Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Normaal denk ik : yippie, weer een leuke quiz om te beluisteren, maar dit was echt ff de rit uitzitten. Wat een graftakken versies, wellicht met uitzondering van 17 en 22. Maar dat zijn dan ook hogelijk gerespecteerde artiesten. Toch ben ik zeer benieuwd wie de andere bagger gemaakt heeft en wat er op het moment van opname door het hoofd ging van de artiest of band. Zo van : Nou, da's echt wel lekker??

Antwoorden zitten al in je mail Jaap, iets boven de 50 punten denk ik...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Na nummer 3 en 4 moest ik ff op adem komen. En dan te bedenken dat de Jaap nog meer bagger aangehoord moet hebben om deze quiz te maken.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Nog 3 dagen om in te sturen. Wie durft zijn/haar oren te branden aan de 24 fragmenten en vertrekt er verder nog uit het peleton van de niet-instuurders?
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Ingestuurd...

De rit uitzitten?? Waren juist erg leuke fragmenten op een enkeling na.
Meeste titels en originele artiesten vond ik te doen, de uitvoerende artiesten waren wat lastiger.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

De laatste uurtjes van inzending zijn ingegaan. Hoeveel deadlinemonsters zullen er nog inzenden?
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

De afgelopen avonden andere bezigheden gehad. De begoniastraat blijft afzijdig.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

The shark heeft een naam hoog te houden als het gaat om popquizen op dit forum. Ook dit maal wist hij een biertje te reserveren, voor het kersttoernooi (?).. Met 52 punten bleef hij de concurenten John (48,5) en Peter (48) voor.

Maar natuurlijk is dat helemaal niet waar we op wachten..we willen weten wie waren dit en welk nummer coverden ze nou.. welnu..

Fragment 1 was nog niet het grote probleem.. we hoorden hier Madonna met American Pie. Het origineel van dit nummer is van Don McLean.

Fragment 2 was er ook zoeen waar iedereen het origineel wel herkende Pink Floyd's Another Brick In The Wall, maar niet verbazingwekkend wist niemand dat deze slechte cover gedaan was door Y-Luk-O

Fragment 3 Bracht Bohemian Rhapsody van Queen maar dan vertolkt door Kanye West. Dit was reden voor nogal wat fanvergelijkingen tussen Freddie en Kanye.. Kanye kwam er niet best af..

Fragment 4 bracht Pink Floyd weer naar voren, maar nu met Comfortably Numb en gecovered door de Scissor Sisters.

Fragment 5 Bracht ons in Surinaamse sferen met Johnny Camaro die Don't Worry Be Happy coverde, origineel van Bobby McFerrin.

Fragment 6 dan bracht Enjoy The Silence, origineel natuurlijk van Depeche Mode , hier gebracht door Tori Amos.

Fragment 7 Was er zoeen die goed herkend werd, maar niemand wist wie het coverde. Faith van George Michael werd hier vertolkt doorLimp Bizkit.

Fragment 8 Had hetzelfde verhaal. UIteraard kent iedereen Ghostbusters als tune van de film, maar ook dat het origineel van Ray Parker Jr. is was breed bekend. Dat deze tune voor de Ghostbusters 2 film verhaspelt was door Fall Out Boy met Missy Elliot wist echter blijkbaar niemand.

Fragment 9 had Britney Spears als artiest ze vertolkte haar bijzondere versie van I Love Rock 'n' Roll.. oorspronkelijk uiteraard van Joan Jett And The Blackhearts.

Fragment 10 was van Disturbed hun geheel eigen interpretatie van Land Of Confusion van Genesis .

Fragment 11 was direct herkenbaar als Let It Be van de Beatles, maar van wie was die stem toch, wel nu dat is Justin Bieber .

Fragment 12 bracht Life Is Life van Opus, maar dan in de nog bombastischere interpretatie van Laibach .

Fragment 13 Was een band die niet kan rappen die een rapnummer covert, dat levert bijzondere taferelen op. Het begint met Lose Yourself van Eminem, voor de rest had je dan nog The Script moeten weten.

Fragment 14 bracht weer Fall Out Boy maar nu met Love Will Tear Us Apart, dat oorspronkelijk van Joy Division is.

Fragment 15 is het enige fragment waar niemand punten wist te pakken. Dat terwijl er hier toch een beatles origineel werd gespeeld en wel Lucy In The Sky With DIamonds, dat een erg psychedelische bewerking kreeg van William Shatner.

Fragment 16 leverde dan alweer meer punten op, al miste iedereen dat de stem toehoorde aan Hillary Duff werd My Generation van The Who meestal wel herkend.

Fragment 17 bracht Prince die One Of Us van Joan Osborne coverde.

Fragment 18 bracht een tweede keer Britney Spears langs, dit keer niet als de vermangelaar, maar als de vermangelde, Oops I Did It Again kreeg een remakt van The Last Dance

Fragment 19 was weer zo'n fragment waarbij het origineel door iedereen goed herkend wordt, maar Taylor Swift dat wist niemand te herkennen, zij bracht September dat oorspronkelijk van Earth Wind And Fire is.

Fragment 20 bracht een nummer dat iedereen kent Smells Like Teen Spirit van Nirvana vertolkt door een band die iedereen niet wil kennen maar wle kent [img=https://www.youtube.com/watch?v=Sc2m4w9h0cw]Take That[/img] , geen logische combinatie? Nee dat klopt!

Fragment 21 Was weer zo'n compleet onbekende band die de cover deed, te slecht voor woorden.. Things Outside The Skin coverde Spice Up Your Life van de Spice Girls .

Fragment 22 een country versie van een hardrock klassieker. Oftewel Sheryl Crow covert Sweet Child Of Mine van Guns "n Roses .

Fragment 23 liet Jessica Simpson These Boots Are Made For Walkin' coveren, oorspronkelijk natuurlijk van Nancy Sinatra .

Fragment 24 tot slot liet weer zo'n verrassende cover horen, hardrockers AC/DC kregen You Shook Me All Night Long gecoverd door Celine DIon en Anastacia

Tot zover de goede nummers en slechte covers!
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Voor dat biertje wil ik graag een hertelling. Ik kom op minstens 52 en misschien zelfs 53,5 punten als ik mijn inzending bekijk. Bij 52 punten heb je voor Celine Dion geen punt gerekend en "These shoes a made for walking" van Nancy Sinatra fout gerekend (waar ik op zich wel mee kan leven...)
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Ook bij hertelling 48,5 John. Dat halfje voor Céline zonder Anastacia. Wellicht weer een verschil tussen ingezonden en laatste eigen versie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Nee, want dit keer heb ik er maar eentje gemaakt. En ja, in dit soort ingen (ik bedoel dingen haha) ben ik een slecht verliezer. Hieronder mijn inzending, erachter de punten die ik denk te krijgen. Waar tel ik het fout??

1)American Pie - Don Mclean - Madonna 4
2)Another brick in the wall - Pink Floyd - Marilyn Manson? 2
3)Bohemian Rhapsody - Queen - ?? 2
4)Comfortably numb - Pink Floyd - Scissor sisters? 4
5)Don't worry be happy - ?? - ?? 1
6)Enjoy the silence - Depeche mode - Katie Melua? 2
7)Faith - George Michael - ?? 2
8)Ghostbusters - Ray Parker jr - ?? 2
9)I love rock n roll - Joan Jett and the blackhearts - Sugababes? 2
10)Land of confusion - Genesis - ?? 2
11)Let it be - Beatles - Justin Bieber? 4
12)Life is life - Opus - Rammstein 2
13)Lose yourself - Eminem - ?? 2
14)Love will tear us apart - Joy Division - ?? 2
15)Once in a lifetime - Talking Heads - ?? 0
16)My generation - The Who - ?? 2
17)What if God was one of us - Joan Osborne - Prince 4 (of toch 3?)
18)Oops I did it again? - Britney Spears - ?? 2
19)September - Earth, Wind & Fire - Katie Melua? 2
20)Smells like teen spirit - Nirvana - ?? 2
21)?????????
22)Sweet child of mine - Guns & Roses - Sheryl Crow 4
23)These shoes are made for walking - Nancy Sinatra - Miley Cyrus? 1
24)You shook me all night long - AC/DC - Celine Dion 2,5

Is dus minstens 51,5 als de titel van Joan Osborne fout wordt gerekend. En als je voor de cover artiest 2 punten krijgt, waarom dan maar een half voor Celine Dion?
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Ah.. ik zie het mijn fout.. ik heb voor de uitvoerende artiesten bij iedereen consequent maar 1 punt gerekend.

Er volgt een recount als ik weer thuis ben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

De recount heeft bevestigd dat Peter en John dicht bij elkaar zaten, ze zitten nu op gelijke hoogte, op 54 punten. Ton, The Shark, Van Ingen blijft fier aan de leiding met 61,5 punt.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Hoi clubgenoten,

Bij deze het vervolg op de succesvolle reeks popquizen die ons mooie forum rijk is. Om het argument uit te schakelen dat de fragmenten tot de eigen smaak van de maker behoren, heb ik dit keer gekozen voor een random quiz. Hoe dan?

Wel,ik ben begonnen met de top 100 van 1970, en heb daar aan de hand van dobbelstenen (2x een D10 voor de nerds onder ons) een willekeurige titel uit gekozen.Herhaal dit voor 1972, 1974 etc. tot en met 2010 en je krijgt de onderstaande 21 fragmenten.

Het recept is bekend; 1 punt voor de titel en 1 voor de artiest, en aan het eind krijgt Ton een biertje.

Als kleine hulp staan ze op chronologische volgorde.

Inzenden kan tot 12 september naar PeterHoogakker@Ziggo.nl

1970
1972
1974
1976
1978
1980
1982
1984
1986
1988
1990
1992
1994
1996
1998
2000
2002
2004
2006
2008
2010

Succes!

PS Ik wil benadrukken dat de de nummers uit de 90's echt random gegenereerd zijn.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Kom op mensen; tot nu toe nog geen monsterscores binnen. Dus ook al mis je een boel fragmenten, de kans op een biertje is reëel.
Inzenden kan nog tot en met dinsdag!
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Sorry 2x inzenden mag niet en zou het ben ik bang ook niet beter maken..

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Plaats reactie