Tata Steel Chess Tournament 2014
-
Re: Tata Steel Chess Tournament 2014
Als ik Almers partij vanaf zet 43 mag uitspelen haal ik 10 uit 10. Hij doet echt alles fout!
Alleen die remise met nog 5 min op deklok was verstandig. En om in zo'n gewonnen eindspel te komen natuurlijk!
Alleen die remise met nog 5 min op deklok was verstandig. En om in zo'n gewonnen eindspel te komen natuurlijk!
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Nieuwsberichten
- Majnu
- Contacteer:
@Hendrik: heel goed dat je niet zomaar remise wil afspreken. De beste manier om het eindspel beter te leren beheersen is vaak remise te weigeren. Je moet wel bereid zijn om klappen te incasseren. Dat hoort erbij nu eenmaal. Ik neem aan dat je 64...Tb5 bedoelt en dat wit 65.b4 heeft geantwoord (?)
@Arnold: play the board, not the kid.
@Arnold: play the board, not the kid.
- Hendrik
ja, Majnu dat klopt inderdaad, dank, ik heb het aangepast.Majnu schreef:@Hendrik: heel goed dat je niet zomaar remise wil afspreken. De beste manier om het eindspel beter te leren beheersen is vaak remise te weigeren. Je moet wel bereid zijn om klappen te incasseren. Dat hoort erbij nu eenmaal. Ik neem aan dat je 64...Tb5 bedoelt en dat wit 65.b4 heeft geantwoord (?)
-
Tanja verliest helaas van Karel van Delft en eindigt op 1 uit 7, terwijl ze meer had verdiend. Het goede nieuws: Henk Dissel blijft goed gaan. 2,5 uit 3, vandaag gewonnen van de hoogste ratinghouder in zijn groep. En ik won in de laatste ronde van Sjaak van de Groep (1926), waarmee mijn score met het Olifantengambiet dit seizoen op 5 uit 5 komt, in het toernooi brengt mijn eindsprint van 4 uit 4 me op 4,5 uit 7, ik eindig met Kees Vreeken op een gedeelde vierde plaats, mijn tpr komt op 1996, maar het belangrijkste: ik ben de eerste Rode Loper die Tata 2014 met een plusscore beëindigt! Net op tijd, want Henk D. is in meedogenloze vorm. O ja, journalistenkampioen werd, voor de zoveelste keer, Peter Boel.
- Majnu
- Contacteer:
Het kan dus wél! Ik begon te denken dat er een vloek op Rode Lopers rustte.Timo schreef:maar het belangrijkste: ik ben de eerste Rode Loper die Tata 2014 met een plusscore beëindigt!
Gefeliciteerd! Goede score.
- PeterT
Niet zo aanstellen Arnold ;-) Kind werd eerste in rapidschaak wat iets anders is natuurlijk. Verder vast net zo'n wise guy als jij. Gewoon oprollen die handel, is jou wel toevertrouwd toch ?!Arnold schreef:In onze groep heeft het kind van 8 in een kwartier (tegenstander -3 kwartier) gewonnen.
Hij is wel Nederlands kampioen <9.
http://siemvandael.webklik.nl/page/siem-van-dael
Zou iemand voor a.s. vrijdag ff een leerplichtambtenaar langs kunnen sturen? Zo rond 14:00 uur.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
-
Henk D. won vandaag nog fraaier dan gisteren, in een curieuze opening, tegen een sterkere speler. In 21 zetjes was het mat.
- Hendrik
Almer 1| Henk D 0|Schwindle 1|Henk vL 0,5 |moi 1
Ik had het erg makkelijk vandaag, mijn tegenstander speelde op zet 9. ... -a6 Een zet die denk ik wel twee vraagtekens mag verdienen.
na wat druk op de pionnen en wat ruilen was ik om half 4 al klaar (:
Ik had het erg makkelijk vandaag, mijn tegenstander speelde op zet 9. ... -a6 Een zet die denk ik wel twee vraagtekens mag verdienen.
na wat druk op de pionnen en wat ruilen was ik om half 4 al klaar (:
- Majnu
- Contacteer:
3,5 uit 5. Heel goed.
Tot morgen!
Tot morgen!
Deze opmerking is, geloof ik, verkeerd begrepen in Wijk aan Zee. The kid is in deze zin niet Almer maar het jochie dat Nederlands kampioen is geworden en waar Arnold nog tegen moest spelen.Majnu schreef:@Arnold: play the board, not the kid.
- PeterT
PeterT schreef:Niet zo aanstellen Arnold ;-) Kind werd eerste in rapidschaak wat iets anders is natuurlijk. Verder vast net zo'n wise guy als jij. Gewoon over de knie, is jou wel toevertrouwd toch ?!Arnold schreef:In onze groep heeft het kind van 8 in een kwartier (tegenstander -3 kwartier) gewonnen.
Hij is wel Nederlands kampioen <9.
http://siemvandael.webklik.nl/page/siem-van-dael
Zou iemand voor a.s. vrijdag ff een leerplichtambtenaar langs kunnen sturen? Zo rond 14:00 uur.
Mag niet, maar schijnt zomaar te kunnen
-
Majnu zit nog in de auto op weg naar huis (we hebben in het Vissershuis gegeten, Arnold zei 'ja' op de vraag of we voor 7 gereserveerd hadden) dus ik geef de uitslagen maar even:
Hendrik 1, HenkD, Almer half, ik en Arnold nul.
Ene Nick van Simon sloeg op de gong.
Hendrik 1, HenkD, Almer half, ik en Arnold nul.
Ene Nick van Simon sloeg op de gong.
- Majnu
- Contacteer:
Ik heb Gert Jan van Oostenbrugge gedropt in een weiland bij Abcoude. Dus Almer, je punt is binnen morgen! Niets te danken.
- Hendrik
oei oei wat leuk! Garry Weinstein K komt zaterdag naar tata en geeft live kommentaar op de partijen. Ze mogen wel een extra tent bouwen voor die gelegenheid denk ik?
-
Die schaakt toch helemaal niet (meer)?
Een dag niet geschwindeld is een dag niet geleefd
Nieuwsberichten
Nieuwsberichten
- Majnu
- Contacteer:
Het was leuk om in Wijk te zijn gisteren. De partijen van Hendrik, Henk, en Almer geanalyseerd aan de bar.
Ook Seth en Ernesto waren er. Ernesto stelde me voor aan Leinier Dominguez. Een heel vriendelijke man.
Een weekendvierkamp, dat lijkt me wel wat in 2015.
Ook Seth en Ernesto waren er. Ernesto stelde me voor aan Leinier Dominguez. Een heel vriendelijke man.
Een weekendvierkamp, dat lijkt me wel wat in 2015.