Zondag 26 juni: Schaakvoetbaltoernooi

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gast

Bericht door Gast »

Pecunia Dolores...als je geen 10 euro kan missen dan doe je toch iets verkeerd.

::roll:

Hoe gaat het trouwens met de enkel Rody?
Gast

Bericht door Gast »

Hoe is het gegaan?
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Rode Loper succesvol op NK schaakvoetbal

Omdat vaste keep Jos Heesen zich had afgemeld met een rugkwetsuur, meldde ik mij in een enthousiast moment aan om als keeper te fungeren voor het Rode Loper-team dat op 26 juni deel zou nemen aan het rommeligste toernooi van Nederland: het Nederlands kampioenschap schaakvoetbal te Utrecht. Traditiegetrouw eindigt De Rode Loper - toch min of meer het Liechtenstein onder de schaakvoetballers - in de onderste regionen, waarmee de doelstelling van captain Arnold niet veel verschilde van die van de vorige jaren: vermijden om laatste te worden!
En aan die opdracht hebben de helden wederom voldaan! In de laatste wedstrijd werd het ongelukkige Utrecht 3 zowel met schaken als met voetbal overtuigend verslagen, waardoor de Utrechtse Christelijke Schaak- en Bingovereniging beslag wist te leggen op een eervolle 15e plaats. En er had nog meer ingezeten! De ronde daarvoor overspeelden we in de voetbalpartij het arme Stukkenjagers - dat zelfs met kreupele en vrouwelijke schakers aantrad! - met 5-1. En gezien het aantal hopeloos gemiste kansen had het 12-1 moeten zijn. Maar vervolgens werden we met 0-8 aan de kant gezet in de onderlinge schaakpartij. Wie waren die Stukkenjagers? De kreupelen bleken namen te dragen als Herman Grooten en Marcel Peek en de vrouwen bleken Z. Peng te heten en Petra Schuurmans. Wisten wij veel! Peng speelde aan bord 4 tegen Antonio, die vreselijk mooi stikmat werd gezet en daar na afloop oprecht van nagenoot (zie partijfragment). Omdat voetbaldoelpunten in de finalerondes dubbel tellen kwamen we dus uit op 10-10 (5-1 wordt 10-2 + 0-8) en moesten er volgens het reglement penalty's genomen worden. Nou, dat zagen wij wel zitten, want qua voetbal waren wij natuurlijk veel beter; bovendien hadden wij een formidabele keeper in het doel. Maar na het eerder ontbreken van wedstrijdleiding, wedstrijdballen en scheidsrechters, bleek nu dat er ook geen ruimte was om die penalty's te nemen (er werd in de zalen immer gevoetbald) dus werd een munt opgegooid, waarmee Stukkenjagers won. Anders waren we zeker 13e geworden!
Nou ja, beter kan je de ambiance van dit aparte toernooi niet aanduiden.
Desalniettemin: we hebben onze missie volbracht. Geen laatste! Mede dankzij de inzet van gastspeler Bas (vriend van Ernst en een goede voetballer) en de dakloze Bart Karstens, die schakend goed scoorde aan bord 1, maar zijn meest orgastische moment bereikte toen hij in de laatste wedstrijd scoorde uit een penalty (hij zette zich vastberaden achter de bal en schoot feilloos in, luidkeels roepende: 'mijn allereerste goal in dit toernooi!'.
Bas was topscorer bij het voetballen, maar scoorde nul uit zes bij het schaken. Zelf hield ik me ook streng aan de instructies van captain Arnold dat ik als keeper de nul moest houden. Pas later legde hij me uit dat hij vooral op het voetballende gedeelte doelde. Arnold zelf viel behalve door zijn gebruikelijke grote mond op door het scoren van vier voetbalgoals (allemaal intikkertjes) en een score van vier uit zes in de schaakpartijen (hij had zichzelf op bord 8 geplaatst, zodat hij steeds tegen de door de schakers ingehuurde voetballer kon spelen). Antonio, Ernst en Marvin bleken alle drie waardevolle spelers, zowel in het schakende als het voetballende gedeelte. Grootste pechvogel was Rody, die in de tweede wedstrijd uit moest vallen wegens een schop tegen z'n knie, zich toch vermande en in de vierde wedstrijd definitief het spektakel moest verlaten toen hij door zijn enkel ging, en wel zodanig dat hij niet eens meer naar zijn schaakbord kon strompelen en naar de auto van zijn vriendin gedragen moest worden. Opvallend genoeg wonnen we daarna al onze voetbalwedstrijden.
De enerverende dag werd afgesloten met taart en bier.

