Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Leuk Almer, ik ga aan de puzzel :)
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Een nieuwe quizmaster, super.

Weet er al aardig wat, maar ook nog 5 blanco. Die linkjes moet ik nog maar eens op puzzelen.
Verder weet ik zeker dat 9 een favoriet van Almer is.
You're gonna hear me roar
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Leuk Almer. Wekom bij de club :)

Even snel geluisterd, veel bekend en een aantal relaties zo kunnen leggen. Maar ook nog genoeg om nog verder te puzzelen.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Gelijk maar ingestuurd, best wat blank moeten laten en zonder artiest ook weinig relaties.. maar fijne fragmenten (bij vlagen ;) ) en leuke quiz Almer!
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Popquiz

Bericht door almer »

Twee inzendingen tot nu toe... Dat kan beter! Tot en met dit weekend voor de spreekwoordelijke prijsuitreiking.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Vanmiddag ingezonden. Heb er aardig wat gevonden, maar vrees dat ik er toch te veel mis om voor de prijzen te gaan.
Erg leuke quiz i.i.g. Almer, dank!
You're gonna hear me roar
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Almer, ik heb jouw e-mailadres schijnbaar niet... Waar stuur ik de antwoorden naar toe??
Wish I didn't know now what I didn't know then
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Popquiz

Bericht door almer »

Ja, helemaal vergeten... Het is amtoby apenstaartje live.nl
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Popquiz

Bericht door almer »

Vier mensen hebben antwoorden ingestuurd: Jaap, Ton, Peter en John. Voordat we over gaan naar de uitslag, eerst een paar highlights uit de antwoorden van de inzenders.

De meeste punten werden gescoord bij het noemen van de artiesten en de titels, de relaties tussen de nummers en de toelichting op de relatie bleek een stuk lastiger. Daarin wil ik direct vermelden dat John een eervolle vermelding krijgt. Hij wist als enige te melden dat een vrouw de link is tussen George Harrison en Eric Clapton. Hij wist zelfs haar naam: Patty Boyd. Zij ging met Georges toestemming van het ene naar het andere bed! Ze is dan ook een echte muze uit de muziekgeschiedenis. George Harrison heeft het Beatlesnummer Something voor haar geschreven, Clapton heeft Layla en Wonderful Tonight aan haar gewijd. Tijdens hun huwelijkscrisis schreef Clapton The Shape you’re in over haar alcoholverslaving.
Een andere opmerkelijk feitje uit de antwoorden is dat Rufus Wainwright (nr. 15) alleen door Jaap werd herkend. En Whitney Houston…?? Kom op mensen, is ze nu al uit het collectieve geheugen verdwenen. OK, het is ook niet mijn muzikale voorkeur; gelukkig werd de relatie met haar tante Dionne Warwick wel door de meeste goed beantwoord.

Dan de uitslag. Op de vierde plek is John geëindigd, met 33 punten. Jaap is als derde geëindigd met 35,5 punten. Het halfje kreeg Jaap voor zijn antwoord Gladys Knight bij fragment 3. Zij was inderdaad, samen met Stevie Wonder en Elton John, de friends van Dionne. Nummer twee is… Ton met 44 punten. En dus de winnaar is Peter, met 47 punten!! Je biertje staat koud, klaar om afgehaald te worden.

Voor de volledigheid nog alle antwoorden in de bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Topquiz Almer, zeker als ik win :-D

Meteen maar de volgende. Ik had hem al klaar staan maar Almer was me voor.
In deze quiz allemaal "Oh" fragmenten. In veel plaatjes zitten korte of lange Ooooooooohs, en ik heb er hieronder een paar verzameld.

Principe is eenvoudig, punt voor titel en punt voor artiest. Om het ietsje makkelijker te maken staan de artiesten op alfabetische volgorde (zonder evt. lidwoorden).

Antwoorden naar PeterHoogakker@ziggo.nl

Succes!

fragment 1
fragment 2
fragment 3
fragment 4
fragment 5
fragment 6
fragment 7
fragment 8
fragment 9
fragment 10
fragment 11
fragment 12
fragment 13
fragment 14
fragment 15
fragment 16
fragment 17
fragment 18
fragment 19
fragment 20
fragment 21
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Leuk Peter en zo bij een eerste luisterbeurt lijkt het ook nog best goed te doen. Wel mis ik deze (inclusief bizarre clip, nummer begint pas op 3:30 of zo.. )
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Ja, zeker leuke quiz. Ook een paar extreem korte fragmenten en best wel wat nieuwe meuk zo te horen. Waarschijnlijk te moeilijk voor mij, maar ik ga m'n best doen :-)
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Meteen maar ingestuurd. Wel 5 fragmenten open moeten laten, omdat ik geen flauw idee heb wat het is. Tja, nieuwe meuk...
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Oh Oh ik mis er vier of moet ik zeggen [ur=https://www.youtube.com/watch?v=ptGJ8wzeGDEl]Oh Yeah[/url] ik mis er maar vier ? Met nog wel wat gok tussendoor zou ik zomaar in de buurt van de shark kunnen zitten.

Hoe dan ook weer een leuke quiz, dank Peter!
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Nieuwe meuk, dus nu al kansloos... Maar toch ga ik m beluisteren, voor de moeite die er in gestoken wordt.
Wish I didn't know now what I didn't know then
Plaats reactie