Rode Loper Rapidtoernooi, 12 november

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Rode Loper Rapidtoernooi, 12 november

Bericht door Henk »

Komende zaterdag dus weer, zie de website.

Aanmelden loont waarschijnlijk nog, er zijn en komen nog wat afmeldingen, deels ook van leden die naar de uitvaart van Chris gaan.

Het toernooi gaat uiteraard wel door, drie kwart van de deelnemers is geen Rode Loper. En Chris zou dat ook gewild hebben, aldus zijn zus.
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: Rode Loper Rapidtoernooi, 12 november

Bericht door Fred Lucas »

Het was nog geen elf uur. Een voor mij ongeschikt uur om te schaken.
Ik startte tegen de Torre van Marcel dan ook schokkend.
In onderstaande stelling moet zwart of op c3 nemen of het paard pennen.



Ik speelde 6..g6. Wit nam 7.Pxd5 en de strijd is gestreden.

In de tweede (Hollands) partij (hieronder) moest ik een toren offeren voor eeuwig schaak. Mijn tegenstander wilde meer maar De6# was mat.



In de 3e partij was mijn tegenstander zo genadig in remisestelling remise aan te bieden en niet op tijd te winnen.



Partij 4 ging al beter, maar nog steeds niet gefocust.

Eindelijk was het dan middag. Voor de laatste partijen werd geschakeld van 0.0 naar 5.0 en dat leidde tot soepele winsten en een ongedeelde 3e plaats in groep 4.

Een prima georganiseerd en geleid toernooi!
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Rode Loper Rapidtoernooi, 12 november

Bericht door Timo »

Helemaal eens met dat laatste!
Ook de manier waarop er bij het overlijden van Chris werd stilgestaan vond ik precies goed en passend.

Aan de ene kant gek dat er hier niet meer over het toernooi te lezen is, maar misschien heeft het de deelnemers te veel uitgeput - kan daar zelf wel over meepraten. De intense concentratie van zo'n partij, de achtbaan van de tijdnoodfase waarin je alles wat je hebt opgebouwd weer weggeeft, en dat dan meerdere ronden achter elkaar. Dat systeem is ontworpen om mensen te slopen! Maar toch ook wel erg leuk. :-D
Plaats reactie