ZAK 2008 - de Utregse Zomer Avond Kompetisie

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Hoi Arnold,

Ik heb eens even in het lijstje gekeken, heel vreemd is het ook weer niet. In de onderste helf van de rating is het dringen om de beschikbare niet-DRL-ers. Bij Gavin zouden de kleuren tegen zitten, die PK-er daarboven was er niet. Maar het was inderdaad wellicht logischer geweest als je tegen de voor het eerst opdagende Lefevre had gemoeten.
Overigens was het verschil met mijn tegenstander vorige week 177 (ik won wel), maar dat was ook niet zo vreemd want m'n rating is wat laag ingeschat en lage ratings zijn schaars.

Neemt niet weg dat het beter zou zijn de indeling te automatiseren, dat voorkomt wrevel en vragen. Ik had wit verwacht, kreeg zwart en verloor slemielig.
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Bericht door Arnold »

Tja, er waren gisteren 9 mensen die een rating hadden van 100 meer of minder dan ik. Eén daarvan had ik al gehad, blijven er nog 8 over.
Keus genoeg zou je zeggen..........

Affijn, 13 augustus begin ik met een typische Oom Kees-score: 3 uit 6 (2 gewonnen, 2 Bye's, 1x afwezig).
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Ik had me wederom goed voorbereid op Judith, ditmaal op haar opening met zwart. Maar Judith was er niet, dus mocht ik Rene de R. van het bord af schuiven. Hij speelde iets te passief tegen mijn opmars op de koningsvleugel.

Het was mijn laatste ZAK-avond, volgende week woensdagavond ga ik op vakantie.
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Bericht door almer »

gisteren een wonderlijke partij tegen Mike Velings gespeeld. Een spannend middenspel met allerlei wederzijdse penningen, waar ik aan het langste eind leek te gaan trekken: op een gegeven moment had ik 2 verbonden vrijpionnen op de 6e rij (op voor de fles wijn voor de vroegste pion op de 7e rij!). Ik kon wel op 10 manieren winnen, maar ik knoeide al het voordeel weg. Op een gegeven moment moest ik echt ploeteren voor remise. Helaas voor Mike overzag hij een aftrekaanval op zijn toren en de resterende 2 minuten waren net genoeg om hem mat te zetten. Spannende pot met toch nog een happy end. Wat kan het leven toch mooi zijn...
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Bericht door Timo »

Gefeliciteerd met je eerste bericht, Almer.

Het lukte me een sterke speler te verslaan, Keresiaan Andor Lukacs (1965). Hij verslikte zich in mijn Olifantengambiet. Had toen eigenlijk een gelijke stelling, maar was zo aangeslagen dat hij zich helemaal liet overspelen.

Kees kwam uit zijn Draak met een interessant eindspel: loper tegen toren, maar twee pionnen meer met een goede structuur. Het werd remise.

Mart nam tegen Mitchell Wallace het koningsgambiet aan en kwam volgens mij wel oké te staan, maar later stond er toch een verloren eindspel op het bord.
Henk
Berichten: 6388
Lid geworden op: ma apr 07, 2008 10:14
Locatie: Utrecht

Bericht door Henk »

Jouw Olifantengambiet? Geinig. Dus we hebben behalve een Orang-Oetan speler in de club ook nog het Olifantengambiet. Is er nog iemand die de Hippopotamus verdediging praktiseert?
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

De Hippopotamus komt wel eens op mijn bord vanuit de Owens Defence, ja. Verder hebben wij ook nog de Gibbon, waar Jos Heesen ooit over schreef. De Leeuw wordt op onze club nauwelijks gespeeld, de Draak daarentegen wel, al of niet in versnelde vorm.
Timo
Berichten: 2758
Lid geworden op: za feb 12, 2005 21:12

Bericht door Timo »

Ernst, toen hij nog lid was, speelde weleens de Slang. En er zijn vast wel mensen die nu en dan de Egelopstelling innemen.
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

Om over het Tweepaardenspel nog maar te zwijgen...
Kees
Berichten: 2771
Lid geworden op: do jan 20, 2005 23:08
Locatie: houten

Bericht door Kees »

En pas op voor die Inktvis op je bord...
Gebruikersavatar
Jacco
Berichten: 3485
Lid geworden op: do sep 07, 2006 15:02
Locatie: Utrecht

Bericht door Jacco »

Mijn tegenstander verslikte zich in mijn schots gambiet, na 8 zetten stond hij mat (sic!)
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
almer
Berichten: 495
Lid geworden op: do mei 29, 2008 10:28

Bericht door almer »

Gister weer een leuke pot gespeeld. Mijn pionnenstormloop was net iets eerder bij zijn koning dan zijn pionnen bij mijn koning. Daarna was het gauw mat voor mijn tegenstander.
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

Bericht door Arnold »

Morgen laatste ronde! Mijn tegenstander, vermits geen nieuwe, zal komen uit het rijtje:

Code: Selecteer alles

48 (55) Wouter Lefèvre (Moira) 1680 	B 	B 	34z= A 	A 	13w- 1½ 
47 (36) Chris van Meer (PK) 1650 		B 	30w= B 	63z- A 	A 	1½ 
60 (67) Jan van Eck (PK) 1650 			B 	B 	A 	A 	42z- A 	1 
13 (62) Jeroen van Meerwijk (PK) 1620  B 	B 	A 	42w+ 13z- 8z+  3 
 4 (29) Gavin Wallace (ASVN) 1605 	  27z+ 38w+ 30z+ 34w= B 	B 	4½ 
 5  (8) Arjan van Etten (Moira) 1527	10z+ 14w- 20z+ 27w+ 21z+ 62w- 4
57 (59) Mike Velings (Damrakkers) 1512 B 	B 	A 	52z- A	 A 	1 
35 (35) Gerjan van O'brugge ( " ) 1500 32z= B 	52w- 12w= B 	21z- 2
Ik tip op Jeroen, of Arjan of Gavin.

Almer en Ben: succes :thumbright: de eeuwige roem lonkt...
Een mooi affiche zou zijn: Almer - Arjan en Gavin - Ben en dan Leo tegen Timo of Jan.
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Arnold
Berichten: 3515
Lid geworden op: do jan 20, 2005 11:57

verkeerde reclame voor fietsenstalling.

Bericht door Arnold »

:badnews: tragisch en verwerpelijk: René's driewieler wordt gejat en ruud, truus en guus komen niet verder dan: ja, zie je nou wel! eigen schuld! Had je maar een eurootje moeten betalen! etc. en bellen niet eens de politie...

man, man, man, dat doe je toch niet..................

:cry2:
Plaats reactie