HSG Open

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
HenkDizz

HSG Open

Bericht door HenkDizz »

Komend weekend het HSG-open met Seth in de A-groep en Mitchel en David in de B- groep. Succes!
http://www.hsgopen.nl/website/
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
HenkDizz

Re: HSG Open

Bericht door HenkDizz »

Goede start voor Seth, Mitchel en David. http://www.hsgopen.nl/website/deelnemers/a-groep/
http://www.hsgopen.nl/website/deelnemers/b-groep/ David morgen voor de derde maal op een live-bord.
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Chris

Bericht door Chris »

David won ook de derde ronde, vrij vlotjes zelf. Nu lijkt hij het wat moeilijker te hebben.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Het slot was bizar, Chris.
David had zijn tegenstander overspeeld, maar in de slotstelling staat hij na Ke2! verloren. Ook al verliest wit zijn dame met schaak, de dreiging Td2-d8 is beslissend. Juiste info heb ik niet. Ook de site biedt geen uitsluitsel.
Henk

Bericht door Henk »

Ah, was die pot waar Auwens in gewonnen stelling opgaf en waar Hut het op USF het over had, tegen David ;-)
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Klopt. Zag het verhaal van Hut ook op USF. Wie weet reageert David zelf nog.
Chris

Bericht door Chris »

Nu remise; ik had het idee dat Davids tegenstander lange tijd het beste van het spel had, maar wat voorzichtig speelde. Mocht Mitchel weten te winnen sluit hij aan bij de kopgroep
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Mitchel verliest. Seth remise tegen Hans Groffen. Pittige tegenstand gehad de afgelopen 4 rondes. http://uitslagen.hsgopen.nl/2015/A/SMWs ... /p057.html Succes op de slotdag!
Chris

Bericht door Chris »

David wint weer en zal vanmiddag voor de prijzen gaan.
peterdas

Bericht door peterdas »

David salonremise. Zou ik ook doen, denk ik. Zo vaak krijg je de kans niet om te doen alsof je grootmeester bent...
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Gedeelde eerste plaats voor David! Gefeliciteerd. Mitchel 4,5 punt, Neemt geen €€€€'s mee uit Hilversum. Enkel rating. ;)
Seth haalde vandaag 1,5 punt tegen 2 12,13-jarigen. Met 50% bijna een punt overscore. Zal hij best tevreden mee zijn denk ik.
DavidK

Bericht door DavidK »

Bedankt voor de felicitatie! Ben erg tevreden met mijn partijen, alleen heb inderdaad veel geluk gehad met mijn partij tegen Auwens. De laaste 3 zetten speelde ik zonder na te denken omdat ik even was vergeten dat mijn paard nog op g8 stond en daarom de mat achter de paaltjes niet zag. Toen ik Db1+ speelde gaf mijn tegenstander gelijk op omdat hij dacht dat hij zijn dame zou verliezen, enkele seconden daarna zagen we beiden het wel. Ik denk dat we beiden iets te impulsief waren. Laatste ronde maar voor een snelle remise gekozen ook omdat hij een zet speelde in de opening die ik niet heel goed ken, uiteindelijk 180 euro gewonnen.
Plaats reactie