Gent 20 t/m 24 juli
- HenkDizz
Gent 20 t/m 24 juli
De Gentse Feesten beginnen morgen.http://gentsefeesten.be/nl
Het schaaktoernooi telt 9 ronden en eindigt de 24ste.
Timo speelt mee. Voor de ratingverwerking telt het niet mee.
Een link naar de toernooisite http://home.scarlet.be/~ping6819/opento ... index.html
Veel plezier en succes!
Het schaaktoernooi telt 9 ronden en eindigt de 24ste.
Timo speelt mee. Voor de ratingverwerking telt het niet mee.
Een link naar de toernooisite http://home.scarlet.be/~ping6819/opento ... index.html
Veel plezier en succes!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
- HenkDizz
Re: Gent 20 t/m 24 juli
Timo aan een live bord http://sec.e-kgsrl.be/taminco-open-live.html
BDG tegen IGM Ikonnikov (vlotte 0 (23) )
BDG tegen IGM Ikonnikov (vlotte 0 (23) )
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
- HenkDizz
Van tafel 4 naar 83 http://home.scarlet.be/~ping6819/opento ... nde_2.html
Dat moet te doen zijn. Succes!
Dat moet te doen zijn. Succes!
-
Je voelt je wel een sukkel als je eindelijk tegen een grootmeester mag spelen en dan al op zet 12 een kwaliteit vergooit. Vanavond een vlotte mataanval in de Boedapester tegen een jongen van een jaar of 13. Da's weer goed voor het moreel. Verder is Gent een erg prettige stad om te vertoeven.
- Majnu
- Contacteer:
Veel plezier een mooie partijen!
- HenkDizz
Marc Stuer in ronde 3. Die speelt Hollands. Zet hem op op de nationale feest- en kroningsdag!
- HenkDizz
En Timo wint daar (net 2100) even van!
Ronde 4 wederom met wit. Dit maal Edwin Woudt (bijna 2100)
Ronde 4 wederom met wit. Dit maal Edwin Woudt (bijna 2100)
- Majnu
- Contacteer:
Timo is een monster.HenkDizz schreef:En Timo wint daar (net 2100) even van!
-
Ja, dat ging goed. Uiteindelijk. Hij had een koningsaanval, maar die wist ik te stoppen, waarna er twee schitterende velden op e5 en g5 lonkten voor mijn paarden. Het leek niet veel uit te maken in welke volgorde ik ze bezette. Tegenstander liet na afloop zien dat de ene volgorde onmiddellijk een gewonnen stelling zou hebben opgeleverd. Ik koos echter de andere (een echte Eerste Team-keuze...) en die bleek op geniepige wijze een pion te kosten. We hadden allebei lang gerokeerd en hij had nu een geïsoleerde vrijpion op de g-lijn. Nog niet zo gemakkelijk om die naar de overkant te krijgen. Hij had wel veel meer bedenktijd, op een gegeven moment zoiets als twintig minuten tegen twee. Ik had nog één kans, een uitval met m'n dame, en die greep ik. Had hij er makkelijk uit kunnen halen, maar nu kreeg zijn koning het moeilijk. Zijn bedenktijd slonk sneller dan de mijne. Ik miste een mat in één, de koning kwam in veiligheid. Hij won nog wat stukken, maar lette niet op zijn klok. 'Vlag!' riep ik, en ik zag dat de mijne ook gevallen was. Maar die van hem was eerst en de scheidsrechter, die erbij stond, had het ook gezien. Pfff...
In de avondpartij kwam ik na een mislukte opening ook heel goed te staan, maar dat werd remise. Over vijftig minuten het volgende kanon. (Wat doe je met kanonnen? Omsmelten.)
In de avondpartij kwam ik na een mislukte opening ook heel goed te staan, maar dat werd remise. Over vijftig minuten het volgende kanon. (Wat doe je met kanonnen? Omsmelten.)
- HenkDizz
Helaas een 0 in ronde 5. In ronde 6 wederom een 2100+ speler. Als Timo aan de Groene thee blijft, heeft hij een goede kans! :-)
- HenkDizz
En remise tegen 2137!
Toernooi telt voor Timo's rating helaas niet mee.
Blijft de vraag of het toernooi anders zou zijn verlopen als het wel meegeteld zou hebben?
Het blijft evenwel knap. Chapeau!
Toernooi telt voor Timo's rating helaas niet mee.
Blijft de vraag of het toernooi anders zou zijn verlopen als het wel meegeteld zou hebben?
Het blijft evenwel knap. Chapeau!
-
Merci! In ronde 5 was mijn tegenstander iemand die vroeger alleen maar Blackmar-Diemer speelde en van wie ook een partij staat in een boek van Gary Lane over die opening. Hij begon nu echter met 1.d4 Pf6 2.c3. Ik kwam terecht in iets dat ik niet kende en werd er bij tegengestelde rokades vlot afgeschopt. 's Avonds had ik in de opening (Boedapester met Lf4 en Pbd2) een rare kortsluiting en wisselde twee zetten om. Gevolg was een slechte stelling, maar misschien was dat wel een psychologische meesterzet. M'n tegenstander, die toch al niet zo'n geconcentreerde indruk maakte, wikkelde slordig af en verloor een groot deel van het voordeel. Er ontstond een eindspel van ieder 7 pionnen en een toren, met een miniem plusje voor hem (achtergebleven d-pion van mij). Dat wist ik de volle vier uur lang te keepen. Een mooi resultaat.
-
En ja hoor, gewoon remise tegen 2242. Nu had ik een beter eindspel (in de opening een pion gewonnen), maar uiteindelijk werkte hij zich eruit en kwam beter te staan. Toen kon ik zetherhaling afdwingen.
- Majnu
- Contacteer:
Heel goed!
- HenkDizz
Bis,bis!
Als beloning naar "beneden" ingedeeld: na al die 2100 en 2200-spelers iemand met 1671. Succes!
Als beloning naar "beneden" ingedeeld: na al die 2100 en 2200-spelers iemand met 1671. Succes!