Naar CORUS 2009

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Gebruikersavatar
Majnu
Berichten: 6544
Lid geworden op: do dec 22, 2005 09:52
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Succes in de volgende partijen Henk!
En Almer, ga zo door!
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Bericht door almer »

Vermoeid maar voldaan teruggekeerd uit Wijk aan Zee. Met 2,5 uit 3 heb ik het pouletje gewonnen met 3 heftige vechtschaakpartijen. De 1e partij begon goed. In een franse partij (met zwart) kreeg ik een sterk initiatief dat resulteerde in een loper voor 2 pionnen. Daarna een paar onoplettende zetten van mijn kant waardoor mijn aanval plots voorbij was en m'n dame over het hele bord werd gejaagd: van g4 naar a4, a5 (waar ik een loper tegen een pion terug moest geven), c7, g7 en.... g2 mat! In de tweede partij (ook zwart) deed ik een iets betere stelling een paar slappe zetten waardoor al het voordeel in rook op was gegaan. Een pionoffer op de damevleugel bracht alle spanning weer terug in de partij. Met 2 torens op de 2e rij kon ik uiteindelijk 2 pionnen terug winnen en ik dacht al lekker op weg naar een nieuwe dame te zijn. Maar ergens heb ik hem laten ontsnappen en met nog 5 minuten op de klok toch maar remise aangenomen. De partij van gisteren stond in het teken van "ok, je staat strategisch verloren, maar wat dan nog?!" In een siciliaan werd ik overspeeld, alleen mijn tegenstander wilde iets te vroeg incasseren. Nadat hij een kwaliteit had gewonnen had ik opeens een hele dikke vrijpion op d6 die de partij in mijn voordeel besliste.
Het was het ook nog eens erg gezellig. Volgend jaar ben ik er weer.
Succes voor de andere Rode Loperds die nog mee gaan doen!
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Bericht door PeterT »

Vandaag bij Corus geweest. Echte (schaak)sfeer. Weinig tot geen Rode Lopers die meespeelden. Wel als bezoeker. Ook wat bekenden uit de Utrechtse regio. We zagen Timo (winnen ? ja toch ?) in het journalistentoernooi.
Voor de rest veel wind, veel schaakboeken (4 stands!), en een boeiende analyse van Gert Ligterink, op nog steeds wat glimmende demonstratieborden. Dat laatste was het enige minpunt.
Lekker gegeten samen bij Sonnevanck met Frits, Tanja, Simon, en Ger en Leo van PK. Hier werden we uiteindelijk "weggepest " door een lijvige sopraan die ons iets te luid bestookte met levensliederen, en daarbij vooral te hard tetterde in de oren van Frits, die het dichtst bij zat. Met het smoesje "we moeten de trein halen" kwamen we deze keer weg van deze "Bianca Castafiore".

Volgende week wil ik nog wel een keer gaan. Gaat er iemand mee ? Dat zou dan dinsdag de 27e zijn.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Frits

Bericht door Frits »

't Was erg leuk, Peter, maar ik ga een drukke week tegemoet.
Ik kan er dus, jammer genoeg, niet bij zijn.
Gebruikersavatar
PeterT
Berichten: 1572
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 19:33

Bericht door PeterT »

Ik was er gisteren weer. Minder boeiende partijen , maar wel weer een boeiende analyse van Sosonko, deze keer. Verder krijgt iedereen de groeten van Louis Rutgers, die de Rode Loper wel mist, en binnekort een keer langs wilde komen op de clubavond.

Als je nog gaat naar WaZ: het "schaakmenu" in het visrestaurant vlakbij de speelzaal op de hoek is voordelig en erg goed.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3485
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Bericht door Jacco »

er ligt nog een Corusnotatieboekje van Louis in de kast
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Plaats reactie