Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Majnu »

Ik las dat Jan recordhouder is als trouwe deelnemer aan het OKU.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Henk »

Jacco vond een halve Henk. Ik bied daarover heen enkel mijn armen (en die van Almer):

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Jaap »

Was het voor de schoonheidsprijs niet ook een voorwaarde dat de partij gewonnen werd door een rode loper?
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Henk »

Een grote witte muur heeft ook wel wat bij een schaaklocatie. Dit was mijn innovatie bij het OKU :-) (foto Edith van Putten)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Henk op ma jun 11, 2012 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Henk »

Kees schreef: Henk uiteindelijk toch nog in de prijzen in C, al zal hij niet tevreden zijn met een tpr van 1300.
Netto 14 ratingpunten ingeleverd, met dank aan Lena (995) :-)
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door Majnu »

Jaap schreef:Was het voor de schoonheidsprijs niet ook een voorwaarde dat de partij gewonnen werd door een rode loper?
Ook een remisepartij kan in aanmerking komen. In elk geval geen verliespartij.
almer
Berichten: 493
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door almer »

Kees schreef:Chris en Almer hadden zich wat meer voorgesteld, denk ik.
Nou, eigenlijk ben ik wel tevreden. Zeker over hoe ik gespeeld heb. Ik heb steeds geprobeerd actief te spelen, op initiatief. Met uitzondering van de laatste partij is dat wel gelukt.

De eerste partij was heel lang spannend. Met mijn aanval in het centrum en zijn aanval op de koningsvleugel. Met een mooie combinatie die voor mij als een donderslag bij heldere hemel kwam kwam het punt bij de rechtmatige eigenaar terecht.
De 2e en 4e partij hadden wel wat parallellen. In beide partijen speelde ik met wit en kreeg ik het Wolga-gambiet tegen. Beide tegenstanders 200 elopunten meer dan ik, maar ik kon toch het spel bepalen. Uiteindelijk lukte het me in de 2e partij niet om het volle punt te pakken: moeilijk eindspel en slecht mijn tijd ingedeeld. Dus remise. Gelukkig was dat geen parallel met de 4e partij: hier had ik meer tijd over voor het eindspel en lukte het wel dit schaapje op het droge te trekken.
De 3e partij verliep vrij bizar. In de ruilvariant van het Frans dacht ik dat mijn tegenstander aan schaakdyslexie leed. Helaas verwarde ik subject en object en leed ik op zet 8 al stukverlies. Toch door blijven schaken en wonder boven wonder lukte het me om mijn tegenstander onder druk te houden. Op zet 50 ontwikkelde hij zijn damevleugel. De partij eindigde in remise in een moeilijke stelling met weinig tijd.
De partij op zondagmiddag moeten ze eigenlijk gewoon afschaffen.

Van tevoren had ik getekend voor een TPR van 1670, maar als ik het partijverloop bekijk had het misschien iets beter gekund. Dat is dan iets voor volgende keer!

En het was zeker gezellig!
almer
Berichten: 493
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Re: Open Kampioenschap van Utrecht, 8 t/m 10 juni 2012

Bericht door almer »

Mijn lekkerste partij van het OKU :-D
Plaats reactie