Zomerschaak in Utrecht

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door John »

Het wordt hier als knipoog verkondigd, maar ik vraag me werkelijk af of de tijd al niet rijp is voor zo'n Rapidvereniging.

Denk je in : Drie competities op een avond, te beginnen met 30 pppp, daarna 20 pppp en als laatste 10 pppp. Juist deze volgorde geeft voordelen te over :

Je geeft op de speelavond aan welke competities je die avond deelneemt. Als je moet overwerken (zoals ik vaak) skip je b.v. de eerste ronde en speelt lekker de rest.
Ben je moe, maar heb toch zin in een potje, speel je alleen de eerste ronde en dan naar huis.
Speel je alles, iets over tienen klaar, kan je zelf beslissen of je blijft hangen of een keer eerder onder wol kruipt.

Nadeel is uiteraard dat er geen sprake meer is van extern spelen, maar bij mij leeft dat niet.

Ik ben verknocht aan de Rode Loper, maar zou serieus overwegen over te stappen ( of dubbellid worden!) indien er zo'n club in de buurt zou bestaan. Ik vraag me sterk af of dit ook niet bij andere clubs leeft en of dit potentiele leden (huisschakers) zou aantrekken.
Wish I didn't know now what I didn't know then
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door Kees »

Ik denk zelfs dat we er niet onderuit kunnen om een dergelijke competitie naast onze gewone competitie aan te bieden. Ik ben in principe voor (het onderzoeken daarvan).

Ik denk sowieso dat we meer na moeten denken over revolutionaire veranderingen, om niet achterop te geraken bij de maatschappelijke ontwikkelingen.

Aan de andere kant moet je er voor waken dat het niet een ongeregeld zooitje wordt, waar mensen zich ook niet meer bij thuis voelen.

Het zal te vroeg zijn om een en ander al komend jaar in te voeren, maar het is de moeite waard om er een denktank op te zetten.
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3484
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door Jacco »

op donderdag samen met OZ?
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door PeterT »

Misschien ook niet onder de noemer "Rode Loper" maar onder "1e Utrechtse Rapid Schaakclub" o.i.d.. Dijckzigt is sowieso niet vrij op de donderdagavond. Ik weet nog wel een paar leuke plekken hier in Lombok!

@John: Nee, niet verschillende tempo's. Gewoon rapid met 1 tempo, anders te verwarrend. Kom je later, krijg je een bye (1/2) voor je 1e partij. Is niet anders.

@Kees: Ik denk dat dat volgend (komend) seizoen al zijn beslag kan krijgen, als we er werk van maken.

Majnu heeft zich al aangemeld ;-)
Ik weet dat Nico (van Harten) ook graag rapid speelt.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door Majnu »

De ZAK-trofee is naar een Rode Loper gegaan lees ik op de website.
Jan, gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3484
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door Jacco »

Welke prijzen heeft Jan nu niet gewonnen? Zal een klein lijstje zijn.

iets van: topscorer 1e en SGS bokaal en rating prijs

Dan wel clubkampioen, beker, snelschaak en knock-out en nu ook nog ZAK.

Das 5 op een rij!
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door PeterT »

Wil hier nog even vermelden dat Nico 7e werd Bij Zuylen's Zomerschaak, 1 plaats boven mij. Verschil moet er zijn natuurlijk.
Het was deze zomer, ook mede door de populaire locatie, een serieuze concurrent voor de ZAK. Gezellig en sfeervol!
Rest mij de organisatoren te bedanken! Bij deze.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
John
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 23:03
Locatie: Zeist

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door John »

Nou... Rest de vraag waarom Nico en jij wel op de dinsdag op dezelfde locatie te vinden zijn i.p.v. de woensdag op de eigen speelavond. Rapidtoernooi?
Wish I didn't know now what I didn't know then
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door PeterT »

Exact, John!
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Gebruikersavatar
HenkDizz
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 01:17
Locatie: Utrecht

Re: Zomerschaak in Utrecht

Bericht door HenkDizz »

In dat geval kun je je weer 2 dinsdagen uitleven in Zeist http://www.schaakclubzeist.com/
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Plaats reactie