NK Schafeltennis, 27 juni 2015

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Simon

NK Schafeltennis, 27 juni 2015

Bericht door Simon »

NK Schafeltennis 2015

Na het grote succes van de vorige jaren wordt ook in 2015 een Nederlands Kampioenschap Schafeltennis gehouden en wel op 27 juni a.s. wederom in Utrecht.

Globale opzet
Het NK Schafeltennis is een toernooi voor schakers die kunnen tafeltennissen en tafeltennissers die kunnen schaken. De winnaar krijgt de titel Schafeltenniskampioen van Nederland 2015.

Wanneer
Zaterdag 27 juni 2015, van 9.30 – 18.00 uur. Zaal open vanaf 8.30 uur.

Waar
Bij tafeltennisvereniging UTTC in Utrecht aan de Duurstedelaan 14A. In het gebouw geldt een rookverbod.
(voor een routebeschrijving zie: http://www.uttc.nl onder clubinfo).

Voor wie
Je moet qua tafeltennis het niveau van de camping ontstegen zijn en je moet kunnen snelschaken met behulp van een schaakklok.
Deelnemers dienen 12 jaar of ouder te zijn.

Omvang
Er is plaats voor maximaal 60 spelers. Gezien de verwachte belangstelling wordt aangeraden snel in te schrijven. Inschrijving is pas definitief na betaling van het inschrijfgeld.

Wedstrijdregels
Er worden 7 ronden gespeeld volgens een aangepast Zwitserse systeem. In elke ronde wordt één speler aan één andere speler gekoppeld. Deze twee spelen twee schaakvluggertjes van 5 minuten p.p. (volgens de KNSB regels) én vier tafeltennisgames tot de 11 (volgens de NTTB regels). Zowel bij het schaken als bij het tafeltennissen zijn 4 punten te verdienen, zodat een ronde om 8 punten gaat.

Prijzen (onder voorbehoud; afhankelijk van het aantal deelnemers)
In euro
1e prijs 225
2e prijs 100
3e prijs 60

Daarnaast is er in elk geval een prijs voor de hoogst geëindigde jeugdspeler (tot en met 18 jaar).
Afhankelijk van het aantal deelnemers zijn er ook prijzen beschikbaar voor de beste schaak- en tafeltennisprestatie.

Inschrijfgeld
De eigen bijdrage van de deelnemers bedraagt € 20. Voor deelnemers tot en met 18 jaar bedraagt de eigen bijdrage € 12,50. Dit bedrag moet vóór het toernooi ontvangen zijn op ING rekening NL90INGB0005467648 van S.Gribling te Utrecht.

Aanmelden
Uitsluitend schriftelijk bij Simon Gribling (gribl010@planet.nl) onder vermelding van schaakrating en tafeltennissterkte. Je krijgt binnen twee weken na aanmelding een bevestiging van deelname toegestuurd (via de mail).

Info
Meer info bij Simon Gribling (gribl010@planet.nl) .
Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=CIgsGvvc378
almer

Re: NK Schafeltennis, 27 juni 2015

Bericht door almer »

Hoe was dit toernooi? Heeft Peter Das nog setje kunnen winnen?
Simon

Bericht door Simon »

Peter heeft 8 schaakpunten en 9 (!) tafeltennispunten behaald, plus 3+3 punten uit een bye. In totaal dus 23 punten, waarmee hij gedeeld 26-e is geworden.
Zelf had ik 14 schaak- en 19 tafeltennispunten. Ik werd daarmee (tegenvallend) gedeeld 8-e. Daarbij kan ik aanvoeren dat ik tegen de uiteindelijke nummers 2, 3 en 4 gespeeld heb (waartegen ik 10 tafeltennispunten - van de 12, en 0 schaakpunten - van de 12, heb behaald).
In de laatste ronde traden, zoals altijd, grote verschuivingen op. De personen vlak achter de top werden ingedeeld tegen de top, en de personen daar weer achter hadden het een stuk gemakkelijker (en dus inhaalkansen).
Simon

Bericht door Simon »

Het was trouwens weer een erg gezellig en sportief toernooi.
Plaats reactie