Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Nu in ieder geval 3 inzendingen. Maar geen podiumplek denk ik, 25 punten lijkt me te weinig...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

The Shark komt er ook nog aan!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Ook the Shark is binnen, waardoor er nu 4 inzendingen zijn en er dus iemand naast het podium staat. Nog een ruime 12 uur om in te zenden, wie volgt?
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Oh Yeah, vier inzendingen zijn op tijd binnengekomen. De antwoorden dan maar:
Oh Yeah 1 werd door alle inzenders goed herkend als Beautifull van Christina Aguilera.
Oh Yeah 2 leverde voor de meeste inzenders ook geen probleem op Don't Stop Me Now van Queen is dan ook bekend genoeg.
Ook Oh Yeah 3 was niet degene die de mannen van de jongens scheidde volle punten voor iedereen bij Down Under van Men At Work.
The Police bracht in Oh Yeah 4 Every Little Thing She Does Is Magic, wederom door iedereen goed herkend.
Bij Oh Yeah 5 begint het onderscheid te komen, deze grote hit van MC Hammer was niet bij iedereen bekend. Het gaat dan natuurlijk Have You Seen Her, oorspronkelijk overigens van de Chi-Lites.
Oh Yeah 6 komt dan weer dicht bij de 100% score Hero van Enrique Iglesias uiteraard.
De zevende Oh Yeah haalde dan zelfs weer helemaal de 100%, The King Of Pop, Michael Jackson bracht hier Man In The Mirror.
Oh Yeah 8 werd dan weer maar een half puntje gescoord (hulde aan Peter hiervoor), niet echt de muziekstijl van de Rode Lopers.. Chris Brown ft Justin Bieber met Next To You.
Ook Oh Yeah 9 bleek lastiger dan ik verwacht had, wel meerdere mensen met punten, maar alleen Peter de volle, terwijl je hier met gokken ook al snel een punt had. Het nummer heet inderdaad Oh Yeah en is van Yello.
Ook Oh Yeah 10 kon op die manier makkelijk een punt opleveren, maar alleen Ton nam dat puntje dan ook mee bij deze Britpop hit van Ash Oh Yeah, in de clip gespeld als Oh Yea, op de hoes van de single als Oh Yeah dus beiden zouden goedgekeurd zijn.
Oh Yeah 11 was dan alweer een stukje makkelijker al vermeldde Jos de oorspronkelijke artiest in plaats van Corona die toch een wezenlijk andere versie neerzette van Rhytm Of The Night
Oh yeah 12, 13 en 14 leverden ondanks dat ze uit drie compleet verschillende tijdvakken komen niemand problemen op. Het waren achtereenvolgens Nielson met Sexy Als Ik Dans op 12, Nirvana met Smells Like Teen Spirit op 13 en op 14 The Rolling Stones met Sympathy For The Devil.
Oh Yeah 15 was weer een stukje lastiger, een deels helaas vergeten hit het mooie The Only Way Is Up van Yazz and the Plastic Population.
Oh Yeah 16 was dan weer zo'n hit met weinig fouten The Walk Of Life van DIre Straits.
Oh Yeah 17 was niemands Waterloo, dat kon natuurlijk ook bijna niet met deze Abba klassieker.
Oh Yeah 18 een van de grote hits van Coldplay Yellow leverde meer problemen op voor de inzenders dan ik had verwacht. Alleen Ton wist hier de volle score op te halen, waar Jos en John nog een puntje sprokkelden bleef Peter zelfs met lege handen staan.
Het afsluitende Oh Yeah 19 bracht dan weer alleen Jos de volle punten, maar niemand met helemaal lege handen. You've Got A Friend van Carole King.

Als we het strijdveld dan bekijken zie we dat Jos net buiten het podium valt met 23 punten. De 25 punten van John brengen hem net op het podium. Dan volgt er toch wel een gaatje, naar 31,5 punt voor Peter, maar The Shark slaat weer toe, 33 van de 38 te behalen punten maar liefst. Van Harte Ton.
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

The Shark kan onderhand een slijterij beginnen met al die prijzen... :-D Netjes hoor...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Terwijl ik deze keer echt niet had verwacht te winnen. 2 keer bij onbekende nummers maar "Oh Yeah" ingevuld als titel. Bleek nog goed te zijn ook, oh yeah!
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Oh yeah, het is tijd voor de volgende quiz.

Deze keer heb ik gekozen voor vaak hele korte maar herkenbare fragmenten uit een plaat. Bijna ieder liedje heeft namelijk een heel herkenbaar stuk. Denk bijvoorbeeld aan het intro van Europe's Final countdown, of aan The eye of the tiger van Survivor. Je hoeft maar een paar noten te horen en je weet wat het is.
Zo is het ook bij onderstaande. Als je het plaatje kent vul je meteen de goede antwoorden in, ook al zijn de fragmenten maar 1.5 seconde lang zoals in 14,

Het zijn er in totaal 20, en zoals gewoonlijk 1 punt voor de titel en 1 punt voor de artiest. Ik kan het niet laten jullie een beetje te helpen, dus staan ze in alfabetische volgorde van titel. (Lidwoorden tellen dit keer gewoon mee)

Graag de oplossing uiterlijk 8 mei naar:

PeterHoogakker@ziggo.nl

De prijs is weer een biertje naar keuze.

Succes!

