Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Geen uitslag nog??
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Nog 5 minuten tijd om deel te nemen zelfs

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Welnu deze vijf minuten zijn ook ruimschoots voorbij, dus @John en alle andere inzenders en meelezers, hierbij de antwoorden en de uitslag.

Laat me beginnen met opmerken dat het weer spannend was, zowel aan de top als in de staart. Alleen mijn persoonlijke favoriet was bij alle inzenders onbekend, als straf heb ik hem onderdeel gemaakt van mijn inzending voor De Rode Loper Top 100.

Wat was het dan allemaal, het eerste fragment gaf niet zo veel problemen, heal the world van Michael Jackson.
Het tweede fragment Dr. Beat van de Miami Sound Machine (waar Gloria Estefan onderdeel van was).
Het derde fragment was mijn persoonlijke favoriet, de fijne saxofoonklanken van Cure For Pain van Morphine.
Op plaats vier vonden we dan Lovesong van the Cure. Het geluid herkennen deden velen wel, het nummer bleek lastiger, veel werd er "Whole again" gegokt omdat dat in het fragment zat.
(Blues is) The Healer van fragment 5 werd natuurlijk gespeeld door John Lee Hooker en Carlos Santana. Dat leverde over het algemeen niet veel problemen op.
Dat op fragment 7 George Michael zong werd door velen herkend, maar dat hij het nummer Heal The Pain vertolkte (met Paul McCartney) werd alleen door Almer geraden.
Op fragment 8 was het dan weer alleen de titel die veel geraden werd (hij werd in het fragment dan ook duidelijk genoemd) Let The Music Heal Your Soul van de Bravo All Stars. Een bescheiden hitje uit 1998 (behaalde plaats 22 in de top 40)
Fragment 9 leverde gelukkig voor niemand problemen op Marving Gaye vroeg hier om Sexual Healing.
Op 10 dan een recenter nummertje dat ook nog eens alleen maar de tipparade bereikte, dus niet zo raar dat alleen Peter hier de artiers nog herkende. Lady Gaga met The Cure.
Ook op 11 alleen een punt voor Peter, wederom alleen een tipparadenummertje, maar uit heel andere tijden (1974), Doctor's Orders van Sunny.
Track 12 was weer een grote 90's hit en leverde dan ook voor de meesten minder problemen de Spin Doctors met Two Princes.
Het laatste fragment dan was qua titel niet lastig, het werd immers al meerdere malen genoemd in het fragment, maar ja wie wist nog dat het de cartoons waren die Witch Doctor in 1999 de top 40 in hielpen?

Goed, die antwoorden hadden alles bij elkaar dus een mooie 26 punten op kunnen leveren. Zes mensen probeerden zo dicht mogelijk bij die 26 te komen. De scores lopen uiteen van 16,5 tot 11,5 dus allemaal redelijk dicht bij elkaar.
De 11,5 punten zijn voor Jan, die daarmee net een half puntje blijft steken achter Karen. Gedeelde derde en vierde met 15.5 punt zijn Almer en Ton geworden, een half puntje achter de nummer 2 John, maar de eer gaat naar Peter die nog weer een half puntje meer wist te scoren en met 16,5 punten de rest van het veld nipt voorbleef.
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Het was weer leuk Jaap!
Mijn quiz is bijna klaar, als er niet iemand anders al iets klaar heeft staan komt er morgen een nieuwe quiz.
Het zijn vrijwel allemaal nummers uit de 70's, 80's en 90's en op 2 nummers na allemaal nr. 1 hits, dus ik verwacht 95 - 100 % scores :-D
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Hier is ie dan, 24 korte fragmenten, allemaal grote hits geweest op één nummer na, maar de stem is zo bekend dat ik hoop dat jullie er wel uitkomen.
Geen bonus, wel een link. In alle fragmenten zit een plaatsnaam, dat kan een stad, streek, land o.i.d. zijn in titel of artiest.
De uitslag kan je mailen naar kpleit@xs4all.nl tot 23:59 uur ma 1 juni.