De gedetailleerde uitslagen:
voetbal schaken
RSR - DRL 4-3 5-3
Utrecht 1 - DRL 3-1 7-1
DRL - Soest 4-6 4-4

DRL - Hardenberg 1-5 3-5
DRL - Stukkenjagers 5-1 0-8*
Utrecht 3 - DRL 0-5 3-5

*Stukkenjagers wint na loting
Afbeelding
Arnold
Berichten: 3528
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Bericht door Arnold »

Hoe is 't gegaan? dat mag toch niet op dit draadje? Dat moet op het Kerkhof! (EN in de Balans van Wo. a.s.)
Rody is een paar keer beschadigd tijdens het voetballen (eerst knie, toen enkel) en tijdens de finaleronde naar het ziekenhuis gegaan. Rody zit in de vette watten met een drukverband. Ze dachten eerst dat er wat van het bot af is maar na röntgenonderzoek bleek dat het 'slechts' om een verrekte enkelband -links erger dan rechts- of een kleine inscheuring gaat. Klote want hij had z'n vakantie gepland, en niet op die manier. Hij moet nu in ieder geval een week met z'n pootje omhoog liggen en zich op doktersadvies laten vertroetelen door zijn Sandra...
Al met al niet zo'n leuk einde voor onze tweede-bordspeler.
Wel prettig voor het team trouwens want zonder Rody wonnen we de laatste twee voetbalwedstrijden tenminste en zelfs twee van de drie schaakmatches... ;-)
Jammer, want de sfeer tijdens deze dag was verder prima en we hadden een leuk team!
De Koots

PS: We werden bijgestaan door Bart Karstens die ook gestopt is met schaken maar het dus toch niet kan laten...
Onze 'huisschaker' haalde 4,5 uit 6 op bord 1 en scoorde voor het eerst een doelpunt in de vijf jaar dat hij meedeed!
De andere invaller was Bas die zo'n 10 doelpunten gescoord heeft en evenveel schaakpartijen heeft gewonnen als Kees!
Rody

Bericht door Rody »

Even voor al mijn mede-voetballers... Ik ben trots op jullie dat de doelstelling is behaald en de laatste plaats vermeden... Ik heb ook vernomen van jullie klinkende overwinningen, heren, HULDE!

Ik ben gistermiddag/avond in het ziekenhuis geweest, er zijn foto's gemaakt en gelukkig niets gebroken.
Wel aan beide kanten van mijn enkel mijn banden verrekt/ingescheurd... ik moet volgende week terugkomen, waarschijnlijk een week of 4 met de poot in de tape....
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Rody, ik leef met je mee, die verrekte enkelbanden ook! Toch viel me tijdens de wedstrijd al op dat je lichamelijke conditie niet optimaal was: trager en hijgender dan ik van een jonge, goddelijke leraar lichamelijke oefening verwachtte, bewoog je over het veld. En dan die knie, en toen weer die enkel. Neem een voorbeeld aan je teamgenoten, met hun afgetrainde lichamen! (waar blijft die teamfoto triouwens?) Of heeft het soms met je vriendin te maken? Voortaan dus de zaterdag tevoren de deur uitsturen en optimale nachtrust nemen!
Sterkte d'r mee!
PS: je komt toch wel naar het KO-toernooi? Ik draag je wel naar je bord!
Rody

Bericht door Rody »

@Kees, zodra mijn enkel hersteld is nodig ik je graag uit om een stukje met mij te fietsen zodat wij het eens over het sporten kunnen hebben. Aantal keer de Cauberg op en af lijkt mij een geschikte omgeving om eens rustig bij te kunnen praten ::D

Knock-out ben ik nog niet helemaal uit of ik dat ga spelen... hangt beetje af van hoe ik mij voel enzo..... (heb inmiddels dus wel aanbod om opgehaald en thuisgebracht te worden en dus ook al van bord naar bord gedragen te worden....) Maar goed, ik heb nog een paar dagen om te herstellen.....

Groet!
Gast

Bericht door Gast »

Rene Goverde weet wellicht meer over de foto die geschoten is. Een meisje dat op de toernooidag met het team van Rene Goverde meeliep heeft de foto genomen.

