Science Park-toernooi Amsterdam 6 tot 14 juli 2013

eindstanden, nabeschouwingen.

Moderators: Arnold, Jacco

Henk

Re: Science Park-toernooi Amsterdam 6 tot 14 juli 2013

Bericht door Henk »

Welke handicap heeft die man dan? Is is 2 meter 75?
Seth

Bericht door Seth »

Nee, volgens mij heeft hij veel last van zijn rug. Ik zie hem telkens kaarsrecht in zijn luxe bureaustoel zitten, en als hij van zn bord wegloopt grijpt hij wel eens naar zijn rug.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Hij had er ook bij kunnen gaan liggen zoals Tony Miles tijdens het Interpolistoernooi http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... g_1985.jpg
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
David

Bericht door David »

Knap hersteld Seth!
Seth

Bericht door Seth »

Laatste ronde ook gewonnen. Voor de derde keer dit toernooi kwam het Frans op het bord, en voor de derde keer pak ik in deze opening het volle punt. Deze keer in de doorschuifvariant. Ik win vlak na de opening een pion en toen ik een tweede pion dreigde te winnen deed mijn tegenstander nog een roekeloze winstpoging. Die poging klopte niet want ik won een vol stuk. Daarop gaf mijn tegenstander op.

Gelukkig heb ik door deze overwinning en die uit ronde 8 weten te voorkomen dat ik geen rating verlies dit toernooi.
Overigens klopt mijn TPR en W-We niet op de website. Ik zie namelijk dat ratings waar een sterretje achter staat niet zijn meegenomen in de toernooi-TPR. In het geval van Ton van Nieuwkerk (ronde 5) klopt dat, want deze man heeft geen rating. Maar Piotr Niedbal (ronde 4) heeft weliswaar geen KSNB-rating, maar wel een FIDE-rating. Zodoende kom ik uit op een W-We van ongeveer +0,10. Dat betekent zelfs maar liefst 2,5 punt ratingwinst!
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Ook van Nieuwkerk telt voor jouw rating mee, Seth.
Zijn TPR van 2024 levert je dus iets extra op.
Toch nog goed terug gekomen! Nu je partijen van de afgelopen maanden analyseren en een trainingsplan opstellen :-)
Misschien de complexe Najdorf maar niet gaan spelen en naast het Frans een opening die meer bij je stijl past. Succes!
“Chess is a matter of delicate judgement, knowing when to punch and how to duck.” Bobby Fischer
Frank

Bericht door Frank »

Mooi dat je positief bent geëindigd.
Heb je nu ook de 2000-grens behaald of kom je hiervoor nog wat punten te kort?
Henk

Bericht door Henk »

Seth schreef:
Gelukkig heb ik door deze overwinning weten te voorkomen dat ik geen rating verlies dit toernooi.
Toemaar. Ik ga het niet narekenen, maar je zal wel het omgekeerde bedoelen :-)
Seth

Bericht door Seth »

Hmm ik wist niet dat die TPR van van Nieuwkerk dan als tegenrating wordt gebruikt.

Ik heb al een aantal partijen geanalyseerd van de afgelopen maanden, maar nog lang niet allemaal. Dus er is zeker werk aan de winkel. En het besluit om de Najdorf in de ijskast te zetten had ik al genomen. Maar ik zal sowieso aan mn openingsrepertoire moeten schaven, want er zitten nog grote gaten in. [ik ga hier uiteraard niet zeggen waar die gaten dan zitten:-)]
Seth

Bericht door Seth »

Nee de 2000-grens heb ik niet gehaald. Ik moet nog even narekenen waar ik dan op uit kom, maar ik denk zo rond 1985.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Die 2000 is een kwestie van tijd. Komt binnenkort wel.
Met het dichten van enige gaten ben ik ook bezig. Ook mijn streven is (weer) de 2000 te halen.
Majnu
Contacteer:

Bericht door Majnu »

Je rating "volgt" je speelsterkte vanzelf. Het komt wel goed.
HenkDizz

Bericht door HenkDizz »

Je hebt per 1 augustus in elk geval een FIDE-rating, Seth http://ratings.fide.com/card.phtml?event=1033840
En 1983 KNSB http://83.160.66.52:444/EXEC
Plaats reactie