SGS-snelschaaktoernooi voor clubteams 2017
-
SGS-snelschaaktoernooi voor clubteams 2017
Komende zaterdag 11-11-2017
Plaats Bunschoten
Details Er wordt gespeeld in zestallen, in een kampioensgroep en een subgroep. Bij inschrijving heeft men vrije keuze, al wordt teams met een ratinggemiddelde onder 1750 sterk aanbevolen zich in de subgroep in te schrijven, en teams met een ratinggemiddelde boven 1850 in de kampioensgroep. In de kampioensgroep wordt dubbelrondig gespeeld (witpartij en zwartpartij) met 5 minuten pppp bedenktijd, in de subgroep enkelrondig met 10 minuten pppp.
Plaats Bunschoten
Details Er wordt gespeeld in zestallen, in een kampioensgroep en een subgroep. Bij inschrijving heeft men vrije keuze, al wordt teams met een ratinggemiddelde onder 1750 sterk aanbevolen zich in de subgroep in te schrijven, en teams met een ratinggemiddelde boven 1850 in de kampioensgroep. In de kampioensgroep wordt dubbelrondig gespeeld (witpartij en zwartpartij) met 5 minuten pppp bedenktijd, in de subgroep enkelrondig met 10 minuten pppp.
-
Re: SGS-snelschaaktoernooi voor clubteams 2017
De op vakantie zijnde Marcel had dit lijstje:Fred Lucas schreef:Is nu bekend wie dit jaar meedoen?
Fred, Mitchel, Jos, MarcelS, HenkvL
Daar moet dus nog een zesde bij, anders moeten we bij Moira aansluiten.
- Jacco
of je laat bord 1 leeg.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
-
Het lijkt erop dat wij geen team vol gaan krijgen. Beetje treurig toch wel. Kan me nog herinneren dat we met 2 teams hebben meegedaan.
- Jacco
Maximaal 9 potjes van 20 minuten = 180 minuten: vind ik te weinig voor een dag. De laatste keer dat ik meedeed was ik maar aan het wachten dan aan het schaken.
Vergelijk dat met ons eigen toernooi: 7x 40 = 280 of een NBSB-wedstrijd bij 60 zetten: 300 minuten.
Zwitsers bij teamsnelschaak is niet een handige indeelmethode.
Vergelijk dat met ons eigen toernooi: 7x 40 = 280 of een NBSB-wedstrijd bij 60 zetten: 300 minuten.
Zwitsers bij teamsnelschaak is niet een handige indeelmethode.
https://www.youtube.com/watch?v=ogi4sUmNE5Y
-
Komend weekend? Dan wil ik het team wel vervolmaken, mits daar behoefte aan is.
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Nieuwsberichten
-
Mijn kracht ligt juist in het wachten. Storm, Godot, blunder, schwindel... tegenstander.Jacco schreef:9 potjes van maximaal 20 minuten = 180 minuten: vind ik te weinig voor een dag. De laatste keer dat ik meedeed was ik meer aan het wachten dan aan het schaken.
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Nieuwsberichten
-
Al afgeblazen. Mitchel haakte af ('werk') en Fred heeft inmiddels begrijpelijk andere plannen. Volgend jaar beter. Kennelijk is het animo voor dit evenement erg laag, terwijl het in Bunschoten altijd een gezellige drukte is.
Ik speel zaterdag waarschijnlijk voor Moira. Die zijn immers veel beter, zoals gisteren bleek ;-)
Ik speel zaterdag waarschijnlijk voor Moira. Die zijn immers veel beter, zoals gisteren bleek ;-)
- HenkDizz
Van Utrecht Schaak (Jasper Reichardt)
"De aanmeldingen zijn binnen. Dat zijn:
Paul Keres 1
En Passant 1
Soest 1
Paul Keres 2
ZZC 1
Moira Domtoren 1
Barneveld 1
Rivierenland 1
Kijk Uit 1
Hoogland 1
Vegtlust 1
HSG 2
Ons Genoegen 1
HSG 1
DBC 1
Oud Zuylen Utrecht 1
Baarn 1
Hoevelaken 1
Paul Keres 3
Moira Domtoren - De Rode Loper 1 (MoiDoRoLo 1?)
Lekstroom 1
Leusden 1
Nijkerk 1
En Passant 2
7 + 17 dus, daarmee zou Otto Neven het druk krijgen. Eens kijken of er een team tot een stap omhoog te verleiden valt..."
De animo loopt sterk terug. Dat is niet alleen bij ons het geval. OZU brengt als fusievereniging 1 team op de been. Verenigingen met een traditie van 100+ jaar ontbreken. Zeist, Amersfoort, BSG en laren.
Zou het aan de 10 minuten p.p.p.p liggen? Zelf ben ik verhinderd, maar ik kan me heel goed in Jacco's overwegingen vinden. Als ik een dag wil schaken, wil ik ook continu spelen en niet tussen de rondes hoeven wachten.
"De aanmeldingen zijn binnen. Dat zijn:
Paul Keres 1
En Passant 1
Soest 1
Paul Keres 2
ZZC 1
Moira Domtoren 1
Barneveld 1
Rivierenland 1
Kijk Uit 1
Hoogland 1
Vegtlust 1
HSG 2
Ons Genoegen 1
HSG 1
DBC 1
Oud Zuylen Utrecht 1
Baarn 1
Hoevelaken 1
Paul Keres 3
Moira Domtoren - De Rode Loper 1 (MoiDoRoLo 1?)
Lekstroom 1
Leusden 1
Nijkerk 1
En Passant 2
7 + 17 dus, daarmee zou Otto Neven het druk krijgen. Eens kijken of er een team tot een stap omhoog te verleiden valt..."
De animo loopt sterk terug. Dat is niet alleen bij ons het geval. OZU brengt als fusievereniging 1 team op de been. Verenigingen met een traditie van 100+ jaar ontbreken. Zeist, Amersfoort, BSG en laren.
Zou het aan de 10 minuten p.p.p.p liggen? Zelf ben ik verhinderd, maar ik kan me heel goed in Jacco's overwegingen vinden. Als ik een dag wil schaken, wil ik ook continu spelen en niet tussen de rondes hoeven wachten.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer