikzelf 2/3, mitchel 1/3, youri 3/3 en Elmer in de A-gp 1/3. Mn enige nul was tegen een meisje van 16. Heb daar een totaal gewonnen eindspel vakkundig omgezet in een nul. Youri mag later deze dag tegen hetzelfde meisje. Revanche! Verder is het goed toeven hier, zeer goed weer. Zelfs warmer dan is ons ook al niet zo koude kikkerlandje.
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Veel succes!
Mitchel (de echte)

Bericht door Mitchel (de echte) »

Ik speel met k factor 20, aangezien ik wel meer dan 30 partijen gespeeld heb. Dit is Seth eerste fide toernooi ooit.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Seth heeft toch SPA2014 gespeeld? Maakt ook niet uit. Veel succes en plezier. Laat je inspireren door de geest van Tal en Shirov.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Een dubbele ronde vandaag. Seth en Mitchel zijn de ochtend slecht doorgekomen. Seth een 0 tegen een Amerikaanse jeugdspeler. Mitchel een 0 tegen een nog jongere Let. Hopelijk brengt de middagronde een veel beter resultaat.
Seth

Bericht door Seth »

Drama voor mij vanochtend. Vanuit de opening een winnende stelling bereikt. Ik kon kiezen tussen een makkelijke stukwinst (3 ply diep) of voor een beslissende mataanval gaan. Dat hield wel in dat ik daarvoor moest offeren. Ik koos voor het laatste. Ik dacht er lang over na en dacht in alle varianten mat te hebben gezien. Het bleek toch niet zo eenvoudig te zijn. Zwart kon toch meer tegenspartelen dan ik dacht. Was ik maar voor die zekere stukwinst gegaan, was wel zo praktisch en eenvoudig. Zoals het ging was het nog steeds winnend. Ik zag het juiste vervolg niet, de mataanval liep dood en kon daarna opgeven met een karrevracht aan materiaal achter. Toen ik na afloop in mn eentje de partij analyseerde bleek gewoon dat de mataanval succesvol kon worden afgerond. Alleen ik zag het niet. Jammer, het zou dan een schoonheidsprijs waardig zijn geweest. Mitchel had ook een partij om snel te vergeten. Zn tegenstander speelde razendsnel, Mitchel liet zich verleiden om mee te gaan in zijn tempo. Een vingerfout kostte een pion. Mitchel verbruikte bij al zn tijd daarna, zn tegenstander bleef razendsnel spelen. Mitchel werd daardoor geen rookpauze in de partij gegund. Het resultaat was een nul.
Laatst gewijzigd door Seth op do aug 13, 2015 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Seth

Bericht door Seth »

Dit is overigens niet mijn eerste fide-toernooi. Wel mijn eerste buitenlandse toernooi.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Seth inmiddels 7:5. Mitchel heeft vandaag zijn score verdubbeld. Brei er een mooi slot aan,heren!
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Allebei gewonnen vandaag. Seth speelt morgen voor de (gedeelde)toernooioverwinning! Mitchel krijgt wederom een jeugdspeler tegen.http://www.chess-results.com/tnr165751. ... =30&wi=821
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Succes in de laatste ronde!
Seth treft een 2200-plusser. Het zal niet meevallen.
Seth

Bericht door Seth »

Een nu al geslaagd toernooi. De doelstelling voor het toernooi is behaald. Namelijk een 2000+ fide rating op de volgende lijst. Als ik morgen zou verliezen is mijn nieuwe fide rating 2003. Morgen ga ik voor de volle winst. Een korte remise word het zeker niet. Ik kom op internet alleen bijna geen partijen tegen van mijn tegenstander van morgen. Misschien heeft HenkD nog partijen in zijn database? En dan nog te bedenken dat mijn 2 nederlagen in mijn toernooi voortkomen uit het verknallen van gewonnen stellingen. Op mijn 6 overwinningen valt niet af te dingen. Ik heb tot dusver op geen enkel moment in mijn partijen verloren gestaan. Mitchel was vandaag snel klaar. Hij beukte zijn tegenstander finaal in een verwoestende koningsvleugel.
Plaats reactie