Popquiz

In het bargedeelte mag je berichten plaatsen die niet direct met schaken te maken hebben.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Popquiz

Bericht door JosH »

Jaap heeft met een eindspurt John bijgehaald: ook 19 punten, Peter H ligt vooralsnog op een 3e plek met 14 punten, nog 29.5 uur te gaan....
"One life, live one!"
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Popquiz

Bericht door John »

Als het zo blijft dan lijkt Jaap me winnaar, ik had zoals gezegd wat hulp...
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Popquiz

Bericht door JosH »

Jaap ook :).

De grote winnaar van vorige Popquizzen, Ton, komt dit keer niet verder dan 8 punten en bij Peter heb ik een correctie moeten toevoegen op zijn bonuspunten. Zijn totaal wordt nu 15.
Morgen de definitieve uitslag en oplossingen....
"One life, live one!"
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Popquiz

Bericht door JosH »

Plotselinge brainwave na eerste glas champagne en oliebol: durft er een Rode Loper een schaakquiz samen te stellen?
"One life, live one!"
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Sterker nog ik had hulp van de samensteller himself (al had hij dat niet direct door, hij zong gewoon mee met een nummertje :) ).
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Kijk.....nog 4 correcties en ik lig op kop
You're gonna hear me roar
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Henk »

JosH schreef:Plotselinge brainwave na eerste glas champagne en oliebol: durft er een Rode Loper een schaakquiz samen te stellen?
Ja, tuurlijk. Een kahoot in de zaal lijkt me ook wel leuk. Maar wanneer doe je zoiets. In de pauze van het Knock-out wellicht.
Gebruikersavatar
JosH
Berichten: 1365
Lid geworden op: do jan 20, 2005 14:15

Re: Popquiz

Bericht door JosH »

John en Jaap zijn de winnaars van de laatste popquiz uit 2017, Zij verdienen allebei een "Bokkie" op de eerstvolgende speelavond.

Hieronder de oplossingen van die door hen gewonnen quiz:
1. All by myself - And love's so distant and obscure - remains the cure
2. Cry me a river - You cried the whole night through - well you can cry me a river
3. Girl on fire - Looks like a girl, but she's a flame - so bright she can burn your eyes
4. Walking on sunshine - I used to think maybe you loved me, now know that it's true - and I do not want to spend my whole life waiting for you
5. Sweet dreams - I've travelled the world and seven seas - everybody is looking for something
6. Don't stop me now - I'm a racing car passing by - like Lady Godiva
7. Walk on the wild side - Candy came from out on the island - in the backroom she was everybody’s darling
8. Wild world - Now that I've lost everything to you - you say you want to start something new
9. Knockin' on heaven’s door - Mama put my guns in the ground - I can’t shoot them anymore
10. Chandelier - Throw 'em back till I lose count - I’m going to swing from the chandelier
11. Think - I ain't no doctor with degrees - but it don’t take too much IQ to see what you are doing to me
12. What's going on - We do not need to escalate - you see war is not the answer
13. Take me to church - I'll tell you my sins and you can sharpen your knife - offer me that deathless death
14. Creep - What the hell I’m doing here - I do not belong here
15. Halo - I ain’t never gonna shut you out - everywhere I’m looking now I’m surrounded by your embrace
16. All of me - And I’m so dizzy, don’t know what hit me - but I’ll be all right
17. Royals - We don’t care, we drive cadillacs in our dreams - but everybody’s like chrystal
18. You can’t hurry love - It’s a game of give and take - you can’t hurry love
19. Marvin Gaye - I’m screaming mercy, mercy please - just like they say it in the song
20. Sultans of swing - You feel allright when you hear the music ring - well now you step inside but you do not see too many faces
"One life, live one!"
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Bedankt voor de quiz Jos!

