Knock Out Toernooi 2010 op woensdag 30 juni

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Klaas

Knock Out Toernooi 2010 op woensdag 30 juni

Bericht door Klaas »

Nog maar een paar weken te gaan en dan is het tijd voor het gezelligste toernooi van het jaar, het Knock Out Toernooi.

Het kostte me wat telefoontjes naar Zuid Afrika, maar uiteindelijk is het me gelukt om het WK voetbal precies om dit toernooi heen te plannen. Dus zelfs de verstokte oranje- of andersgekleurde fans hebben geen reden om zich op woensdag 30 juni elders op te houden dan aan de Boorstraat.

Toch wordt het een gekleurd festijn, tenminste als je in de prijzen wil vallen. De winnaar van het toernooi krijgt natuurlijk die mooie rode loper, maar ook voor de ROODSTE loper, dat wil zeggen de Rode Loper die in zijn kleding de clubnaam het meest eert, is er dit jaar een aparte prijs.
John

Bericht door John »

Ik voorspel nu al Arnold als winnaar...
John

Bericht door John »

Als ROODSTE loper uiteraard...
Arjan

Bericht door Arjan »

en wat is dit precies?
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

@ Arjan: het knock out toernooi is een snelschaaktoernooi die elk jaar bij De Rode Loper op de laatste avond van het seizoen wordt gespeeld.
Henk

Bericht door Henk »

Nou ja, snel. 10 minuten pppp meen ik mij te herinneren?
Klaas

Bericht door Klaas »

Op de uitnodiging via de mail zijn onder meer al reacties binnengekomen van Arend van Helden en Jan Polders. Die laatste doet iedereen de groeten, en meldt zijn komst naar het toernooi (onder een klein voorbehoud).
Klaas

Bericht door Klaas »

Volgende week woensdag zal ik vanaf een uur of kwart over zeven, half acht aanwezig zijn om de zaal in te richten in Knock Out-opstelling. Wie kan er ook wat eerder aanwezig zijn om me te helpen bij het slepen van tafels, stoelen, klokken, borden en stukken?
Rody

Bericht door Rody »

Bij wie kan ik mij op het laatste moment aanmelden?? Ik heb vlak daarvoor diplomauitreiking van mijn examenleerlingen...
John

Bericht door John »

Ik ben er dan al, dus helpen we mee!
Klaas

Bericht door Klaas »

Rody schreef:Bij wie kan ik mij op het laatste moment aanmelden?? Ik heb vlak daarvoor diplomauitreiking van mijn examenleerlingen...
Bij mij.

Kun jij in elk geval de Rode Loper meenemen, morgen dan wel volgende week?
Henk

Bericht door Henk »

Ik kom Klaas, maar zal voor achten waarschijnlijk niet halen.
Timo

Bericht door Timo »

Ik kan er helaas deze keer niet bij zijn. Ik heb al vijf partijen in het HSG Open achter de rug en morgen volgt nummer zes. Ik heb rust nodig...

Veel plezier iedereen, en het zou leuk zijn als er eens een verrassende winnaar uit de bus kwam!
Henk

Bericht door Henk »

Het verassende zat hem in wel of niet schaak staan, torens in niemandslands, de partij claimen volgens de regels, etc. En dan ook nog eens om half 2 sluiten ipv 1 uur. Maar Joyce moest wel het vliegtuig halen. En rooie Arnold (die van rooie Chris verloor) nam een flesje mee. (Volgt u het nog?)
Laatst gewijzigd door Henk op do jul 01, 2010 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas

Bericht door Klaas »

Tja, verrassend was het wel, maar niet helemaal in de goede zin.

De finale was Olger-Mike. Die werd na een minuut of 20 remise. De herkansing was Mike-Olger met ieder 5 minuten. Die wedstrijd eindigde in een chaos waarin beide partijen nog maar enkele seconden hadden. De partij eindigde in claims van beide partijen op de winst of ten minste op een herkansing. Als wedstrijdleider heb ik verschillende partijen gepolst, en gezien de tijd heb ik om 23.40 besloten de partij gewonnen te verklaren voor Mike op grond van het feit dat Olger zijn koning niet uit het schaak had gezet dat Mike gaf.

Op die beslissing is van alles af te dingen. Misschien is het zelfs de verkeerde beslissing. Het beste advies dat ik kreeg was om volgend jaar de finalepartij opnieuw apart te laten spelen en dan een officiële wedstrijdleider erbij te roepen om de partij te arbitreren. dan kunnen er nog vervelende toestanden ontstaan en verkeerde beslissingen worden genomen, maar dan kan ik als ongediplomeerde buitenstaander daar tenminste buiten blijven.

Nu lijkt de hele avond kommer en kwel te zijn geweest. Dat is niet zo. Op mijn oproep om als Rode Loper te komen kwam weinig reactie, maar Arnold en Chris hadden zich prachtig uitgedost. Chris nog iets meer met zijn rode pruik, dus hij won het t-shirt voor de Roodste Loper.

Ook op de andere borden ging het er sportief en soepel aan toe tot het einde. We hadden ook alle tijd omdat er niet genoeg mensen waren voor een troostfinale en dus voor een extra voorronde. Dat gaf alle tijd om elkaar nog te spreken.

Misschien wel het meest jammere aan alle commotie rondom de finalewedstrijd vond ik het feit dat gewaardeerde trouwe leden als René Goverde, Antonio Carretero en Paul Formanoij niet extra in het zonnetje konden worden gezet door mij (Paul was bijvoorbeeld al naar huis en mijn stemming was na de finale ook niet meer helemaal optimaal). Bij deze wil ik jullie alle goeds wensen bij jullie nieuwe clubs (en Antonio, kom vooral terug!)
Plaats reactie