Zomer Avond Kompetitie 2021

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Zomer Avond Kompetitie 2021

Bericht door Henk »

Vanavond gaan we dus beginnen. Mooi!

In tegenstelling tot eerdere berichten aan de (oud)deelnemers, kunnen we dit jaar helaas geen extra capaciteit creeren in de buitenlucht (tuin) zoals we vorige zomer wel deden. Stichting Dijckzigt heeft dat plots verboden, uit vrees voor drukte aan de bar. Dat betekent dat het wekelijks snel inschrijven is geblazen. Toen maandagavond laat het bericht van de harde limiet op de website verscheen, stonden er al 10 personen op de wachtlijst...


Alle info: http://www.nozel.net/zak/


Spelers die achter het net vissen kunnen overwegen het Zomerschaak bij OZU op dinsdag te bezoeken.
Arnold
Berichten: 3512
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: Zomer Avond Kompetitie 2021

Bericht door Arnold »

Zo, na een kwartier de fles wijn binnengeharkt na een blunder van mijn tegenstander, die ruim een jaar niet geschaakt had. Dus dan nog maar een potje. De 2e pot werd remise.
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie 2021

Bericht door Henk »

Van de site: "Ronde 1 was een uitverkocht huis, en meteen een geweldige start voor de ZAK. Met het ingaan van ronde 2 is er een klein lichtpuntje te melden. Na nogmaals overleg met Dijckzigt, hebben we nu toch akkoord voor 19 borden en dus 38 deelnemers. Dankzij de anderhalvemeter-opstelling blijft er toch voldoende loopruimte om de borden heen. Het beleid rondom de tuin blijft ongewijzigd, dus dat levert helaas geen extra borden op. Snel inschrijven is dus de enige manier om een plekje zeker te stellen. Zoals gisteren aangekondigd door Rutte en De Jonge, gaat de bar om 24:00 uur dicht."
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3480
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie 2021

Bericht door Jacco »

We zijn 3,5 uur onderweg en de inschrijving is half-vol.


Ik had de eerste ronde een leuke pot tegen een halve aanloper: Mienuk.
Ik beantwoordde zijn Engels met Hollands overgaand in een Stonewall.
Ik kreeg een stuk of drie stukofers om mijn oren waarvan ik er twee aannam en zelf een toren terugofferde.
Uiteindelijk had ik een kleine kwaliteit tegen een paar pionnen. Ik kreeg een schitterend paard daarmee won ik een toren terug en stond dus een stuk tegen twee pionnen voor.
Vervolgens zag ik een matnet dat een maas bevatte waarna elk van ons was van plan met eeuwig schaak de partij te beeindigen.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3480
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie 2021

Bericht door Jacco »

2e ronde
zaterdag 21:30 35 van de 38
zondag 14:30 38 van 38
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Arnold
Berichten: 3512
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Re: Zomer Avond Kompetitie 2021

Bericht door Arnold »

't heerlijk avondje is gekomen....
De wijn was vandaag voor de snelste promotie in zetten.
Ik ging voor de fles wijn + toren + paard tegen Dame + pion. Had verwacht er snel af te gaan maar Pieter-Jan en het lot beslisten anders.
Uiteindelijk kon Pieter-Jan eeuwig schaak geven in vet verloren stelling, maar ik was allang blij: een mooie fles en een half punt.

Ten slotte tijdens het après-schaak nog de eerste beginselen van de Schwindelkunst gedemonstreerd aan Thom Zwamborn, een leuke aanloper die van Gert-Jan had gewonnen. Hij is op zoek naar een club, dus wie weet...
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3480
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie 2021

Bericht door Jacco »

Ronde 6 heeft 38 deelnemers om 13:40 op zondag. Normaal gesproken kunnen er altijd een paar mensen van de reservelijst meedoen.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Henk
Berichten: 6378
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Zomer Avond Kompetitie 2021

Bericht door Henk »

Nieuw lid Thom wint de Zak! Afbeelding

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Plaats reactie