Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
We hebben dit keer vier trio's. Oftewel 3 nummers die op enige manier een thema delen. Een punt voor een goede titel, een punt voor een goede artiest, 2 punten voor een goed thema. Weet je ook nog een vierde nummer aan te leveren dat past in het thema krijg je nogmaals twee punten. Per trio zijn er zo dus 10 punten te verdienen.
De vier trio's hebben in totaal ook nog een overkopelend thema, weet je ook dat te benoemen verdien je nogmaals twee punten.

Inzenden kan tot en met 16 september, door een mail met jouw antwoorden te sturen naar jaapkamminga@gmail.com .

De vier trio's dan maar:

Trio 1
Trio 2
Trio 3
Trio 4
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Zo snel zien we het niet vaak, maar de eerste inzending is zowaar al binnen! Wie zal de volgende zijn om de grijze massa te ontspringen?
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Leuke quiz!
Sommige nummers halen herinneringen naar boven, in deze quiz zat zo’n fragment. Gelijk maar in mijn favorieten playlist gezet. :)
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Een paar helemaal blanco, maar goed te doen. Zit al in je mail Jaap!
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Erg leuk weer, zojuist ingestuurd.
Ik scoor beslist op het derde nummer van het tweede trio.
You're gonna hear me roar
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Dat verwacht je vast niet maar die ken ik ook :-)
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Slechts één fragment uit deze trio's werd niet herkend, toch hadden we wederom relatief grote verschillen tussen de inzenders. Maar voordat we over gaan tot de bekendmaking van de winnaar uiteraard eerst de antwoorden.

Het eerste trio ging over wereldsteden met de volgende titels:
Englishman in New York van Sting
Take My Breath Away van Berlin en
Tokyo van Gruppo Sportivo
Waarbij hulde aan Karen die als enige ook de juiste band aan het laatste fragment wist te koppelen.
Om van dit trio een kwartet te maken waren er uiteraard vele opties, bijvoorbeeld het door Peter aangedragen If You Leave Me Now van Chicago

Het tweede trio dan draaide geheel om landschappen:
A Forest van The Cure
In The Dutch Mountains van The Nits
Swamp Thing van The Grid, een oude dansvloerklassieker
Dit kon bijvoorbeeld aangevuld worden met Run To The Hills van Iron Maiden zoals Ton deed

Het derde trio draaide om rivieren met:
Het Land van Maas en Waal van Boudewijn de Groot
Mississippi Queen van Mountain, het enige nummer dat door geen van de inzenders herkend werd
Orinoco Flow van Enya
Aanvullend dan natuurlijk niet The River maar wel echt een titel met de naam van een rivier er in zoals bijvoorbeeld het door Karen aangedragen River Euphrates van The Pixies

Het laatste trio draaide om continenten, te beginnen met
Carrie van Europe
We Are The World van USA for Africa
A Horse With No Name van America
Dit kon bijvoorbeeld aangevuld worden met Heat Of The Moment van Asia zoals John deed.

Het overkoepelende thema was daarmee uiteraard de aarde / Geografie, een thema dat door iedereen gevonden werd.

Dan de einduitslag:
Op een vierde plek, met een score van 31 punten vinden we John.
Met 35 punten haalt Karen een verdienstelijke derde plek.
Het zilver is er voor Ton met 37 punten.
Met maar liefst 39 van de maximale 42 punten wint Peter deze ronde.
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Erg leuke quiz Jaap en ik ben heel tevreden met mijn derde plaats. :)
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Het is weer tijd voor een nieuwe quiz, deze keer allemaal duetten. Punten voor titel en beide artiesten of bands, dus 3 per fragment.
Inzenden kan tot 5 oktober naar kpleit@xs4all.nl
Dan rest mij alleen nog jullie veel plezier te wensen met de fragmenten.

Fragment 1
Fragment 2
Fragment 3
Fragment 4
Fragment 5
Fragment 6
Fragment 7
Fragment 8
Fragment 9
Fragment 10
Fragment 11
Fragment 12
Fragment 13
Fragment 14
Fragment 15
Fragment 16
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

En weer ingezonden, opvallend vaak dat ik toch maar een van beide artiesten wist te benoemen of de tweede alleen maar wist te gokken. En zo waar zelfs het gevoel dat ik nog wel wat punten kan hebben gescoord met het Nederlandstalige gedeelte ook.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Ook ingestuurd. Wist wel wat, maar blijkt toch weer dat Karen's smaak toch net wat anders is dan de mijne.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Tja zoiets als dit of dat zat er inderdaad gelukkig niet in, Peter :-D
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Ik checkte even één nummer en herkende meisjesstripblad draaier als zanger, dus ik dacht even, zal ik toch één keer? Maar dat was zowel het enige ongeveer. Die ene bleek ook een heel ander nummer te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Alleen 4 was volledig blank voor mij, de rest best aardig. Ik ga voor zilver dit keer... (Ik vrees the Shark)
Wish I didn't know now what I didn't know then
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Jaap schreef: za okt 03, 2020 21:09 Tja zoiets als dit of dat zat er inderdaad gelukkig niet in, Peter :-D
Het eerste vind ik zoveel lijken op nog 1000 andere nummers, dat blijft niet hangen en het tweede brrrrr. Ik heb er niks op tegen om nummers die ik niet goed vind op te nemen in een quiz, maar de meeste muziek van van na 1990-1995 ken ik gewoon weg niet en dan wordt het lastig
Peter Hoogakker schreef: za okt 03, 2020 20:50 Ook ingestuurd. Wist wel wat, maar blijkt toch weer dat Karen's smaak toch net wat anders is dan de mijne.
Er zijn raakvlakken, maar het klopt dat het er niet zo veel zijn, The Pet Shop Boys in ieder geval niet :-).Mmaar wat dacht je van Swampthing van The Grid? Prachtige banjo... In deze quiz zitten overigens maar weinig nummers die ik thuis vrijwillig luister.
The Dead South, wat onlangs in de Tivoli quiz zat, vind ik erg mooi! Maar dat is dan ook geen Top 40 muziek.

Inmiddels zijn er 4 inzendingen, als er nog iemand zin heeft om te luisteren en in te zenden, dat kan tot 23:59 uur.
Plaats reactie