Riga 2015

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Riga 2015

Bericht door HenkDizz »

Heb maar 3 partijen van je tegenstander,Seth.
Een 11jarige met nog geen 1400 eraf beuken (...) Zoiets mag met toestemming van de regering alleen bij het schaken.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Riga 2015

Bericht door Timo »

Wat een succes nu al! Ons bestuur had nogal reputatieschade geleden door Henk L's resultaat in Vlissingen, maar Seth maakt dat weer netjes ongedaan.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Riga 2015

Bericht door Timo »

Seth heeft wel verloren. Is toch tiende geworden. Deze keer een verdiende overwinning van je tegenstander, Seth?

A-groep gewonnen door Shirov met 7,5 uit 9. Elmer van Veenendaal 3,5 punt, niet slecht in dat gezelschap.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Riga 2015

Bericht door Henk »

Timo schreef:Wat een succes nu al! Ons bestuur had nogal reputatieschade geleden door Henk L's resultaat in Vlissingen
Zeg, let je een beetje op je woorden! ;-)

Ik heb in Vlissingen geheel conform verwachting gepresteerd. Mijn positie in de eindrangschikking was gelijk aan mijn positie op de plaatsingslijst.
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Riga 2015

Bericht door Kees »

Stilstand is achteruitgang....
Seth
Berichten: 539
Lid geworden op: do nov 24, 2011 17:37
Locatie: Houten

Re: Riga 2015

Bericht door Seth »

Ja, de overwinning van mijn tegenstander in de laatste ronde was verdiend. Ik had wit. Mijn tegenstander bood na 3 zetten remise. Heb ik vrijwel direct afgeslagen. Ik wilde graag het toernooi gedeeld winnen. Er kwam een Konings-Indisch klassieke variant op het bord. Met 12. Pb5. HenkD begrijpt wel om welke stelling het nu gaat. Ik kwam met voordeel uit de opening, miste in een complexe stelling een juiste afslag om voordeel te behouden. Het werd daardoor een zeer onduidelijke complexe stelling. Totdat ik voor een verkeerde voortzetting koos die mijn tegenstander middels een mooi, hoewel enigzins standaard, paardoffer wist af te straffen. Die zag ik niet aankomen. Het deed mij in een hopeloze stelling belanden, waarin ik mij mat liet zetten.

Ik ga hier geen stellingen en partijen uit Riga plaatsen, omdat ik en Mitchel voornemens zijn een uitgebreid verslag te schrijven voor de aankomende Balans.
Seth
Berichten: 539
Lid geworden op: do nov 24, 2011 17:37
Locatie: Houten

Re: Riga 2015

Bericht door Seth »

Ikzelf met Mitchel samen met de ex-wereldkampioen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Riga 2015

Bericht door HenkDizz »

13.Pb5! Seth (niet 12)
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Seth
Berichten: 539
Lid geworden op: do nov 24, 2011 17:37
Locatie: Houten

Re: Riga 2015

Bericht door Seth »

Ja inderdaad, 13.Pb5.
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Riga 2015

Bericht door HenkDizz »

Je dacht niet "laat ik eens kijken hoe Henk de zomer is doorgekomen?" :-)
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Seth
Berichten: 539
Lid geworden op: do nov 24, 2011 17:37
Locatie: Houten

Re: Riga 2015

Bericht door Seth »

Nee, daar heb ik niet aan gedacht. Maar nu je dat zo zegt, ben ik wel nieuwsgierig geworden:-) Ik verwacht nu mooie verhalen van jou, dat begrijp je wel:-)
Seth
Berichten: 539
Lid geworden op: do nov 24, 2011 17:37
Locatie: Houten

Re: Riga 2015

Bericht door Seth »

Ah, het kwartje valt! Ik heb wel eind juni / begin juli gelezen op het forum gelezen dat HenkvL zou deelnemen aan Vlissingen. Ik heb sinds het KO-toernooi eind juni t/m direct voor mijn eigen toernooi in Riga, mij totaal niet beziggehouden met schaken. Ook een ruim maand of wat niet op het forum geweest. Las pas over Henk's resultaten toen Vlissingen al lang en breed voorbij was...
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Riga 2015

Bericht door HenkDizz »

Dat kwartje bedoelde ik eerlijk gezegd niet. Dacht meer dat je dacht " is HenkDizz nog wel scherp in het KI? Valt 12 hem op?" Zelf niet meer gespeeld sinds de interne partij tegen Timo. Veel (extra) gewerkt van de zomer. Wel de verrichtingen van de clubgenoten gevolgd en live-partijen uit de toernooien waaraan zij deelnamen. Sinds ruim een week heb ik weer mijn standaardrooster en daardoor ook meer vrije tijd. Ter inspiratie de twee dvd's van Nigel Short en Viktor Kortsjnoi bekeken. Is natuurlijk wel vooral een passieve bezigheid. Kwam n.a.v. jouw partij uit Riga het volgende fragment tegen. Zwart heeft zojuist 29...Pg3 gespeeld. Wat is de dreiging? Kan wit zich (nog) verdedigen? Wat dreigt er nog meer?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Riga 2015

Bericht door Kees »

Ik heb al meer kopij binnen. Het belooft in ieder geval een mooi herfstbalans te worden...
Seth
Berichten: 539
Lid geworden op: do nov 24, 2011 17:37
Locatie: Houten

Re: Riga 2015

Bericht door Seth »

Hoe meer kopij, hoe meer leesplezier. Toch?
Normaal gesproken is het voor de redactie bedelen om voldoende kopij. Mooi dat dat komende herfstbalans anders is.
Plaats reactie