Laat het even weten Rene als je meeleest. ::idea: ::D
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Rody, is een sport waarbij je op je reet kan blijven zitten eigenlijk wel een sport? Zelfs schakers lopen meer tijdens een wedstrijd!
Wat ik wel een sport vond overigens is jouw naar de auto dragen. Zeventig kilo zei je? Wanneer heb je je voor het laatst gewogen? Volgend mij moet er minstens twintig pond bij!
Arnold
Berichten: 3528
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Bericht door Arnold »

@ kees: sinds we één Europa zijn (1992) mag er niet meer gesproken worden van het pond, net zomin als het ons! Dit is resp. 500 gram en 100 gram. Gelieve hier notie van te nemen! In frankreich mag tenslotte ook niet meer van livre worden gesproken in de zin van "une livre du pain".
Als je het hebt over die vetzak zeg je dus: poe, poe, die weegt wel twee zentner!
Arnold
Berichten: 3528
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Bericht door Arnold »

Een uitgebreid verslag van Marc Erwich is te vinden op: http://www.jeugdteam.nl --> "Utrecht Kampioen 2005-06-26"
Rob Duijn schreef:Idd een erg leuk verslag. Las dat die Geon Knol tijdens meerdere duels liep te schoppen. Tijdens onze wedstrijd kreeg ik in de laatste minuut een schop van hem, waardoor mijn knie nu nog dik is en het was de beslissende goal. Sympathieke jongen. Hoop dat ie volgend jaar weer met jullie meedoet, dan weet ik waar ik hem moet raken. Aan de onderkant van zijn surfbroek (waar ie na afloop ook nog mee rondliep).
René

foto

Bericht door René »

Ik zit achter die foto aan- jullie horen 't wel als ik 'm te pakken heb.

Ook ik heb het een erg leuk toernooi gevonden, al was de organisatie (inderdaad, kees) wederom erg slecht.

Het team waarin ik speelde miste twee sleutelspelers van het jaar daarvoor, had nog een last minute afzegging en dat hebben we vooral achter het schaakbord geweten. Een keer 8-0 verloren (maar dat was tegen utrecht 1) en een keer 7-1. Dat laatste verlies betekende onze uitschakeling in de verliezersronde (om de plaatsen 9-16), omdat we er net niet in slaagden om met voetbal de 4-1 te maken (dat was voldoende geweest om de stand na de schaaknederlaag gelijk te trekken) Met voetbal zijn we ongeslagen gebleven, al zaten er wat hardbevochten overwinningen en gelijkspelen tussen (waaronder de wedstrijd (4-3) tegen de rode loper). Uiteindelijk was de 11e plaats ons deel.

Jammer dat we (RSR+DRL) het niet voor elkaar hebben gekregen die 'lieve jongens' van utrecht-1 uit de poule te knikkeren. Was wellicht inderdaad niet zo realistisch...

Rody beterschap en tot snel allemaal (helaas valt het ko-toernooi op dezelfde avond als de diploma-uitreiking van m'n zusje dus daar ben ik niet bij...::( )

AfbeeldingRené
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Is die foto onderhand al binnen? Ik ben wel nieuwsgierig...
René

Bericht door René »

Hoi,
sorry dat ik helemaal niet meer gereageerd heb. Het bleek ook nogal een verhaal.

Want; die foto is mislukt. En nou kun je je afvragen hoe dat kan bij een digitale camera. Deed ik ook.

Wat bleek: het lieftallige meisje dat door Arnold was opgedragen de fotosessie te verzorgen had de camera voor het eerst in haar handen en heeft in plaats van een foto te maken een 5 minuten durend filmpje geschoten, oa. van poserende rode lopers. De eigenaar van de camera, maar ten dele beseffend welk een uniek beeldmateriaal hij in handen had, heeft het filmpje a la minute verwijderd.

Ik ben bang dat ik dit verhaal nooit meer helder in een mailtje heb gekregen. Nogmaals mijn excuses.
Dan maar volgend jaar eerste worden en landelijke pers halen? ::lol:

Rene
Kees
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Vrouwen en een camera, het blijft behelpen... Ik kan me overigens niet herinneren dat we vijf minuten geposeerd hebben, dus zal ze nog wel meer fout gedaan hebben. Ik mag wel blij zijn dat ze met haar handen van onze goddelijke keeper is afgebleven, voordat je het weet is alles gedelete. Moet ik de onsterfelijkheid dan toch maar op het schaakbord zien te verwezenlijken? Ik kan maar beter gelijk voor een trein springen...
Plaats reactie