Rode Loper Rapidtoernooi 2016

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Rode Loper Rapidtoernooi 2016

Bericht door Arnold »

Allereerst een groot compliment aan de organisatie! Zo'n veelzijdige opkomst, uit alle windstreken, van drempelwaarde tot semi-wereldtop!

Nou, waar blijven de sappige verslagen?
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Rode Loper Rapidtoernooi 2016

Bericht door Henk »

Laatst gewijzigd door Henk op zo nov 13, 2016 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hendrik
Berichten: 872
Lid geworden op: do mei 21, 2009 00:39

Re: Rode Loper Rapidtoernooi 2016

Bericht door Hendrik »

Prima gespeeld op het rapid, met 6,5/7 goed gescoord, maar ook leerzame partijen op het bord gekregen.

De partij tegen Almer in het Spaans was het leukst, daar had ik een gevoel dat eerst openingen bestuderen en nu strategische principes leren mooi samenvielen. In beide diagrammen is wit aan zet.



Tegen Nils Neisingh, die veel tranen liet, was de lastigste en meest boeiende. Nils verraste met wit met een offer en ongebruikelijke materiaal verhouding in een Fischer-Sozin:
Een stelling die voor wit en zwart lastig te vervolgen is en handig om de najdorf beter te begrijpen voor beide kleuren. Nils speelde het vervolg overigens erg matig en ik kon langzaam winnen
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: Rode Loper Rapidtoernooi 2016

Bericht door Fred Lucas »

Indien ik buiten het schaakbord even niet had opgelet, had ik mijn foto terug moeten zeulen.
Zeven uit zeven. In de 1700+ groep 6.
De winsten kwamen verbluffend eenvoudig. Niet één keer problemen gehad, steeds minder tijd verbruikt en vaak als eerste in de groep klaar.

Een geslaagd sfeervol toernooi met patente prijswinnaars.
Goede documentaire beelden van Jacco.
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1259
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Rode Loper Rapidtoernooi 2016

Bericht door Geurt »

Jacco is de veelzijdige smeerolie van dit toernooi: arbiter, wedstrijdleider, bediener digiborden en nu dus ook de fotograaf. In de groepen 9 en 10 masseerde hij op soepele wijze het speelschema nadat drie deelnemende studenten halverwege het toernooi stilzwijgend verlaten hadden. Hierdoor kon er maximaal doorgeschaakt worden in deze poules. Hulde! Dat geldt natuurlijk ook voor organisatoren, barmensen, helpers, sponsoren etcetera. Dankzij ieders inzet was het weer een zeer geslaagd Rode Loper Rapid, een toernooi dat een begrip van formaat is geworden!
Plaats reactie