Open NK Schaken 2005 (25 juli - 4 augustus)

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Rody

Open NK Schaken 2005 (25 juli - 4 augustus)

Bericht door Rody »

Zijn er nog Rode Lopers die naar Dieren afreizen?
Olger en ik gaan negen ronden, zes is natuurlijk ook mogelijk!

Plaats: Dieren
Contactpersoon: K. Stolk
Telefoon: 023-5254025
e-mail: bondsbureau@schaakbond.nl
Website info Dieren
KNSB-ratingverwerking: ja
KNSB-jeugdratingverwerking: nee
FIDE-ratingverwerking: ja
Bijzonderheden: via de website met gedetailleerde informatie
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Bericht door Timo »

Ik sta ook op de lijst voor negen ronden!
Deze keer de B-groep in plaats van A, want mijn resultaat van vorig jaar wil ik niet graag herhalen...
Rody

Bericht door Rody »

Ok Timo, we verwachten na al die grote woorden natuurlijk wel een vergelijkbaar resultaat in Dieren!
Tot dinsdag in ieder geval!
Rody

Bericht door Rody »

Aangezien ik door de week op een camping in Dieren verblijf geen online verslag van mij. Nu ik even een computer zie wil ik jullie toch even wijzen op wat er zoal in het verre oosten gebeurt:

Rody 2 1/2 uit 5 in de Open groep
Olger 4 uit 5! in A groep
Timo 2 uit 5 in de B-groep

Zelf heb ik in de eerste ronde tegen Tim Remmel (2212) in het eindspel een eenvoudige weg naar remise laten liggen, de tweede ronde resulteerde in het eerste halfje. Ronde drie kreeg ik een merkwaardige opening op het bord tegen M Etmans, te weten 1 e4 Pf6 2 e5 Pg8!?!? en dan achter de witte stukken in remise verzanden... De vierde ronde leverde een vol punt op tegen de buurman bij ons op de camping. Vandaag de vijfde ronde een remsie tegen FM J. Vogel (2291) Aldus een zeer prettig scoreverloop!!

Later meer!
Laatst gewijzigd door Rody op zo jul 31, 2005 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Bericht door Timo »

Ha Rody, ken je de partij Ciocaltea - Suwuh, meestergroep IBM 1976? Die begon zo: 1.e4 Pf6 2.e5 Pg8 3.d4 d5 4.Pf3 Lg4 5.Pbd2 e6 6.h3 Lf5 7.c3 Pd7 8.Le2 c5 - en eindigde ook in remise! Terwijl die Ciocaltea later nog grootmeester is geworden. Dus als mensen je erop aanspreken dat je niet kon winnen kun je naar deze partij verwijzen...

Ik ken de partij omdat ik 20 jaar geleden ook drie partijen lang 2...Pg8 geprobeerd heb. Ik haalde daar geloof ik met moeite 1 remise uit.
Rody

Bericht door Rody »

Het toernooi is nu eindelijk afgelopen, dat klinkt misschien een beetje raar, maar het is toch wel lang zo'n negen dagen achter een schaakbord doorbrengen...
Uiteindelijk ben ik als laatst geplaatste speler geeindigd op de gedeelde 37ste plaats (van de 88) met een score van 4 1/2 uit 9 ronden, twee maal winst, twee maal verlies en 5 maal remise...
Mijn gemiddelde tegenstand bestond uit spelers met een gemiddelde FIDE-rating van 2211, mijn TPR is dus ook netjes 2211 over 9 partijen. Tijdens het OKU had ik 2 grootmeesters op mijn bord, hier "slechts" twee FIDE-meesters... (hiervan 1 partij remise)

In het komende clubblad laat ik graag iets van mijn partijen zien, groet!
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Bericht door Timo »

Even de resultaten van 'de onzen' op een rijtje:

Open Kampioenschap (Elo > 2000)
37 Straat,Rody 2004N 4,5 38 17,5 2211

Groep A (< 2100)
28 Dijk,Olger van 1868 5 46 24,75 1945
(Olger speelde de laatste ronde niet mee, had dus 5 uit 8)

Groep B (< 1800)
59 Ko'nnen,Timo 1651 4 40 14,5 1660

Zesrondig 1 (iedereen)
40 Jaarsveld,Paul van 1635 1 14,5 5,5 1589

Paul viel na een ronde of drie uit vanwege problemen met zijn knie, die gebruikt hij namelijk veel bij het schaken. (Het zat 'm in de wandeling van het station naar de speelzaal.)

Rody heeft het natuurlijk geweldig gedaan! Gefeliciteerd, Rody, en nu geen toernooien meer spelen, dan kom je op de volgende Elolijst boven de 2100 uit.

Olger begon met 4 uit 5. Jammer dat hij de laatste ronde niet kon, anders had hij nog 6 uit 9 kunnen halen, maar zijn TPR van 1945 mag er ook zijn.

Ikzelf vind dat ik een goed toernooi gespeeld heb. Als ik daarmee niet boven de 1700 uitkom, dan accepteer ik dat maar. Ik had alleen een volstrekte off-day in de laatste ronde. Verloor van een bange man die alleen maar wilde afruilen en al op zet 10 remise aanbood. Toen heb ik het natuurlijk geforceerd. Iemand tips om in zo'n situatie (je ergeren aan je tegenstander) je objectiviteit vast te houden? Maar verder veel leuke partijen, net als Rody zal ik wat in het clubblad laten zien.

Jammer dat Nico dit jaar niet mee kon doen, maar hij kwam wel een paar keer kijken. That's the spirit!
Arnold
Berichten: 3528
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

+

Bericht door Arnold »

Als aanstaande Moeder Overste (ipv Majnu) zal ik proberen dit draadje naar het "toernooienkerkhof" te verplaatsen.
Rody

Bericht door Rody »

Succes ermee!
Plaats reactie