Zaterdag 4 september: het Hans Sandbrink Memorial

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Zaterdag 4 september: het Hans Sandbrink Memorial

Bericht door Henk »

Jaarlijks herdenkt SV Paul Keres één van de grootste Keresianen uit de geschiedenis: Hans Sandbrink, die in 2002 onverwacht overleed. Sinds 2003 openen we het schaakseizoen met dit informele toernooi in een sfeer die Hans leuk zou hebben gevonden. Je hoeft Hans niet gekend te hebben om mee te mogen doen. Aanmelden kan bij Jan Jaap per mail. Onderaan dit bericht vind je de deelnemerslijst. We zullen het aantal deelnemers maximeren op basis van de dan geldende beperkingen, dus schrijf je snel in!

De formule: 7 ronden Zwitsers, 20 minuten per persoon per partij, in één grote groep. De prijzen zijn als altijd in natura, waarbij (volgens de organisatie) bijzondere prestaties worden uitgelicht. Dit omdat Hans dat ook altijd deed. Dus kijk niet raar op als je gehuldigd wordt als best geklede of vrolijkste speler…

E.e.a. is in de verwachting dat we begin september weer ‘normaal’ kunnen schaken, inclusief geopende bar (met duvel!). Mochten er tegen die tijd nog beperkingen zijn die dat onmogelijk maken, dan wordt het toernooi later in het jaar gehouden. Dat laten we uiterlijk twee weken van tevoren weten.


Zie: https://paulkeres.nl/?p=22563
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Zaterdag 4 september: het Hans Sandbrink Memorial

Bericht door Henk »

Was leuk. Kleine 70 deelnemers geloof ik. Ouderwetse schaakdag. Rapidtoernooi, daarna met Martijn, Arend en enige PK hotshots naar de Griek en aansluitend het cafe.

In het cafe troffen we Rene de Ruiter, die vroeg of ik aspiraties had om hoger op de ranglijst te komen, daar ik met PK-ers op stap was...

Arend (dubbellid) won een fles wijn als beste Rode Loper. Mitchel, Mienuk, Wim en Els waren er ook namens DRL. En Paulus en Roman, maar die stonden op de lijst namens Damrakkers en Moira.

De toernooizege was voor de voorzitter van PK.
Plaats reactie