Open Kampioenschap van Utrecht 2009 op 5, 6, en 7 juni.

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Rody

Bericht door Rody »

Chris, ik weet niet of jij hem kent, ik in ieder geval wel ::D
sebas4life

Bericht door sebas4life »

Oke, op het laatste moment heb ik me toch maar ingeschreven in groep 2. Zie jullie vanavond allemaal. Succes
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Succes vanavond allemaal!
Ik begin morgenochtend. De eerste en de vierde ronde heb ik vrij genomen.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Ik verloor van volgens sommige clubgenoten de verschrikkelijkste schaker van Nederland. Van zijn reputatie heb ik niks gemerkt, maar ik stond vanuit de opening al beroerd. Ergens tussen zet 30 en 40 was er niets zinnigs meer over, en gaf ik op. Uiteraard wist hij met de van hem bekende vanzelfsprekendheid te melden dat een bepaalde zet in de opening helemaal niet kon.
Gelukkig behaalde Sebas in de B groep de snelste overwinning van de hele zaal!
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

O nee, toch niet de verschrikkelijke H. Kuiper, Henk?
Nou dan heb je je dieptepunt in ieder geval gehad...
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Inderdaad ja, mijn d6 deugde niet, beweerde ie. (1.d4 f5 2.f4 Nf6 3.Nf3 e6 4.c4 Be7 5.Nc3 O-O 6.Qc2 d6 ). Crafty geeft daar echter nog evenwicht, ik ging pas een paar zetten later dubieus verder. Nou ja, morgen beter.
Overigens had ik zijn Frans gisteren nog kort nagekeken, maar ja, dat schiet niet op met zwart :-)
Chris
Berichten: 350
Lid geworden op: do jan 20, 2005 15:45

Bericht door Chris »

Ik kwam weer eens in een mij onbekende openingsvariant terecht, die ik eigenlijk niet begreep (dat overkomt mij nou altijd ::( ). Ik verloor een pion zonder enige compensatie. De tegenstander (een zekere Stefan Blom) dwong mij af te wikkelen naar een toreneindspel, dat hij koeltjes uit leek te schuiven. Tot de 60e zet. Toen beging hij een onnauwkeurigheid, en na mijn 70e zet stonden er twee kale koningen op het bord. Toen besloten we maar tot remise.
Chris
Berichten: 350
Lid geworden op: do jan 20, 2005 15:45

Bericht door Chris »

Ik lees net op UtrechtSchaak dat Jan Prins remise gespeeld heeft tegen GM Bogdan Lalic.
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3485
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Bericht door Jacco »

volgens de uistlagen ook, die Gm zal balen :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Bericht door Arnold »

Chris schreef:De tegenstander (een zekere Stefan Blom) dwong mij af te wikkelen naar een toreneindspel, dat hij koeltjes uit leek te schuiven.
Ach, ik heb ook wel 's tegen 'm gespeeld, hij zit bij Soest en speelt in het 3e team ofzo. Heb ik toen van gewonnen, moet je kunnen... ::twisted:
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
sebas4life

Bericht door sebas4life »

Ik was inderdaad de snelste winnaar van de zaal tegen ene christiaan houbts. Jan speelde idd remise tegen een GM. Van Olger weet ik het niet. Hij stond een stuk achter maar kon erg leuke dingetjes. zou wel willen weten hoe dat is afgelopen.
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Goed tactisch begin Chris.
Straks met 3,5 uit 4 begint het echte werk...
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Jan en Sebas ook erg goed, natuurlijk..
Wij blijven jullie volgen!
Ik moet nu naar het Zweinema-toernooi, het enige toernooi waarbij iedereen een beker wint en die beker het jaar daarop ook weer moet inleveren...
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 1478
Lid geworden op: do jan 11, 2007 22:16
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap »

Jan toont zich kortom weer clubkampioen waardig. Benieuwd wat de andere ronden brengen...
Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

In de tweede ronde speelde ik een mooie partij tegen Hans Groffen (2176).
Op zet 43 wilde ik Db5 spelen en dat zou winnend zijn geweest. Toen ik de dame in mijn hand had speelde ik Dc4 omdat ik dacht dat het niets uit zou maken. Helaas Db5 was winnend (de loper wordt gevangen) maar Dc4 niet.

<iframe scrolling="no" width="400" frameborder="0" height="580" src="http://www.chessvideos.tv/replayer-inse ... "></iframe>

In de derde ronde speelde ik slecht. De partij is niet het tonen waard.

En zo begint mijn trainingsweekend met ups en downs.
Plaats reactie