Open Kampioenschap van Woerden 14 mei - 25 juni 2013

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Seth

Open Kampioenschap van Woerden 14 mei - 25 juni 2013

Bericht door Seth »

David en ik doen mee met het Open Kampioenschap van Woerden. (www.schaakclubwoerden.com) Een leuk toernooi dat op 7 dinsdagavonden word gespeeld. Ik heb nu 2/2 (gewonnen van 1500 en 1289) en David heeft 0/2, maar hij heeft ook wel zware tegenstand gehad (1997 en 1936).

Morgenavond speel ik waarschijnlijk op een live-bord tegen Marcel Schroer (2062). David komt in actie tegen Floor Colje (1424).
David

Re: Open Kampioenschap van Woerden 14 mei - 25 juni 2013

Bericht door David »

Na de zeperd van vorige week tegen Peter Pilgrim (inderdaad 1936), heb ik morgen iets recht te zetten. Tsjongejonge wat speelde ik vorige week dramatisch.
Zie je morgen Seth.
peterdas

Bericht door peterdas »

Leuk!! Daar heb ik twee jaar geleden ook aan mee gedaan. Wel een aanrader. Gezellige lui daar in Woerden. Helaas zijn er net wat teveel andere schaakactiviteiten in deze tijd: laatste ronden interne, het OKU, het rapidtoernooi. Ik vond deze week dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag schaken net iets te veel van het goeie...
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

[quote="Seth"
Morgenavond speel ik waarschijnlijk op een live-bord tegen Marcel Schroer (2062). David komt in actie tegen Floor Colje (1424).[/quote]

Nou moe "Dinsdag 27 mei: iedereen maakt zich op voor de 3e ronde van het Open Kampioenschap van Woerden gespeeld.

U kunt de indeling bekijken en, vanaf zo 17:45 ur de partij tussen Seth van der Vegt en Marcel Schroer !"
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Na het OKU dus.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
David

Bericht door David »

Er rust voorlopig nog geen zegen op het OKW voor mij, tegenstander afgemeld. Voor Jan L. naar Woerden afgereisd. Het live-bord van Seth werkte ook al niet, lekker bezig daar. Misschien kan Henk de wedstrijdleider even een spoedcursusje bordenaansluiten geven. Ik hoop dat Seth nog een goed resultaat heeft weten te halen, toen ik wegging zag het er niet zo lekker uit. Ben benieuwd.
Henk

Bericht door Henk »

David schreef:Er rust voorlopig nog geen zegen op het OKW voor mij, tegenstander afgemeld. Voor Jan L. naar Woerden afgereisd.
Hm, vreemde gang van zaken. Last-minute? Ze hadden geen stand-ins?
David

Bericht door David »

Mijn tegenstander had een uur van tevoren afgebeld, helaas voor mij waren verder alle borden compleet.
Seth

Bericht door Seth »

Ik stond inderdaad niet goed, kwam ook in hevige tijdnood, maar uiteindelijk werd het een tijdnoodduel dat in remise is geëindigd. Aan het eind kreeg ik zelfs nog een toreneindspel met 2 pionnen meer, maar dat was met weinig seconden op de klok niet meer te winnen. Volgens mijn tegenstander schijn ik ook nog op een moment een dikke winstkans gemist te hebben.
Seth

Bericht door Seth »

Vanavond speel ik met zwart tegen Carlo Assink (1825) en David mag het met zwart opnemen tegen Gert Boelhouwer (1289), mijn tegenstander uit ronde 2.

@David: Gert Boelhouwer speelt met wit 1.e4. Voorbereiden is niet nodig, ik heb het sterke vermoeden dat deze speler van openingen geen kaas heeft gegeten.
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Succes allebei!
PeterT

Bericht door PeterT »

Seth schreef:ik heb het sterke vermoeden dat deze speler van openingen geen kaas heeft gegeten.
Als ie dat (in dit open draadje) maar niet leest dan! Bereidt ie zich alsnog voor.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
Seth

Bericht door Seth »

Vorige week hadden David en ik beide gewonnen, en ditmaal mochten wij het opnemen tegen de familie Mellegers. David tegen Maarten, en ikzelf tegen Joost.

David moest na een lange partij het onderspit delven en mij overkwam iets soortgelijks als wat mij tegen Klaas gebeurde: na 10 zetten verwissel ik de zetten in de opening en ik sta na 12 zetten al 2 pionnen achter zonder compensatie. Daarna was ik kansloos. Ditmaal niet in de Najdorf, maar in de Noteboomvariant.

Balen!
David

Bericht door David »

Ik zag het niet meer.....
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Jammer, jammer,
Plaats reactie