26 maart 2005: Het Gambiet Toernooi (Nieuwegein)

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gast

26 maart 2005: Het Gambiet Toernooi (Nieuwegein)

Bericht door Gast »

zaterdag 26 maart 2005, Het Gambiet Toernooi

* Plaats: Nieuwegein
* Lokatie: Cafe Rijnzicht, Bovenzaal, Herenstraat 43 (Jutphaas), 030-6031709
* Aanvang: 10.00 uur.
* Prijsuitreiking ± 16.30 uur
* Prijzen: 3 bekers per groep van 8 deelnemers, 40 deeln. max!
* Inleggeld: onder voorbehoud € 5, jeugd onder 18: € 3
* Speeltempo: 20 min. p.p.p.p.
* Contactpersoon: Arnoud van Vliet
* Telefoon: 030-6306037 of 06-27545332
* e-mail: secretaris@gambiet.nl of vanvliet@hccnet.nl
* http://www.gambiet.nl/toernooi.html
* Bijzonderheden: aanwezig uiterlijk 9.45 uur. Aanmelden t/m maandag 21 maart. Maximaal 40 deelnemers
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Bericht door PeterT »

Hoi

Ik heb me aangemeld. Wie volgt ?
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Bericht door PeterT »

Nou dat viel niet mee vandaag. Eerst fietsen omdat, behalve de JP Coenbrug, ook nog de halte van de sneltram (tijdelijk ?) opgeheven bleek. Aangekomen in Nieuwegein blijkt de barman ook al niet met het beste humeur te zijn opgestaan. Gelukkig trakteert iemand me op koffie. Nou dat maakt het begin van de dag al weer goed.
Ik blijk ingedeeld in een groep met Nico (v. Harten). Toch al niet de makkelijkste tegenstander, en zeker niet om tegen te beginnen. In snelschaaktijd verlies ik vrij kansloos. Dat blijft helaas de rest van de dag zo verdergaan. Veel oudemannenschaak waar je als jonge hond het risico mag gaan nemen. Dat doe ik ook, en sta in elke partij, behalve die 1ste dan, na zo'n zet of 15 a 20 beter. Alleen verbruik ik teveel tijd, raak ongeduldig, plaats een paar twijfelachtige offers, verlies zo af en toe een stuk, trap in eeuwig schaak, enz. enz.. Het nachtleven van de afgelopen tijd heeft zo zijn sporen achtergelaten. In de laatste partij krijg ik eindelijk de beloning. Weer zo iemand die op safe speelt en strategisch wil spelen. Het lukt me om hem in een hele passieve stelling te dwingen waarna de partij opeens afgelopen blijkt (onpareerbare matdreiging in 1).
Resultaat 1.5 uit 7. Ach, het was mooi weer enzo. Gelukkig houdt Nico de eer van de vereniging hoog. Hij wint de beker voor de 2e plaats!

Peter
Gast

Bericht door Gast »

Prijswinnaars per groep:

A) 1.Jan Jaap Janse 2.Hugo Faber 3.Bart Dekker (Ernesto Bonne 5de)
B) 1.Martijn Benschop 2.Maarten Smit 3.Maarten Buter
C) 1.Jacques vd Berg 2.Frank Heinen 3.Louis Hijweegen
D) 1.Maarten van Vuurde 2.Nico van Harten 3.Louis Hijweegen (Peter Thonen 8ste)
E) 1.Vincent Verstege 2.PieterJan Mellegers 3.Tobias Dekker
F) 1.Rijn de Jonge 2.Jaco Reiding 3.Mitchell Wallace
G) 1.Jaap van Leeuwen 2.T.Visser 3.Gavin Wallace

Afbeelding

Op de website van Het Gambiet staat (als het goed is vanavond nog) een verslag van het toernooi.
www.gambiet.nl
Plaats reactie