OKU 2024

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Martijn E
Berichten: 121
Lid geworden op: za apr 27, 2019 18:49

OKU 2024

Bericht door Martijn E »

Hoi allen,

Voor wie dit niet weet of zich niet al ingeschreven heeft is de inschrijving voor het open kampioenschap van Utrecht weer open! Er zijn al flink wat inschrijvingen!

https://oku.paulkeres.nl/
Henk
Berichten: 6408
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: OKU 2024

Bericht door Henk »

Inderdaad goed dit in het vizier te houden. Traditioneel doen er altijd behoorlijk wat Rode Lopers mee met het OKU. Net als vorig jaar organiseren we (ik heb mn OKU pet op ;-)) het weer bij Berenschot in Papendorp, in het hemelvaartweekend. En wederom kunnen we echt niet meer deelnemers kwijt dan 240. De inschrijving gaat hard, dus wil je meedoen schrijf je dan tijdig in!
Henk
Berichten: 6408
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: OKU 2024

Bericht door Henk »

Toch maar mooi de spektakelprijs van de B-groep gewonnen vandaag ;-)

Maar dat is niets vergeleken met de gedeelde groepswinst door Koen!
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4390
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: OKU 2024

Bericht door HenkDizz »

Erg goede prestatie van Koen! Gefeliciteerd! Won Timo niet een aantal jaar geleden de B-groep?
Erg bijzonder vond ik de partij uit ronde 3 van Koen
Stelling na 16....fxe2 Koen had op dit moment pas 10 minuten verbruikt Zwart al 70 Koen speelde nu á tempo 17.hxg4 en liet zwart promoveren. Deze stelling heb ik niet via ChessBase teruggevonden, maar de stelling blijkt al wel ruim 40x geanalyseerd te zijn met een engine. Benieuwd wat we nog van Koen kunnen verwachten.
Mooi Henk. Je partij dingt ook mee voor de Spiegel.
Nonso en Martijn begonnen (erg) goed in de A-groep. Nonso maakte o.a. remise tegen kandidaat meester Kobe Smeets.
Bij de partijen ook een aantal kortsluitingen: Daniel gaf al na 7 zetten een stuk weg en Marijn won er juist een binnen de 10 zetten. Ook Fred won een partij binnen de 15 zetten, maar raakte ook een stuk erg vlot kwijt. Thom en Kees hadden hun toernooi niet. De overigen heb ik niet gevolgd. Helaas.
Wel zag ik het verschrikkelijke dat Simon overkwam
Tegenstandster Tamara van Boxel heeft zojuist 13...f5 gespeeld. Simon deed zichzelf nu in 3 zetten de das om :shock:
Even op je handen zitten, Simon en volgende keer matzetten met 14.Dg6!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk
Berichten: 6408
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: OKU 2024

Bericht door Henk »

Koen vertelde me inderdaad dat die variant een sort pet-lijntje was wat ie regelmatig bestudeerd had, maar nog nooit op het bord had gehad.

Ik zal m'n pot nog pogen te posten danwel in de Balans zetten, Henk. De eerste 11 zetten volgden we m'n 5 minuten voorbereiding tijdens het ontbijt ;-) Anders had ik geen idee gehad wat te doen tegen e4 e6 d4 b6 ;-)
Plaats reactie