Fragment 1
Fragment 2
Fragment 3
Fragment 4
Fragment 5
Fragment 6
Fragment 7
Fragment 8
Fragment 9
Fragment 10
Fragment 11
Fragment 12
Fragment 13
Fragment 14
Fragment 15
Fragment 16
Fragment 17
Fragment 18
Fragment 19
Fragment 20
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Nummer 7! Hoe kom je erop? (En waarom herken ik die?)
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Jacco schreef:Nummer 7! Hoe kom je erop? (En waarom herken ik die?)
Dat ligt aan je verfijnde smaak denk ik :-D
You're gonna hear me roar
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Mhh, iets te veel dance om echt goed te kunnen scoren en zeker nog drie die ik half weet. Een paar keer meer beluisteren deze week...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Ook niet echt mijn genre... Ik heb nog 7 volledig open plekken. Kijken of ik daar nog wat van ingevuld krijg, maar veel zal het niet zijn.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Net ingestuurd met wel meer dan 7 open plekjes, vond hem weer erg lastig, maar ook weer leuk. Typisch ook dat je blijkbaar soms toch ook wel echt andere stukjes uit een nummer kenmerkender vind nog dan het gekozen fragment.
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Nog tot morgenavond 18.00 om uw oplossingen in te sturen. The usual suspects laten punten liggen, dus dit is uw kans!
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Vier inzendingen hebben hun weg gevonden naar mijn mailbus. Ik heb gemerkt dat deze quiz moeilijker was dan de voorgaande, want de winnaar heeft "slechts" 60% goed. Maar ook nu blijkt weer dat in principe iedereen kansen heeft, want het peloton volgt op korte afstand.

De oplossingen:

1. Dance uit de late eighties van Innercity. Ook scoorden ze met Goodlife, maar dit was hun grootste hit, Big fun. Deze was alleen besteed aan Almer.
2. Californian Dreamin' van de Mamas and the papas zorgde voor weinig problemen.
3. Een juweeltje; Codo van de Deutsch-Osterreichisches Feingefuhl. Beter bekend als Dof. Alleen The Shark ging hier voor de volle punten.
4. Een wereldster uit de 90's. Onlangs afgestoft, en ze gaat weer optreden, niemand anders dan Britney Spears. Hier met haar hit Crazy.
5. John heeft niet goed opgelet, want bij de popquiz in cafe Jozef zat deze ook. Jammer, want zo mist hij de twee punten die Dancing in the moonlight van Toploader hier hadden kunnen opleveren.
6. Niemand deze? Vreemd. Je hoort toch duidelijk het pingpongballetje uit Do you know van Enrique Iglesias. Ook de subtitel "the pingpongsong had ik goed gerekend.
7. Hallo? Neeeeeee! Bonnie St.Claire hier met Ron Brandsteder als Dokter Bernhard. Alleen Jaap miste deze. Moest hij dit vroeger thuis dan niet verplicht meeluisteren...?
8. Pet shop boys met Domino dancing. Gewoon lekker strak plaatje.
9. Hier worden de mannen van de muizen gescheiden. De herhaaldelijk bediende ritssluiting was van Fun Fun met hun Happy Station. Hulde aan Almer hier, de rest had een dikke 0.
10. Een oudje, onlangs erg populair geworden als zeg maar de titelsong van Marvel's Guardians of the Galaxy. Geen superheldenliefhebbers hier, want niemand had Blue Swede met Hooked on a feeling ingevuld.
11. Ph.D met I won't let you down had iedereen, evenals:
12. Phil Collins met In the air tonight.
13. Geen punten hier voor een van de allereerste rappers. Het was Farley "Jackmaster" Funk met Love can't turn around
14. Een fragmentje van net iets meer dan een seconde was voldoende om iedereen de volle bak te geven. De kreun of hijg of wat dan ook van K's choice hoorde je, uiteraard uit de hit Not an addict.
15. Ik denk ik stop er ook wat in voor de oudjes, maar alleen de jongste deelnemer had twee punten. Het was de toeter uit Runaway van Del Shannon.
16. Eurodance, Eurohouse, foei mensen. Stop hier toch eens wat meer tijd in. Helemaal geen punten voor het Deense model en zangeres Whigfield met het immens populaire Saturdaynight.
17. Baltimora met Tarzan Boy was lastig; alleen Ton scoorde hier.
18. The Reflex van Duran Duran had iedereen weer. Moet ook eigenlijk wel, toch?
19. Near a tree down the river there's a hole in the ground..... Het was The Riddle van Nik Kershaw.
20. Tot slot een stukje gitaarmuziek. Werd gebruikt in Terminator 2, enheeft een leuke clip. You could be mine van Guns 'n' roses zorgde voor weinig problemen.

Zoals gezegd 4 inzendingen. Een verrassend laatste plaats voor John dit keer met 16 punten. Net op het podium staat Almer met 20 punten. Zeker omdat hij antwoorden had die niemand anders had vind ik eigenlijk dat hij hoger verdient, en graag bied ik hem dan ook een bonusbiertje aan.
Tweede plek met 1 punt meer is voor Jaap, en tja, wie zou er eerste zijn?

Ton wederom gefeliciteerd!!! Met 24 punten de terecht winnaar.
Hieronder weer het overzicht.

Iedereen bedankt voor het meedoen, en tot de volgende!!

Oplossing kort.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Ik had wel 5 of 6 punten gehad waarbij ik de anderhalf van Brandsteder en Dokter Bernhard goedkeur.
Ik wist niet eens dat Bonnie St Claire kon zingen. Ik dacht dat het die blonde was van spiegelbeeld.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Plaats reactie