OKU 2018

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Jacco

OKU 2018

Bericht door Jacco »

Ook dit jaar organiseren wij dit sterke, gezellige en centraal gelegen weekendtoernooi, van vrijdag 1 tot en met zondag 3 juni 2018.

oals in de afgelopen jaren is er een A-groep (vanaf 1850), een B-groep (tussen 1500 en 1900) en een C-groep (tot 1600). Deze relatief kleine ratingverschillen leveren telkens spannende gevechten op. In deze groepen zijn diverse prijzen te winnen, naast de hoofdprijzen ook ratingprijzen en uiteraard de befaamde schoonheids-, spektakel- en beduvelprijzen.

Daarnaast bieden we net als in 2017 de mogelijkheid om in vierkampen te spelen. Dit omdat enkele deelnemers aangaven een wat rustiger programma op prijs te stellen. De rondes voor de vierkamp zijn op vrijdagavond, zaterdagmiddag en zondagmiddag, dus tegelijk met ronde 1, 3 en 6 van het hoofdtoernooi. De vierkampen worden op rating ingedeeld en zijn alleen toegankelijk voor volwassenen.

Veel deelnemers komen met clubgenoten naar het OKU. Om dit te stimuleren is er een teamprijs: de beste score van vier clubgenoten, die zich vooraf als team hebben gemeld, wordt beloond. Het maakt daarbij niet uit of die score in de A-, B- of C-groep is behaald.

Zoals altijd zijn de altijd gewaardeerde boekenstalletjes zijn er weer, evenals live-uitzending op 16 borden, de combinatie met het SGS-kampioenschap en de gelijktijdige SGS-bekerfinale. Het belooft een volle bak te worden tussen 1 en 3 juni 2018.

Bovenstaande informatie vind je ook op www.paulkeres.nl/oku. Zoals gezegd zijn je inschrijvingen van harte welkom via de website.

Houd de site in de gaten voor meer nieuws! Voor vragen kan je contact opnemen via oku@paulkeres.nl.

Met vriendelijke groet,

Jan Jaap Janse
Organisatie OKU 2018
oku@paulkeres.nl
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
Jacco

Re: OKU 2018

Bericht door Jacco »

Ik heb me aangemeld voor de 4-kamp.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Ik doe na jaren ook weer eens mee: A-groep.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Jacco schreef:Ik heb me aangemeld voor de 4-kamp.
Fred ook deelnemer aan de 4-kamp. Ontloopt daarmee de jeugd. Hendrik in de B-groep. Daar zit ook ook Tommy Grooten in. Vader Herman speelt mee in de A-groep.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Arnold

Bericht door Arnold »

ik doe mee in de B-groep
ronde 1 en 2 bye
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Henk

Bericht door Henk »

Aangezien we dit jaar onverwacht zonder hoofdsponsor zitten met het OKU, willen we de 'Club van Honderd' sponsorvorm weer extra onder de aandacht brengen:

Wat betekent het?

Je wordt lid van de club van honderd. Je support het OKU met 100 euro. Per jaar kun je aangeven of je hiermee door wenst te gaan.
Je naam of bedrijf wordt opgenomen in de lijst ‘club van honderd’ op de website
Je naam of bedrijf wordt opgenomen op het sponsorbord in de speelzaal
Je hebt recht op een halve pagina advertentieruimte in het clubblad, het Paul Keres Bulletin.
Je hebt recht op gratis deelname aan het toernooi.
Het is mogelijk anoniem lid te zijn van de club van honderd, danwel een bevriende organisatie te laten vermelden.

Zie ook bijgevoegde PDF.
clubvanhonderd-OKU.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Henk

Bericht door Henk »

Zoals in de zaal vanavond al gemeld, het belooft een druk bezet OKU te worden. Ik tel al zo'n 200 deelnemers. Maar het aantal Rode Lopers lijkt nog minder dan voorgaande jaren. Wie durft nog?
Timo

Bericht door Timo »

Ik moet net die zaterdag werken en kan dus niet meedoen.
Kees

Bericht door Kees »

Ik overweeg nog tot op het laatste moment... vandaag zware klus afgerond, voorgenomen om daarna lekker een weekend te gaan schaken, maar als ik niet ga, heb ik opeens zomaar drie dagen dat ik helemaal niets hoef te doen! Dat trekt me momenteel heel erg aan.... Maar misschien morgen alsnog...
Henk

Bericht door Henk »

Voorbereiding: kapotte rj45 stekkers digiborden Amersfoort vervangen... Afbeelding

Sent from my WAS-LX1A using Tapatalk
Henk

Bericht door Henk »

Hendrik

Bericht door Hendrik »

Afgang, ellende
Fred Lucas

Bericht door Fred Lucas »

Verloren van Jeroen Bollaart. Tijdens de partij dacht ik met mijn twee vrijpionnen een aanzienlijk voordeel te hebben. Houdini vernietigt dat idee.
In onderstaand diagram staat wit wel een tikje beter.

Goed is hier 29.Pe2. Ik wilde het beter doen met 29.De2. Maar ....na de ruil op e2 is de d-pion niet te stoppen.
Een zet verder kijken wordt het motto voor vanmiddag. Jacco waarschijnlijk.
Kom maar op met die Grob!
Henk

Bericht door Henk »

Wallace swindelt op bord 1, na eerder een loper te blunderen. (Waar is Arnold eigenlijk, die deed toch ook mee?)
Timo

Bericht door Timo »

Mitchel goed bezig, Arend ook, Chris L en Stijn doen het ook niet slecht. De rest is nog aan het warmdraaien. Lekkere beukpartij, Henk!
Plaats reactie