Louis Hijweegentoernooi 6 dec in Wijk

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Plaats reactie
Kees

Louis Hijweegentoernooi 6 dec in Wijk

Bericht door Kees »

Schaakvereniging Doredenkers organiseert op zaterdag 6 december 2014 het 2e Louis Hijweegen schaaktoernooi. We willen u van harte uitnodigen hieraan deel te nemen. De koffie staat klaar!

Locatie Café-Bar de Horden
Sluishoofd 1
Wijk bij Duurstede

Eerste ronde 10.00 uur, gelieve een kwartier van te voren
aanwezig te zijn.

Prijsuitreiking De prijsuitreiking zal rond 16.30 uur plaatsvinden.

Toernooiopzet Het toernooi zal gespeeld worden in achtkampen op
speelsterkte. Bij voldoende aanmelding zal er ook een
jeugdgroep zijn.

Speeltempo 20 min. p.p.p.p.

Inschrijfgeld Het inschrijfgeld bedraagt € 7,50.

Prijzen Per groep zullen er drie prijzen zijn
(20 euro, 15 euro en een prijs in natura).
Verder is er een verenigingsprijs (schaakklok) voor
de vier beste resultaten van een vereniging en zijn er een
aantal extra prijzen.

Sluitingsdatum 4 december 2014

Inschrijfgegevens Inschrijven onder vermelding van club en speelsterkte bij:
Frank de Jong
Mobiel 06-24414290
svdoredenkers@gmail.com
Website www.svdoredenkers.nl

We hopen je op ons toernooi te mogen begroeten.

sv Doredenkers
Henk

Re: Louis Hijweegentoernooi 6 dec in Wijk

Bericht door Henk »

Ik denk erover mee te doen, was altijd een leuk en druk toernooi. Meer liefhebbers?
Henk

Bericht door Henk »

Begreep dat David waarschijnlijk gaat. Rene leek het ook wel wat. Bijkomende vraag is natuurlijk: hoe daar te komen.
Arnold

Bericht door Arnold »

Met de bus gingen we vroeger. Maar de vorige keer ben ik toch met de auto gegaan, er wordt tegenwoordig minder gezopen.
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Kees

Bericht door Kees »

Ik had wel gewild, maar ik moet brouwen.
De bus is natuurlijk prima te doen, elk half uur vanaf CS.
Henk

Bericht door Henk »

Pieter en ik doen allebei mee.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Nog potten kunnen breken?
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk

Bericht door Henk »

Niet echt, 3 uit 7, had meer moeten zijn. Mijn groep werd gewonnen door jeugdspeler P. Loutragotis met 7 uit 7. Er waren 8 groepen, geloof ik.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Altijd die jeugdspelers (...) Op de site zie ik nog niets staan. Heeft Marcel Schroer gewonnen?
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Henk

Bericht door Henk »

Nee, niet eens top 3. Ik dacht dat Jef Verwoert de 1e groep won, weet t niet zeker. Dimitrios Loutragotis werd tweede.

Die site zal vast niet geactualiseerd worden, gok ik.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Bedankt.
Kees

Bericht door Kees »

Jammer, je ziet hier hoe belangrijk Louis Hijweegen was. Er zijn nu blijkbaar veel minder deelnemers en ook de nazorg is er op achteruit gegaan. Ik was er niet bij, ben benieuwd hoe de rest was. Ik vond het altijd een erg leuk toernooi. Het maakt zo veel uit als je gewoon met een paar gemotiveerde mensen zo'n toernooi goed voorbereid. Dat kost tijd, maar geeft ook enorme bevrediging. Bij ons ging het ook van kwaad tot erger, en kijk nu eens!
Pieter
Contacteer:

Bericht door Pieter »

Ik vond het geheel een beetje tegenvallen. De locatie was niet fantastisch, maar wel ok. Een kruising tussen een snackbar, een bruin cafe en een sporthalkantine. Er was voor gekozen om de eerste drie groepen apart in een 'rustige zaal' te laten spelen. Wij van het gepeupelte speelden gewoon in de bar, met muzak op de achtergrond en iets te krappe tafeltjes. De eerste partij speelde ik aan een met plakband in elkaar geplakt bord met ongelijke stukken. Dat mag niet uitmaken natuurlijk, maar toch vond ik het stom.
De presentatie van Amanda (toch Henk?) en Frank was schuchter en miste uitstraling en charisma. Eigenlijk was het net niet. De overige aankleding die ik nog gewend was uit de tijd van Louis, ontbrak helemaal. Ik kreeg het gevoel dat ze het deden voor Louis, maar zonder bezieling of enthousiasme.
Knullig detail: dankzij Henk speelden we met DGT-klokken. Die had op vrijdag bij Moira nog ff klokken geregeld en meegenomen. Tja...

Ik heb wel leuke potjes gespeeld (slecht gescoord, dat dan weer wel), en ik had een leuke groep. Daar lag het gelukkig niet aan.

Maar ik denk niet dat ik er volgend jaar bij zal zijn.
Henk

Bericht door Henk »

Tja, het was inderdaad een doorsnee rapidtoernooi geworden. Dat met die klokken zat zo: men had door omstandigheden danwel sloppy voorbereiding de klokken van Doorn niet. Dus kwam Frank tekort, en vroeg mij hulp. Ik heb er 8 voor 'm meegenomen en die o.a. in de groep van Pieter gezet. De van Louis bekende aankleding was er inderdaad niet meer (boekenkraampje, thema, puzzel en wat dies meer zij). Nog wel de nodige trouwe gasten, al loopt het terug. De ruimte liet eigenlijk wel 100+ deelnemers toe, leek mij. Dus dan moet ik me bedwingen om niet volgend jaar bij te springen en de formule te reanimeren. Op m'n handen zitten maar ;-) Frank vertelde me wel dat ie 't ambitieniveau wat had teruggeschroefd. Na de zomer maar eens polsen hoe de vlag erbij hangt. Het proberen te behouden van schaakactiviteiten en dus Doredenkers in Wijk is wel belangrijk.
Kees

Bericht door Kees »

Ja, ik ben ook bang dat het zonder Louis snel bergafwaarts gaat met schaakclub Wijk. Erg jammer, maar ik zou niet aan een dood paard gaan trekken Henk. Het moet wel uit de mensen zelf komen.
Plaats reactie