Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

Bericht door Henk »

Binnen een half uur denk ik, ik was als eerste klaar leek het. Op zet elf presenteerde ik een koning toren dame paardvork. Tja. Morgen maar eens proberen een serieus punt te scoren.
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

Bericht door Fred Lucas »

Een man van uitersten deze week, onze Henk. Mijn partij was langer, maar ook relatief kort. Snel gespeeld en gewacht op de fout. Die kwam en het was over.
Vanavond wordt niet eenvoudig met een verschil van bijna 400 KNSBrating en een breed zwartrepertoire, Spaans - Siciliaans en KonigsIndisch - Damepionnen.
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

Bericht door Fred Lucas »

Het werd KoningsIndisch. Opening ging prima, wit tikje beter. Rond zet 20 koos ik een mindere voortzetting en stond het gelijk. Na 30 zetten stond er een eindspel op het bord. 10 zetten later kon ik op meerdere manieren overgaan naar lopereindspel met aan beide zijden 4 pionnen. Ik koos de goede afwikkeling, maar daarna deed ik ipv een koningszet in een potremisestelling een onnauwkeurige loperzet en het was (ver na 23:00 uur) uit.
Leerzaam die sterke spelers.
Vanavond proberen een beetje eerder klaar te zijn.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Re: Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

Bericht door Timo »

Het blijven spannende verslagen, juist door al die nullen...
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

Bericht door Fred Lucas »

Het remise aanbod kon ik niet echt weigeren, maar ik deed het. Te vroeg, zei ik.
Vervolgens ging ik mijn knopen tellen. Wit stond iets beter en morgen is het weer vroeg dag. OK, remise.
Ik denk dat het niet mag. Weigeren en alsnog accepteren. Mijn tegenstander accepteerde beide reacties.
De partij? 1. b4 en nog enkele zetten.
Morgen nog even schaken en dan weer naar Utrecht. Het was mooi in de Dishoek.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

Bericht door Henk »

Onderhoudende slotpot tegen JP vanGemert. Ik met zwart lang stug verdedigen in Hollandsachtige structuren. Toen ik me eindelijk wat onder de druk vandaan had gewerkt en een gevaarlijke loper had afgeruild, vergreep ik me rond zet 30 aan een pion. Dat kostte materiaal via een paardoffergrap. Ik verder met een dame kwijt tegen een toren plus paard. Balen. Gelukkig deed JP in tijdnood een wat ongelukkige damezet. Waardoor ik een extra pion met schaak kon oprapen en tegenspel kon ontwikkelen. Op zet 47 met 14 minuten tegen hij 12 zei ik dat ik kon leven met remise. Wellicht stond ik toen wel erg kansrijk, maar zo'n dame tegen is linke soep. Toen hij de remise aannaam stond ik op 3 punten. Een unicum en dus doel bereikt. Of ik tevreden ben over deze week weet ik zo net nog niet. Nu naar strand.
Gebruikersavatar
Fred Lucas
Berichten: 969
Lid geworden op: do sep 05, 2013 20:51

Re: Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

Bericht door Fred Lucas »

Mooi Henk! Toen f5 op het bord stond liet zijn gezicht zien dat hij niet veel trek had in dat type stelling.
Over mijn partij kan ik alleen onthullen dat ik in het eindspel ternauwernood nog net het halfje kon redden.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Hogeschool Zeeland Toernooi 2016

Bericht door Henk »

Oja, net als op het OKU boven Machteld van Foreest geeindigd. Dat is natuurlijk het belangrijkste ;-) Oudste broer Jorden had overigens de pest in en stond toen ik weg ging buiten te mokken met familie en pa. Hij had verloren, maar het voornaamste ongerief betrof puberzaken (naar vriendin versus voorbereiden op EK oid) die zich beter lenen voor de bar ;-)
Plaats reactie