Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2012

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Majnu »

Goed gespeeld, Henk!
Gebruikersavatar
Geurt
Berichten: 1259
Lid geworden op: do jan 20, 2005 17:23

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Geurt »

In de laatste ronde was een halfje genoeg voor de eindzege in mijn groep. Mede op aanraden van coach Kees ging ik actief, maar niet speculatief aan de slag. Deze aanpak leverde na een zet of vijftien een mooie stelling op. Ik wist alleen niet hoe die te verzilveren en raakte vervolgens een beetje in de versukkeling. Na een zet of 30 had ik zelfs een duidelijk mindere stelling. Voer voor de analyse en training om te achterhalen wat hier nou mis ging!
Gelukkig buitte mijn tegenstander - die bij winst op mij ook de poule zou winnen - zijn voordeel niet uit en begonnen we aan De Grote Afruil, waarna ik in iets betere stelling remise aanbod en kreeg.

Laatst gewijzigd door Geurt op za okt 13, 2012 19:17, 3 keer totaal gewijzigd.
peterdas
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 09:29

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door peterdas »

Tja, het zat er helaas niet in voor mij. Ik vergat een zet in de opening waardoor mijn tegenstander met een heel vervelend paard op b4 kwam dat mijn ontwikkeling belemmerde. Ik kreeg het er niet weg (zonder dat dat materiaal zou kosten) en de druk op mijn stelling werd stukje bij beetje opgevoerd. Hij maakte geen beslissende fouten en speelde het goed uit. Toch een leuke tweede prijs, een mooie eerste partij en zo'n 20 elo-punten erbij. Die 1700 komt binnen handbereik. Al met al een geslaagd toernooi.
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3484
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Jacco »

[quote="Geurt"]In de laatste ronde was een halfje genoeg voor de eindzege in mijn groep. Mede op aanraden van coach Kees ging ik actief, maar niet speculatief aan de slag. Deze aanpak leverde na een zet of vijftien een mooie stelling op. Ik wist alleen niet hoe die te verzilveren en raakte vervolgens een beetje in de versukkeling. Na een zet of 30 had ik zelfs een duidelijk mindere stelling. Voer voor de analyse en training om te achterhalen wat hier nou mis ging!
Gelukkig buitte mijn tegenstander - die bij winst op mij ook de poule zou winnen - zijn voordeel niet uit en begonnen we aan De Grote Afruil, waarna ik in iets betere stelling remise aanbod en kreeg.

Dit had ik ff doorgespeeld.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Majnu »

Jacco schreef:
Dit had ik ff doorgespeeld.
Ik niet.
Het lijkt me vrij simpel remise te houden voor zwart.
45..., Txf8
46. Txd1, Tf2. Valt b2 aan en de witte koning wordt afgesloten. Draw, my friend.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door Henk »

Kees schreef:Jammer dat Henk weer niet van zo'n snotneus wist te winnen.
Johnny de Kraker op USF:

"Grote stunt gister bij snelschaakkampioenschap Moira-Domtoren!
Joris Kokje liet toch niet de minsten, oa Niels Hendrikx en de laatste clubkampioenen Tjerk Hacquebord en Albertus ten Hertog allen in het stof bijten en werd denk ik de jongste snelschaakkampioen van Moira-Domtoren ooit."

Potverdorie, eeuwig zonde dat ik mijn gewonnen stelling tegen deze 'snotneus' niet wist uit te spelen... :-)
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door HenkDizz »

“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Jubileum Moira Vierkampentoernooi. 5, 9, en 12 oktober 2

Bericht door HenkDizz »

Ik ben benieuwd of Casper en Joris 5 april (al) tegen ons spelen.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Plaats reactie