40e Open Kampioenschap van Utrecht: vanaf 31 mei
-
Re: 40e Open Kampioenschap van Utrecht: vanaf 31 mei
Ja, Kees ronselde mij ook voor een stukje over de organisatie. Zal dan wel gaan over hoe we langzaamaan het hele OKU overnemen. Wegens gedoe had ik vanmiddag inderdaad de website al naar onze site verplaatst. En ik heb ook al beslag gelegd op de toernooibeker :-)
-
Bij mij in de woonkamer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Al dat gedoe lijkt wel ten koste van je eigen resultaat te zijn gegaan...
- JosH
Ik ga proberen iets te schrijven voor de Balans over het verschil tussen eerste en tweede helft (3 of 0 punten) van dit weekendtoernooi, maar moet nog eerst wat wegslikken...
"One life, live one!"
-
Ja, schaken valt niet mee tijdens een weekend aanpezen. Vrijdag al vroeg in de fout, zaterdag wel twee onderhoudende lange partijen gespeeld. De eerste daarvan had ik moeten winnen. Vanochtend verkeerde opstelling tegen Klaas Been gekozen, was hopeloos. Vanmiddag toch nog een kind voor de kiezen gehad. Dat liep na een lange zit ook spaak.Timo schreef:Al dat gedoe lijkt wel ten koste van je eigen resultaat te zijn gegaan...
- Majnu
- Contacteer:
Snel je naam er op laten graveren!Henk schreef:Bij mij in de woonkamer:
- Majnu
- Contacteer:
Dankjewel.PeterT schreef: Gefeliciteerd, knap gedaan!
Mijn ratingdoelstelling voor dit seizoen (1900 halen) is hiermee net wel of net niet gehaald. Volgens een online rekentool zit ik nu op 1897. Ben benieuwd of ik op de lijst van augustus door deze magische grens heen ben.
-
De overwinning van Majnu was mooi en geheel verdiend. Hoewel hij begon met een remise tegen een op papier duidelijk zwakkere tegenstander. Daarna begon Majnu vanuit vanuit de luwte met een opmars. Volgens Pascal noemen ze dat in Frankrijk de 'onderzeeboot-strategie'.
Maar in ronde 5 won Majnu gewoon van de enige man die nog 4 uit 4 had en daarna ook nog van Jan Jansen (u wel bekend).
Maar in ronde 5 won Majnu gewoon van de enige man die nog 4 uit 4 had en daarna ook nog van Jan Jansen (u wel bekend).
-
Majnu, nogmaals gefeliciteerd met deze mooie overwinning. Ik verwacht een serie instructieve filmpjes op Youtube.
Het was ook leuk dat we de partijen van Majnu in de kantine konden volgen. In de laatste partij zagen we hoe het Wolga-gambiet vakkundig werd weerlegd...
Zelf heb ik ook weer veel geleerd van dit toernooi. In De Balans zal ik uit de doeken doen wat...
Het was ook leuk dat we de partijen van Majnu in de kantine konden volgen. In de laatste partij zagen we hoe het Wolga-gambiet vakkundig werd weerlegd...
Zelf heb ik ook weer veel geleerd van dit toernooi. In De Balans zal ik uit de doeken doen wat...
-
Wat Majnu volgens mij goed doet is dat hij zo'n remise gewoon accepteert als er niet meer in zit, in plaats van zoals 'velen van ons' (ahum) te gaan proberen met de kop door de muur te slaan...Kees schreef:De overwinning van Majnu was mooi en geheel verdiend. Hoewel hij begon met een remise tegen een op papier duidelijk zwakkere tegenstander.
-
Je hebt nog wel van de grote Johan van de Griendt gewonnen. Daar heb ik een heilig ontzag voor sinds hij me op een vorig OKU vakkundig opbracht.JosH schreef:Ik ga proberen iets te schrijven voor de Balans over het verschil tussen eerste en tweede helft (3 of 0 punten) van dit weekendtoernooi, maar moet nog eerst wat wegslikken...
-
We zijn een aardig setje toernooikrokodillen aan het worden. Vorig jaar Chris, dit jaar Seth en Majnu. Wie volgt?
- Majnu
- Contacteer:
Zo, het stuk voor de Balans is af! Het vloeide in rap-tempo uit mijn toetsenbord.
Vanavond nog even aan mijn eindredactrice laten lezen en dan verzenden.
Vanavond nog even aan mijn eindredactrice laten lezen en dan verzenden.
-
Goed zo, de zomerbalans dreigt een ware 'Matten' te worden. Die, zo hoorde ik, na de laatste aflevering (nr. 12) niet meer zal verschijnen. Digitale concurrentie zeker. Muhahaah!
-
Gefeliciteerd met je overwinning Majnu!
Op het laatste moment heb ik besloten om de B-groep in te ruilen voor A-groep, en ik heb er geen spijt van gehad. Ik speelde een goed toernooi met een als resultaat een nette 50% van de A-groep. Een evenaring van mijn beste resultaat in een A-groep, al had ik deze keer wel een flink hogere TPR dan de vorige keer (toch alweer flink wat jaren geleden). En ook was het voor mij bijzonder dat ik liefst 4 remises speelde, en dat terwijl ik normaal maar weinig remises speel.
Hopelijk hard op weg om de 2000-grens te doorbreken, virtueel heb ik nu iets van rond de 1970. Maar ik speel nog mee in het open kampioenschap van Woerden, en ik ga ook nog aan het HSG Open en het Science Park-toernooi in Amsterdam spelen. Het is dus zeker mogelijk om die magische grens van te doorbreken.
Op het laatste moment heb ik besloten om de B-groep in te ruilen voor A-groep, en ik heb er geen spijt van gehad. Ik speelde een goed toernooi met een als resultaat een nette 50% van de A-groep. Een evenaring van mijn beste resultaat in een A-groep, al had ik deze keer wel een flink hogere TPR dan de vorige keer (toch alweer flink wat jaren geleden). En ook was het voor mij bijzonder dat ik liefst 4 remises speelde, en dat terwijl ik normaal maar weinig remises speel.
Hopelijk hard op weg om de 2000-grens te doorbreken, virtueel heb ik nu iets van rond de 1970. Maar ik speel nog mee in het open kampioenschap van Woerden, en ik ga ook nog aan het HSG Open en het Science Park-toernooi in Amsterdam spelen. Het is dus zeker mogelijk om die magische grens van te doorbreken.