Onmiskenbaar clubniveau en na de partij eenvoudig omdat is gezegd dat je hier even moet opletten omdat er voordeel is te behalenHenkDizz schreef: Uit de SGS wedstrijd tegen Vegtlust. Zwart aan zet.
Lxh3, schaak op f3 en slaan op c3
Onmiskenbaar clubniveau en na de partij eenvoudig omdat is gezegd dat je hier even moet opletten omdat er voordeel is te behalenHenkDizz schreef: Uit de SGS wedstrijd tegen Vegtlust. Zwart aan zet.
Lxh3, schaak op f3 en slaan op c3
Complex. Zwart zal waarschijnlijk eerstHenkDizz schreef: Is f6 kwetsbaar? Zwart aan zet. Zelfde partij als hierboven.
de loper van e5 weghalen en na slaan op f6 heeft zwart een trucje met lf5?
HenkDizz schreef: Zwart opnieuw aan zet.
Op dezelfde wijze als Lxh3. Nu Lxg4 en h3?
Ik miste ...Lf5 Het liefst had ik de batterij in de stelling gebracht met ...Lc7 maar zag na Txf6 Lf5! niet. Ook fraai zou ...Lc7 Pxc5 Dxc5 Tf6 zijn geweest, zwart heeft dan ,,,De5
Inderdaad!Fred Lucas schreef:HenkDizz schreef: Zwart opnieuw aan zet.Op dezelfde wijze als Lxh3. Nu Lxg4 en h3?
Wat een verschil tussen pion d5 en die op e4. Karakteristiek soepel spel van Granda.HenkDizz schreef:Afgelopen avond werd volgende partij gespeeld.
Grappig dat je dit zegt. Laatst hoorde ik een GM vertellen dat het heel nuttig is om partijen te bekijken die niet op topniveau zijn gespeeld. Zijn argument was dat topspelers de theorie zo goed kennen dat je niet te zien krijgt wat de nadelen zijn van een afwijking in de opening.Henk schreef:Zolang je in de onderbond speelt, zijn recente partijen van TWIC volgens mij niet zo relevant, Henk :-)
Goed advies, mijns inziens.Henk schreef: Wat video's over je openingen bekijken, en verder inderdaad vooral de 'mein-system'-en uit de boekenkast halen. (Silman, Suetin, etc.) En wat tactics per dag.