Tata Steel Chess 2018

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Kees

Re: Tata Steel Chess 2018

Bericht door Kees »

Daria Duyfhuys, Ik herinner me zoiets van een OKU. Daar won ik met veel moeite van, met een zwarte Leeuw, maar haar rating haalde mijn hele TPR naar beneden. Met haar rating had ze eigenlijk helemaal niet met de B-groep mee mogen doen. Kinderterreur! Nu zit ze dus op 1755. Zo! Heb je dan al een titel? Ik zou bijna overwegen mij om te laten bouwen...
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Je treft het wel, Kees. Bij de journalisten zul je zelfs geen twintigers aantreffen :)
Voorbereiding voor Tata maar begonnen door gebruik te maken van de 25% korting die vandaag op ChessBase producten gegeven wordt. http://en.chessbase.com/post/discount-d ... mendations Ook bij De Beste zet te bestellen (met korting)

Actie voorbij. Link is een 404 geworden.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk

Bericht door Henk »

Ik had Raindroptime vandaag met een stand uitgenodigd in Den Hommel bij de jeugd grand prix van Moira-Domtoren. Jozias vertelde me aldaar dat hij dit jaar niet in de Zwaanstraat staat. Het kan eigenlijk niet uit, en hoe geeft derhalve de voorkeur aan scholenprojecten.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Jammer. Ze hadden het fraai ingericht; al was het in 2017 iets minder als het jaar daarvoor. Waren ook dagelijks tot 22.00 uur open en zelfs op de rustdag kon je er terecht!
De Beste Zet zal er waarschijnlijk alleen in de 3 weekenden staan. NIC elke speelronde (maar daar koop ik zelden iets).
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Seth

Bericht door Seth »

Ik had mij aangemeld voor de weekendvierkampen, maar heb mij afgemeld. Druk met andere zaken, een mijzelf opgelegde tijdelijke drooglegging ivm stoppen met roken, en een gebrek aan motivatie droegen hier aan bij.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Dat Tata-toernooi moet ook niet gehouden worden in de maand dat de goede voornemens nog springlevend zijn.
Jammer Seth. Zelf zie ik er naar uit.
Seth

Bericht door Seth »

Jammer ja... een maand of 2 geleden keek ik er ook wel naar uit. Helaas voor mij is dat nu wat veranderd, en komt deze periode niet zo goed uit...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Fred Lucas

Bericht door Fred Lucas »

Vanmiddag met Geurt in Wijk gearriveerd. Daarna met Geurt en Eric wat gegeten bij Sonnevanck. Vanavond een biertje nemen in de Moriaan en het spel van clubgenoten volgen. Niet spelen heeft zo z'n eigen charmes.
Fred Lucas

Eric remise tegen een Caro Kan, Chris stond prima, maar verliest (in het middenspel een stuk), Geurt had wisselende kansen met wit tegen het Scandinavisch en kwam in een lastig paard/pionnen-eindspel.

Zwart aan zet. Wit dekt pion f2 met Pc5+ Pe4 zodra de koning via d3 naar e2 loopt, maar er zijn tempi zetten. Een tweede - eenvoudiger - verdediging is Kc2, na zowel Ke4 als Kc4. Complex, met weinig tijd op de klok. Geurt verloor f2 en de partij.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Hoe vergaat het de weekendvierkampers?
Fred Lucas

Late saturday night live. Daar voor ging het goed.
Eric en Chris wonnen. Geurt speelde een plusremise.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Eric met 3:2 eerste op SB Gefeliciteerd!
Chris met 3:2 tweede op SB
Geurt 4e met 3: 0,5
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Vandaag begint de dagvierkamp. Jos, Mike en Fred succes!
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Van alles wat: winst, remise en verlies. Onze spelers zitten in 4B, 4G en 5F https://www.tatasteelchess.com/players/ ... ments/2018
Fred Lucas

Nog voor een zet was gedaan werd ik gepromoveerd van 5 naar 4. Mijn tegenstander had in 2014/2015 rond de 2000, maar vertoeft nu onder de 1800. Hij speelde echter voortdurend goede zetten en stond iets beter in het middenspel. Ik overzag een simpele penning.

De stelling is in evenwicht, maar hier volgde 35.Db2? (Lc3 is =). Na ruil op b2 speelt zwart Tb8 en zwart verliest een stuk. Opgegeven.
Plaats reactie