Veel plezier!

Fragment 1
Fragment 2
Fragment 3
Fragment 4
Fragment 5
Fragment 6
Fragment 7
Fragment 8
Fragment 9
Fragment 10
Fragment 11
Fragment 12
Fragment 13
Fragment 14
Fragment 15
Fragment 16
Fragment 17
Fragment 18
Fragment 19
Fragment 20
Fragment 21
Fragment 22
Fragment 23
Fragment 24
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4372
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door HenkDizz »

Voor de eerste keer in alle jaren dat ik alle fragmenten heb beluisterd. Dat is al een hele verdienste, Karen. Gewoonlijk haal ik er hooguit 4 of 5.
7 zeggen me niets. Nummer 15 wordt gezongen door de vrouw waar ik als brugklasser "verliefd" op was. In nummer 16 zitten 2 plaatsnamen. Nummer 24 had ik als singletje.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

@Henk, ik had het singeltje van nummer 15 en nummer 24 heeft me als klein meisje aan het lezen gezet. Het boek zal ik later vermelden, dat geeft te veel weg.
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Wow, een 2e plek net achter mijn veel betere quiz kompaan Peter, Ik ben er blij mee! Dat geeft de burger moed voor de quiz van Karen.
Wish I didn't know now what I didn't know then
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Wat een feest der herkenning!!

Ik weet dat 12 iets met kakkerlakken te maken heeft, maar kan niet op de naam komen en wellicht dat ik 16 fout heb. Maar ik denk dat 3,11 en 24 me dit keer winnaar gaan maken. En ja, wat een benen had mevrouw 15, sapperloot!!

En een leuk weetje, nummer 20 stond origineel niet op de LP, maar de platenmaatschappij wilde een single. Ze hadden nog een covertje die ze in de oefenruimte wel eens speelde, maar zodoende werd dit hun enige wereldhit...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4372
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door HenkDizz »

3 en 24 weet ik ook (nog) wel, John. Daarnaast weet ik er 7 niet waaronder 11 en 12. Haal jij 95% ?
Heb Sally in meerdere clips op mijn PC. In lange broek met # 16 in een optreden bij de RAI. Wellicht voor de Italiaans tv zo gekleed? In een Veronixa 192-clip wel kort gerokt. Een andere hit in hotpants en van die rijglaarzen tot aan d'r knieën :-D
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Ik denk dat je met 3 en 24 niet het verschil gaat maken, john. Maar wel met 11. Ik ken het, maar kan het niet plaatsen. Maar goed, wellicht heb je ergens anders nog wat laten liggen. Het zal in ieder geval spannend zijn. En dan verwacht ik ook nog wel wat van de andere popquiz kanjers.
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Er zijn inmiddels drie inzenders en het is spannend aan de top :)
Jan H. Prins
Berichten: 162
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 17:08

Re: Popquiz

Bericht door Jan H. Prins »

Ik doe niet mee voor de top, maar kom op aanzienlijk meer punten uit (naar ik verwacht) dan met Jaap's pubquiz.
Karen
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 28, 2020 22:56

Re: Popquiz

Bericht door Karen »

Leuk, al 4 inzenders, ik wacht met spanning af of er nog meer komt.
Ik heb geprobeerd om een quiz te maken met veel herkenbare nummers en ik geloof dat me dat dit keer aardig gelukt is.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Leuke quiz weer Karen!
Inderdaad veel bekend, dus zullen hoge scores worden.

11 heb nu 100x beluisterd, is bekend maar moest hem toch blanco laten. Ook de artiest van 24 heb ik niet. De rest heb ik ingevuld met hier en daar een educated guess (zoals bij 6).

Als ik al ergens het verschil maak is het denk ik met de artiest van 12, en dat ik (ik durf het zo vlak voor de deadline wel te zeggen) beide artiesten van 2 heb.
En misschien mist er iemand 23?

Ik wacht met spanning de uitslag af!
You're gonna hear me roar
Plaats reactie