Een hoog "oh, is dat dat nummer" gehalte. Vooral 4 zing ik achteraf zo mee. Verder ook nog hulp gehad van mijn dochter en van Jos zelf, maar het heeft me geen bier gebracht.

Vanavond zet ik de volgende quiz online.
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Hoi muziekliefhebbers,

Na de bijzonder originele quiz van Jos zoals beloofd hier weer een inzending van mijn kant. Ook deze keer doe ik het met fragmenten. Het zijn er in totaal 21, onderverdeeld in zeven setjes van drie.
Het bijzondere is dat alle nummers in zo’n setje op een of andere manier aan elkaar gelinkt zijn. Dat kan op veel manieren, denk hierbij aan overeenkomsten in de tekst, zelfde bandleden, zelfde thema, artiesten met een overeenkomst in hun naam of…… noem maar op.
Voorbeeldje?

Je hoort:
Pet shop boys - West end girls
Beautiful south - A little time
East 17 - It’s alright

Zie je hem al? Het thema is hier windrichtingen.

Ik heb geprobeerd de quiz zo te maken dat als je alle nummers hebt de link wel duidelijk is, maar mocht je toch zelf een link verzinnen die ik niet bedacht had dan is het niet onmogelijk dat ik coulant ben. Voor onnozele antwoorden als “er zit overal een “e” in de titel” of “ze hebben allemaal in de top 40 gestaan” ken ik echter strafpunten toe.

Per fragment kan je 1 punt verdienen voor de titel, 1 punt voor de artiest en 2 punten voor de juiste link. Maximum score is dus 56 punten.
Wellicht overbodig om te zeggen, maar je kan de link dus gokken, ook al heb je niet alle fragmenten. Ook nu is de prijs weer een biertje naar keuze.

Inzenden kan tot 9 januari 20.00 naar PeterHoogakker@Ziggo.nl

Succes! (En vergeet dus niet de link bij de antwoorden te zetten!)

Set 1
Fragment 1
Fragment 2
Fragment 3

Set 2
Fragment 4
Fragment 5
Fragment 6

Set 3
Fragment 7
Fragment 8
Fragment 9

Set 4
Fragment 10
Fragment 11
Fragment 12

Set 5
Fragment 13
Fragment 14
Fragment 15

Set 6
Fragment 16
Fragment 17
Fragment 18

Set 7
Fragment 19
Fragment 20
Fragment 21
You're gonna hear me roar
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jaap »

Leuk Peter!
Bij een eerste snelle luisterbeurt 4 links kunnen vinden, heel wat nummers met een hoog oh ja gehalte, maar wat was het ook alweer. Maar drie waarvan ik nu al zeg dat ik ze niet nog op tijd ga bedenken, maar tegelijkertijd nu nog best veel lege plekken dus zullen er toch wel meer dan 3 overblijven :(
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3486
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Popquiz

Bericht door Jacco »

Is dit de standaard Peterthruuk om het eerste fragment zo makkelijk te maken dat je denkt. Ik ga nu ook luisteren of ik de volgende weet?
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Peter Hoogakker
Berichten: 542
Lid geworden op: do sep 06, 2012 19:44

Re: Popquiz

Bericht door Peter Hoogakker »

Jacco schreef:Is dit de standaard Peterthruuk om het eerste fragment zo makkelijk te maken dat je denkt. Ik ga nu ook luisteren of ik de volgende weet?
Ja, klopt. De eerste is altijd een weggevertje :lol:
You're gonna hear me roar
Ton
Berichten: 199
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 16:41

Re: Popquiz

Bericht door Ton »

Kijk, dit is weer meer my cup of tea. Leuk bedacht Peter!
Jan H. Prins
Berichten: 162
Lid geworden op: vr apr 01, 2005 17:08

Re: Popquiz

Bericht door Jan H. Prins »

Net mijn oplossingen opgestuurd naar Peter.

Leuke quiz en Ton zal wel weer met de hoofdprijs er van door gaan.
Plaats reactie