moira 4 kamp

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3485
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

moira 4 kamp

Bericht door Jacco »

48e vierkampentoernooi Moira-Domtoren

Binnenkort vindt voor de 48e keer het vierkampentoernooi van Moira-
Domtoren plaats. Speel­data zijn dit jaar vrijdag 1, dinsdag 5 en vrijdag
8 oktober.

Het toernooi biedt plaats aan maximaal 100 deelnemers en zal worden
gehouden in het Rode Kruisgebouw aan de Koningsweg 2 te Utrecht.

Speelzaal: Rode Kruisgebouw, Koningsweg 2, Utrecht tel. 030-2521244

Speeldata: vrijdag 1, dinsdag 5 en vrijdag 8 oktober 2010

Aanvang: 19.30 uur op elke speelavond (gaarne uiterlijk 19.15 aanwezig)

Formule: Indeling op sterkte in groepen van vier

Speeltempo: 40 zetten in 1 uur 45 min. + 15 min. uitvluggeren

Bijzonderheden:
- ook van harte aanbevolen voor thuisschakers
- de resultaten worden doorgegeven aan de KNSB-ratingcommissie
- gaarne aanmelden voor 28 september 20.00 uur a.s.
- vergeet niet uw speelsterkte te vermelden!

Aanmelden: het aantal deelnemers bedraagt maximaal 100 personen. Meld u dus tijdig aan!
- gebruik het aanmeldingsformulier op www.moira-domtoren.nl
- of stuur een mailtje met uw gegevens naar wedstr@moira-domtoren.nl
- of bel: T. Hacquebord 030-2540164

Met trein en bus of fiets:
- vanaf CS stadsbus 12 richting Uithof halte Rubenslaan, of lijn 3 of 4 (richting en halte F.
Andrealaan), ter hoogte van IBB-flat Kranenburgerweg in slaan (= linksaf met het gezicht naar de
stad), gebouw aan einde van de straat aan rechterhand (bij overweg), ingang aan zijde spoorlijn

Met eigen auto:
- vanaf het stadion richting centrum Stadionlaan, vervolgens Rubenslaan en ter hoogte van IBB-flat
linksaf de Kranenburgerweg in slaan; gratis parkeren in de buurt.

Zie ook routeplanner op de pagina "Algemene informatie" van onze website: www.moira-domtoren.nl
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3485
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Bericht door Jacco »

en dat vanuit Kroatie :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Ik zie dat naast mij ook Tanja en Alex meedoen.
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Ook ik word genoemd.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Pieter won de eerste ronde na een wild-west partij waarin zijn tegenstander offer na offer pleegde, hetgeen steeds niet correct bleek. Ik won een partij waarin het er om ging een betere stelling secuur uit te spelen. Tanja verloor wat materiaal en daarna (dus) ook de partij.

Dinsdag tweede ronde.
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Zo klinkt het ook wel weer heel suf. Mijn tegenstander offerde een stuk, en dat bleek niet correct. Maar het was ook niet meteen duidelijk slecht. Mijn ontwikkeling haperde, en hij had actief spel. Ik moest op mijn tellen passen.

Toen het offer weerlegd bleek, offerde hij heel creatief nog een stuk. Achter het bord was helemaal niet zo duidelijk hoe dat af zou lopen. Uiteindelijk ging het hek van de dam, en offerde hij ook nog een toren, en derde stuk, een kwaliteit en zijn laatste stuk. Maar toen was allang duidelijk dat dat allemaal heel mager was. Er waren steeds wel subtiele matdreiginkjes, maar die waren makkelijk te parreren.

Het was toch nog spannend, want ondanks mijn objectieve enorme materiaal overschot, was mijn ontwikkeling heel beroerd, en was de practische materiaalverhouding ongeveer gelijk. Ik had twee dode torens, een dood paard en een onontwikkelde loper.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Ik zie dat Hans Donck vanaf ronde twee ook mee doet. Ingevoegd voor een afhaker ofzo?
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Nee, Hans deed vanaf ronde 1 al mee, maar hij verzaakte. Hij had last van rugpijn.
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1467
Lid geworden op: do jan 20, 2005 13:21
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Gisteren ronde 2:

Ik speelde tegen Klaas Been. Aardige vent. Hij opende wat passief, en ik vloog hem meteen naar zijn strot. Een beetje te agressief misschien. In het middenspel had ik een toren kunnen oprapen, met een mooie stap 3 combinatie, maar die heb ik gemist.

Aan het eind van de partij begon mijn aanval een beetje dood te bloeden, en begon ik me een klein beetje zorgen te maken, maar gelukkig deed mijn tegenstander toen spontaan zijn dame in de aanbieding. Lekker puntje dus weer, en een leuke pot.

Henk verloor een betere stelling door ineens out of the blue een incorrect paardoffer te doen. Zijn tegenstander weerlegde het offer, en de partij was eigenlijk meteen voorbij. Jammer, want Henk had ipv van het offer waarschijnlijk ook een winnende pionnenopstoot kunnen spelen.

Hans was er ook, maar zijn partij heb ik niet gezien. In het eindspel moest hij een loper geven voor een doorgebroken pion, dus ik neem aan dat ie dat niet meer gewonnen heeft. Van de partij van Tanja heb ik het eind niet gezien, dus geen idee wat daar gebeurd is.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Slotronde: pieter won, tanja won en ik won. Alledrie 1e in de groep, waarbij bij mij via loting.
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Gefeliciteerd!
Plaats reactie