Café schaaktoernooi Amersfoort, zondag 9 maart 2014
- Majnu
- Contacteer:
Re: Café schaaktoernooi Amersfoort, zondag 9 maart 2014
Roeland Pruijssers, de winnaar van het OKU. Leuk dat je tegen hem hebt gespeeld.
-
Het was zoals altijd gezellig. Met het mooie weer en de volle terassen is Amersfoort een mooie stad. De schaakprestaties waren helaas niet al te best.
We zaten in groep B, wat voor ons net wat te hoog gegrepen is. Zelf heb ik een magere 4 van de 12 bordpunten mogen binnenhalen. Een paar keer genadeloos van het bord geveegd, maar ook een mooie overwinning behaald met het dubieuze en (daarom) interessante Colorado gambiet van de Nimzowitch verdediging (1. e4 Pc6 2. Pf3 f5).
Uiteindelijk zijn we 5e geworden. De volgende wordt Rondje Swolle, maar dat duurt nog wel even.
We zaten in groep B, wat voor ons net wat te hoog gegrepen is. Zelf heb ik een magere 4 van de 12 bordpunten mogen binnenhalen. Een paar keer genadeloos van het bord geveegd, maar ook een mooie overwinning behaald met het dubieuze en (daarom) interessante Colorado gambiet van de Nimzowitch verdediging (1. e4 Pc6 2. Pf3 f5).
Uiteindelijk zijn we 5e geworden. De volgende wordt Rondje Swolle, maar dat duurt nog wel even.
- Hendrik
dat is leuk Jeroen, heb een remise op tata gehaald met de colorado gambiet tegen de nummer 1 van de groep..
Wat kreeg je na f5?, want die variatie met Pa4 en Da5 is bijna niet te winnen voor zwart.
Wat kreeg je na f5?, want die variatie met Pa4 en Da5 is bijna niet te winnen voor zwart.
-
Die hele wilde variatie heb ik (helaas) niet op het bord gekregen. Al lijkt het me best een keer interessant om dat te doen in een snelschaakpartij. Iedereen lijkt hetzelfde te reageren: 2... f5 3. exf5 d5 4. d4 Lxf5