Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Oh ja, oplossingen naar peterhoogakker@ziggo.nl
You're gonna hear me roar
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Popquiz

Bericht door almer »

Leuke quiz Peter! Sommige zijn totaal onbekend...
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Wat een leuke quiz, Peter! Heel creatief ook met de vragen en antwoorden. Lijkt me niet gemakkelijk om te maken. Ik heb de antwoorden ingestuurd. Volgens mij is het wel redelijk goed gegaan.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Niet meedoend voor de hoofdprijzen is mijn inzending ook binnen bij Peter. Leuke quiz weer!
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Hij is leuk! Nog een paar hiaten (maar ergens in mijn achterhoofd zitten er nog een paar...), dus ik luister nog een paar keer. Komt van het weekend...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Hoi allen,

Zoals beloofd de uitslag. Ik mocht in totaal 5 inzendingen ontvangen, waarvan dit keer ook een van Almer die verrassend veel van muziek blijkt te weten.

Er zat dit keer maar 1 totaal onbekende bij. Fragment A (20Hz van Capricorn) was inderdaad een obscuur hitje, maar ik had hem nodig als antwoord op REM.
Verder hadden maar weinig mensen de supporting act bij fragment 4 en 8. Wat is nou Cliff Richard zonder Shadows, en ook deed Dusty Springfield wel degelijk mee bij de Pet Shop Boys's What have I done to deserve this. Ik heb dit nergens fout gerekend, maar geeft mij wel weer een idee voor de volgende quiz...

Zoals gezegd 5 inzendingen. Karen wist Jaap op te schepen met de rode lantaarn door hem net een punt voor te blijven. Op drie is John geëindigd met 38.5 punt. Dat halve punt heeft hij gekregen voor zijn Eurythmics waar Annie Lennox het antwoord was.

Op twee dus heel knap Almer met 46 punten, maar ook mijn digitale biertjes vallen ten prooi aan de Shark die met 49 punten bovenaan staat. Gefeliciteerd!

Allen bedankt voor het meespelen, hieronder nog de oplossingen.
QA.PNG

QA Uitslag.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Leuk weer Peter. En dat capricorn.. tja had ik wellicht moeten weten. Maar goed, als rode lantaarn en uberhaupt in deze rare tijden pleit ik voor genezing, genezing door muziek. Een ronde over gezondheid, meestal positief ingestoken! En voor het gemak dit keer over het algemeen ook lange fragmenten, niet niets 10 seconden, maar gewoon ruime minuten, dat maakt meezingen makkelijker..

13 fragmenten, elk goed voor twee punten (1 voor de titel, 1 voor de uitvoerende), over het algemeen niet al te moeilijk vermoed ik (maar hoe vaak zaten we daar al naast met onze inschatting). Voor ieder wat wils van de 70's tot de 10's (met dit keer een nadruk juist op de 90's toen zong men blijkbaar veel over genezing, van eurohouse tot soul, van persoonlijke favorieten (fragment 3) tot persoonlijke kotsmuziek (fragment 7). Met 5 nummers die de top 10 haalden in de top40, maar ook 5 nummers die de top40 nooit haalden (bleven steken in de tipparade, waarbij de artiest toch vaak uit stemgeluid wel te halen is als je het nummer niet weet, dit zijn uiteraard de nummers om te zorgen dat je je onderscheid als je echt wil winnen in plaats van meespeelt om de olympische gedachte).

Antwoorden graag uiterlijk 24 mei naar jaapkamminga@gmail.com . De winnaar krijgt van mij speciaal een persoonlijke vermelding hier op het forum en daarmee de eer.

Doch om in te zenden zijn natuurlijk de fragmenten wel nodig, welnu alhier:

Fragment 1
Fragment 2
Fragment 3
Fragment 4
Fragment 5
Fragment 6
Fragment 7
Fragment 8
Fragment 9
Fragment 10
Fragment 11
Fragment 12
Fragment 13
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Popquiz

Bericht door almer »

Aangemoedigd door de goede resultaten in de quiz van Peter, ook deze van Jaap ingestuurd... Maar resultaten behaald in het verleden lijken een sof te garanderen in de toekomst.
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Ik heb ook weer ingestuurd, maar best veel onbekends. Nog het een en ander kunnen gokken.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Grappig hoe mensen met toch zeer redelijk aantal punten allemaal zichzelf onderschatten en het een sof of moeilijk noemen :)
Wel mooi om te zien dat naast een beperkt aantal fragmenten dat iedereen weet er nu al nog maar 1 nummer is waar niemand iets van weet. De fragmenten zijn dus goed verdeeld over de verschillende kennisvelden.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Jaap schreef: do mei 14, 2020 22:46 er nu al nog maar 1 nummer is waar niemand iets van weet.
Is dat heel per ongeluk misschien toevallig die persoonlijke favoriet van jou...?
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Uiteraard waar ik ook niet direct verwachtte dat er heel veel op binnen zou komen. Al had het me bij Almer niet helemaal verbaasd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

En weer een deelnemer erbij. Nog tot zondag de kans om tot ongekende hoogten te stijgen, of gewoon voor het plezier deel te nemen en jezelf te verbazen natuurlijk.
Jan H. Prins
Berichten: 162
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 17:08

Re: Popquiz

Bericht door Jan H. Prins »

Ik zal een paar bekende fragmenten benoemen en mailen, maar bij sommige weet ik gewoon niet de naam van de artiest(en), laat staan de titel ;-)
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Laat dat nou precies de bedoeling zijn Jan, een paar weten een paar niet en samen weten jullie zo ongeveer alles :) Doch onderschat jezelf vooral niet.

Voor iedereen die ook hoopt iets te weten over muziek en gezondheid, nog 1 dag de kans om in te sturen :)
Plaats reactie